Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 27.4.2023 17:00 |
| Koniec | 8.6.2023 18:00 |
| Miesto | Galéria M. A. Bazovského |
| Adresa | Palackého 27, Trenčín, Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | GMAB 032 / 743 68 58 info@gmab.sk |
Svetoznámy český fotograf Jan Saudek nazval fotografie Richarda Müllera, ktorými sa prezentoval v jeho druhej obrazovej publikácii Enter – „americkým kaleidoskopom“, alebo „smelým pokusom o portrét našej Zeme.“ Hneď aj dodal, že ešte nikto ho nedokázal urobiť úplný. Müller sa o to pokúsil, a ten pokus,vraj,stojí za to.
Pri príležitosti okrúhleho životného jubilea sa Richard Müller rozhodol vrátiť tento pokus do života, vstúpiť s ním do výstavnej siene. Výstavná kolekcia odráža šírku autorových talentov. V histórii slovenskej populárnej hudby má nezameniteľné a nezastupiteľné miesto ako autor, textár a vynikajúci interpret svojich piesní, z ktorých sa mnohé stali hitmi a dokonca zľudoveli.
Do fotografie vstúpil roku 1996 obrazovou publikáciou z krátkeho amerického pobytu. Už vtedy nemálo naznačil z toho, čo jednoznačne dopovedal vo svojej druhej knihe, vo svojich fotografiách. Netají sa tým, že nie je fotograf s drahými fotoaparátmi, že nemá fotoateliér a nemôže sa pochváliť ani dlhonohými modelkami. Nikdy mu nezáležalo na technike. Fotografoval rôznymi fotoaparátmi, ktoré postupne dostával a priebežne strácal. Fotografoval, čo ho zaujalo nejakým výtvarným alebo informatívnym nábojom. Vždy sa však snažil mať bystré oko a originálny nápad. Nepriamo tak potvrdzuje starú pravdu, slová velikánov fotografie, že nie je podstatné čím sa fotografuje, ale kto fotografuje. Ako autor dokáže v stotinách sekundy zastaviť čas, zachytiť situácie a javy, ktoré už nik nevráti, zaznamenať momenty, keď, povedané slovami HenrihoCartiera-Bressona, „srdce a rozum sú v zákryte.“
Müllerove fotografie sú harmonicky vyváženými kompozíciami, imponujú odvahou snímať priamym ťahom trebárs aj pri fotení v krajine krivých zrkadiel. Presvedčivo smeruje k jadru zobrazovanej situácie, svoj názor však nevnucuje, divákovi ponecháva voľnosť rozhodovať sa, čo akceptovať, a čo nie. Spontánne sa zmocňuje zdanlivo neuchopiteľného, prozaické námety povyšuje na poéziu. Snímky Richarda Müllera evokujú melódie jeho piesní. Nemusíte byť stúpencom jeho štýlu, jeho smerovania, a predsa vás oslovia. Z reality si totiž tvorí svoj vlastný svet. A keďže ho stavia na pravdivých základoch, hodno mu uveriť.
Marián Pauer