IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 21.2.2023 15:00 |
| Koniec | 9.3.2023 18:00 |
| Miesto | Fakulta architektúry a dizajnu STU |
| Adresa | Námestie slobody 19, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Spolok architektov Slovenska z_sas@sasarch.sk |
Srdečne pozývame na otvorenie výstavy Obrazy krajiny, ktorá sa uskutoční vo foyer Fakulty architektúry a dizajnu STU. Výstava je realizovaná v spolupráci s: Arnaud Dercelles, Fondation Le Corbusier.
Kedy: 21. február 2023 - 9. marec 2023
Vernisáž: 21. februára 2023 o 15.00 hod.
Autori výstavy: Rémi Baudouï, Xavier Galmiche, Alena Kubova-Gauché
Výstava predstavuje kresby a fotografie W. Rittera a Le Corbusiera v blízkom vzťahu s projektami a realizáciami svetoznámeho francúzsko-švajčiarskeho architekta. Le Corbusierovo dielo predstavuje základnú referenciu pre slovenských a českých architektov, Ritterovo dielo je naopak málo známe. V roku 1903 sa švajčiarsky spisovateľ William Ritter vyberá na výlet do Malých Karpát. Počas svojho pobytu si neustále robí zápisky, kreslí, maľuje akvarely i fotografuje. Myjavský región na západe slovenskej krajiny na neho zapôsobí ako zjavenie. Svojich priateľov a najmä Ch. - E. Jeannereta, budúceho Le Corbusiera nabáda, aby ho navštívili tiež. Ritter učí Jeannereta umeniu cestovania a vedenia si cestovného denníka. Jedným z vkladov je zachytiť vzťah architektúry s krajinou ako „súlad línií“. Táto lekcia, ktorá by sa mohla zdať čisto formálna (napríklad rozjímanie o „navrstvených bielych plochách“ charakteristických pre domy z myjavského regiónu) predsa len dáva vzniknúť vnímavosti vzťahu medzi obyvateľom a jeho obydlím. Ak máme veriť Le Corbusierovi, obraz krajiny vedie k novej koncepcii urbanizmu. Hľadanie rovnováhy medzi mestom a vidiekom sa tu ukazuje ako rozhodujúce. Zmena pohľadu na krajinu je rýchla. Od kresby po fotografiu, od písania po kartografiu, projekt mobilizuje všetky druhy nástrojov. Pojem krajiny má dvojitý význam: jednak odhaľuje ráz istého miesta a zároveň jeho možností v pojmoch kvality a pôžitku alebo naopak odmietania až nechuti. Je prostriedkom, ktorý dovoľuje zistiť architektonickú a urbanistickú diagnózu a určiť zámer plánovania. V tomto zmysle sa prístup Le Corbusiera neodlišuje od ostatných architektov zakladateľov disciplíny urbanizmu na začiatku 20. storočia. Je možné si myslieť, že to boli argumenty sformulované Le Corbusierom, ktoré viedli Emanuela Hrušku, významného českého urbanistu žijúceho od roku 1946 v Bratislave, k radikálne novej koncepcii urbanizmu. Bola to práve stratégia územného plánovánia, ktorá v Československu až do konca 60. rokov podmienňovala priam rozhodujúcim spôsobom záujem zástancov modernej architektúry a urbanizmu o tvorbu Le Corbusiera.