Pivničné kobky
Drobného 27
Bratislava
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Valašské Příkazy 55 55
Valašské Příkazy
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Okná, dvere a fasády
Tomášikova 17
Bratislava
Prinášame Vám svetlo
Galvaniho 7 7/A
Bratislava
Vlárska 22
Trnava
Office: TWINCITY C HubHub, Mlynské Nivy 16
Bratislava
Tepelnoizolačné parametre vyhovujú...
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (výrobca)
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (distribútor)
Material & Technology s.r.o. – M&T (výrobca)
Material & Technology s.r.o. – M&T (distribútor)
Parozábrana pre difúzne uzatvorené konštrukcie...
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (výrobca)
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (distribútor)
Ultra tenký design posuvných dverí HI-FINITY...
Reynaers systems spol. s r.o. (výrobca)
Reynaers systems spol. s r.o. (distribútor)
OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...
Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)
Princíp temperovania betónového jadra spočíva...
REHAU s.r.o. (výrobca)
REHAU s.r.o. (distribútor)
Začiatok | 15.12.2015 18:00 |
Koniec | 28.2.2016 18:00 |
Miesto | Slovenská národná galéria |
Adresa | Námestie Ľudovíta Štúra , Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | PR SNG +421 911 334 560 pr@sng.sk |
Pripravovaná výstava je v mnohom iná, než na čo je divák v národnej galérii zvyknutý. Okrem prezentácie umeleckých diel a ich kontextov sa venuje digitalizácii, úlohe múzea dnes a aure umeleckého diela. Pri jej príprave bolo primárnou výzvou zodpovedať základné otázky: Čo je múzeum umenia? Ako funguje a ako v ňom fungujú digitálne vymoženosti?
Impulzom k výstave bol projekt Digitálna galéria, ktorému sa Slovenská národná galéria niekoľko rokov venovala a ktorý dospel k záveru. Keďže je formát výstavy najcharakteristickejším výstupom galerijnej inštitúcie, rozhodli sme sa otázkam, ktoré projekt digitalizácie vyvolal, venovať aj expozične. Ako však na to, keď je pre nás aura zbierkového predmetu takpovediac Svätým grálom a mechanická reprodukcia (teda základ digitalizácie) by ju teoreticky mohla narušiť? Čo z téz Waltera Benjamina o umeleckom diele vo veku svojej mechanickej reprodukovateľnosti aplikovať a akým úskaliam sa vyhnúť? Ako naložiť s mystikou autenticity? Ako vysvetliť auru umeleckého diela?
Hľadanie odpovedí smerovalo k počiatkom, štandardne ku Grékom: múzeum – slovo gréckeho pôvodu, ktoré odkazuje na chrám múz, teda už v názve naznačuje rituálne miesto so vzácnym obsahom, priestor „zjavenej kreativity“. V dnešnom sekulárnom svete je múzeum umenia v istom zmysle duchovnou platformou, kde sa stretávame s niečím, čo nás presahuje. Zároveň takmer všetko, čo je v ňom uložené, je považované za hodné pozornosti, a preto sa pietne uchováva. Nezamýšľali ste sa niekedy nad tým, ako spojiť dedičstvo múzeí s digitálnym vekom, akého „ducha stroja“ vyvolať, aby splynul s aurou originálu?
Naším úsilím bolo pripraviť takú výstavu, ktorá poukáže na prácu múzea a kreatívne sa pokúsi využiť digitálne technológie tak, aby sa zo zreteľa nestratilo to najdôležitejšie – artefakt a zážitok. Zároveň inscenovaným spôsobom vysvetlí, aké rôzne funkcie a úlohy múzeum, ktoré nie je iba miestom kontemplácie, ale aj nezvyčajným skladom, učebňou a kabinetom vedenia, plní. Všetky tieto inštitucionalizované roly majú svoje rituály, ktorých centrom je zbierkový predmet. Pri technických riešeniach na výstave je dôraz kladený na prácu s aurou originálu, na atmosféru umeleckých diel v rôznorodom múzejnom prostredí a na ich posilnenie pomocou vhodne zvolenej technológie. Nemenej dôležitú úlohu v našich zámeroch však zohráva aj metodologicky ukotvená a vyargumentovaná cesta prepojenia technológie s originálom.