Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 15.5.2020 09:00 |
| Koniec | 25.6.2020 16:00 |
| Miesto | Nástupište 1-12 |
| Adresa | Topoľčany, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Nástupište 1-12 info@nastupiste.sk |
Obmedzenia, ktoré postihli naše životy v období šírenia koronavírusu prakticky zo dňa na deň vyľudnili ulice miest. Oblasti dimenzované na pohyb veľkej masy ľudí stíchli.
Fotograf Peter Korček zaznamenával túto dovtedy nepredstaviteľnú zmenu v rôznych častiach Bratislavy. Vo svojej tvorbe sa dlhodobo zameriava na skúmanie vzťahov mestského človeka a prostredia. Ťažiskom jeho dokumentaristických fotografií je neustále sa meniaca krajina mesta, ktorá je v pozitívnom aj negatívnom zmysle zasiahnutá rozsiahlymi a intenzívnymi urbanistickými aktivitami človeka.
Séria Tiché mesto, ktorá vznikla na začiatku razantných opatrení proti šíreniu koronavíriusu ukazuje kolektívnu neprítomnosť človeka v meste - v priestore pre neho určenom a vyrobenom. Môžeme tak ostrejšie sledovať priestor bežne neviditeľný na pozadí našich aktivít: chaos i nečakanú symetriu objemov budov a mestského vybavenia či výraznú mozaiku reklamných plôch.
Špecifický je pohľad na plochy v meste, venované autám. Ich absencia zdôrazňuje, koľko priestoru im venujeme. O to viac s nimi kontrastuje situácia mestskej zelene, ktorá je viac-menej trpená tam, kde príliš neprekáža doprave.
Fotografie prezentované na výstave Tiché mesto vznikli v Bratislave, náročky však boli vybrané zábery mimo notoricky známych bratislavských pamätihodností. Dôraz bol položený na širokú škálu univerzálne familiárnych typov verejného priestoru.
Hovorí nielen o výnimočnej situácii, aká v našom regióne nemá obdoby prakticky od druhej svetovej vojny, ale taktiež nastavuje realistické zrkadlo estetike mesta 21. storočia a tomu, aký odtlačok na jeho tvári zanechávame - aj keď my sami v ňom možno nie sme.
K výstave vznikne rovnomenný katalóg s kurátorským textom Jany Babušiakovej,
design: Matej Lacko.
Peter Korcek
Peter Korček, narodený 1980. Vo svojej voľnej tvorbe sa venuje dokumentárnej fotografii. Zameriava sa prevažne skúmanie vzťahov mestského človeka a prostredia, ktoré ho obklopuje a ktoré svojou činnosťou aj formuje. Ťažiskom tvorby je neustále meniaca sa krajina mesta, ktorá je v pozitívnom aj negatívnom zmysle zasiahnutá rozsiahlymi a intenzívnymi urbanistickými aktivitami človeka. Profesne pôsobil vyše dvanásť rokov ako fotoreportér v rôznych slovenských vydavateľstvách. Venuje sa aj fotografovaniu pre komerčných klientov a charitatívne organizácie.