IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 27.4.2023 17:00 |
| Koniec | 8.6.2023 18:00 |
| Miesto | Galéria M. A. Bazovského |
| Adresa | Palackého 27, Trenčín, Slovensko |
| Druh podujatia | Podujatie |
| Kontakt | GMAB 032 / 743 68 58 info@gmab.sk |
Svetoznámy český fotograf Jan Saudek nazval fotografie Richarda Müllera, ktorými sa prezentoval v jeho druhej obrazovej publikácii Enter – „americkým kaleidoskopom“, alebo „smelým pokusom o portrét našej Zeme.“ Hneď aj dodal, že ešte nikto ho nedokázal urobiť úplný. Müller sa o to pokúsil, a ten pokus,vraj,stojí za to.
Pri príležitosti okrúhleho životného jubilea sa Richard Müller rozhodol vrátiť tento pokus do života, vstúpiť s ním do výstavnej siene. Výstavná kolekcia odráža šírku autorových talentov. V histórii slovenskej populárnej hudby má nezameniteľné a nezastupiteľné miesto ako autor, textár a vynikajúci interpret svojich piesní, z ktorých sa mnohé stali hitmi a dokonca zľudoveli.
Do fotografie vstúpil roku 1996 obrazovou publikáciou z krátkeho amerického pobytu. Už vtedy nemálo naznačil z toho, čo jednoznačne dopovedal vo svojej druhej knihe, vo svojich fotografiách. Netají sa tým, že nie je fotograf s drahými fotoaparátmi, že nemá fotoateliér a nemôže sa pochváliť ani dlhonohými modelkami. Nikdy mu nezáležalo na technike. Fotografoval rôznymi fotoaparátmi, ktoré postupne dostával a priebežne strácal. Fotografoval, čo ho zaujalo nejakým výtvarným alebo informatívnym nábojom. Vždy sa však snažil mať bystré oko a originálny nápad. Nepriamo tak potvrdzuje starú pravdu, slová velikánov fotografie, že nie je podstatné čím sa fotografuje, ale kto fotografuje. Ako autor dokáže v stotinách sekundy zastaviť čas, zachytiť situácie a javy, ktoré už nik nevráti, zaznamenať momenty, keď, povedané slovami HenrihoCartiera-Bressona, „srdce a rozum sú v zákryte.“
Müllerove fotografie sú harmonicky vyváženými kompozíciami, imponujú odvahou snímať priamym ťahom trebárs aj pri fotení v krajine krivých zrkadiel. Presvedčivo smeruje k jadru zobrazovanej situácie, svoj názor však nevnucuje, divákovi ponecháva voľnosť rozhodovať sa, čo akceptovať, a čo nie. Spontánne sa zmocňuje zdanlivo neuchopiteľného, prozaické námety povyšuje na poéziu. Snímky Richarda Müllera evokujú melódie jeho piesní. Nemusíte byť stúpencom jeho štýlu, jeho smerovania, a predsa vás oslovia. Z reality si totiž tvorí svoj vlastný svet. A keďže ho stavia na pravdivých základoch, hodno mu uveriť.
Marián Pauer