Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 22.6.2017 18:00 |
| Koniec | 3.9.2017 18:00 |
| Miesto | Nitrianska galéria |
| Adresa | Župné námestie 3, Nitra, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Nitrianska galéria 037/ 657 96 41-3 |
Projekt Morseovka je doteraz najrozsiahlejšou autorskou prezentáciou Petry Novákovej-Ondreičkovej (1968) na Slovensku. Umelkyňa kódmi – signálmi Morseovej abecedy reflektuje pocit jedinca z urbanizmu miesta, jeho štruktúry. Ťažiskom je citlivé narábanie s rôznymi materiálmi (najmä však s papierom), ich eklektická mixáž, recyklácia. Vizuálny jazykom spracováva svoje myšlienky z architektúry najmä prostredníctvom papiera. Gesto zanechania stopy v materiáli papiera nám naznačuje „to prázdno“ v hmote (mesta, človeka). Morzeovka je v tomto zmysle chápaná aj ako pocit z tmavého mesta, ktoré v diaľke svetielkuje (bodkuje, čiarkuje) a vysiela nám svoje signály o samote a osamotení v priestore mraveniska mesta, ktoré občas každý jedinec v živote zažije. Priestorové abstrakcie, ale aj olejomaľby vytvárajúce dojem krajiny sú vizualizované výtvarné pocity ľudského bytia. Autorka vytvára diela v cykloch, v ktorých sa vyjadruje ku krajine. Veľký priestor pohlcuje limitovaný rozmer zvoleného materiálu. Za zmienku stojí aj veľmi dôležitý moment – proces „autorecyklácie“ vlastných diel. Cirkulácia tvorby – vzniknutý odpad z papiera pri rezaní/kreslení nožom (vy)užíva v iných inštaláciách či kolážach, čím má tvorba veľmi efemérny výraz s prívlastkom hand-made.
Petra Nováková-Ondreičková študovala na ŠUP v Bratislave (odd. textilného výtvarníctva: J. Berger, K. Pichler) a na Vysokej škole umělecko-průmyslovej v Prahe (Ateliér textilnej alternatívy: A. Matasová). Na slovenskej výtvarnej scéne zarezonovala ako autorka generácie, ktorá nastúpila v 90. rokoch 20. storočia. Zúčastnila sa mnohých kultových výstav, ktoré sú už súčasťou slovenských dejín umenia 20. storočia: napr. Marginália (PGU Žilina, 1994), Pars pro toto (SNG Bratislava, 1995), Sen o múzeu (PGU Žilina, 1995), Paradigma žena (PGU Žilina, 1996), Medzisvet (SNG Bratislava, 1998), Slovak Art for Free (Biennale di Venezia, SK-CZ pavilón, 1999). Je držiteľkou Grand Prix Bienále voľného umenia SVÚ v roku 2012. Žije a pracuje najmä v Prahe.
(Názov výstavy zámerne obsahuje bohemizmus „morseovka“, chceli sme tým pomyselne poukázať na akúsi neukotvenosť autorky na slovenskej i českej výtvarnej scéne.)