Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
6. jún 2017
0
787

Národná cena za dizajn 2017

Slovenské centrum dizajnu v spolupráci s Ministerstvom kultúry SR vyhlasuje nový, v poradí 14. ročník súťaže Národná cena za dizajn
Vyhlásenie1.6.2017
11:00
Odovzdanie návrhov17.7.2017
23:59
VyhlasovateľSlovenské centrum dizajnu v spolupráci s Ministerstvom kultúry SR
Adresa ,
,
Slovensko
Druh podujatiaSúťaž
KontaktAnna Faklová
02 204 77 316
registracia_ncd@scd.sk

Po minuloročnom 13. ročníku, ktorý bol venovaný komunikačnému dizajnu, je Národná cena za dizajn 2017 zameraná na produktový dizajn a je určená pre profesionálnych produktových dizajnérov, študentov produktového dizajnu a súvisiacich odborných disciplín, iných odborníkov pracujúcich v oblasti produktového dizajnu a výrobcov a klientov v oblasti produktového dizajnu. O získanie ocenenia je možné uchádzať sa v kategóriách profesionálny dizajn, študentský dizajn a dizajn s pridanou hodnotou prácami, ktoré boli vytvorené od 1. 1. 2015 do 31. 12. 2016.

Prihlasovanie prác do 14. ročníka súťaže NCD

Prihlasovanie prác sa bude konať výlučne online. Online prihlasovanie do súťaže bude možné na adrese www.scd.sk/ncd v čase od 1. 6. 2017 do 17. 7. 2017. Súťaž bude definitívne vyhodnotená do 31. 7. 2017. Diela finalistov budú prezentované na výstave v podkroví Slovenského múzea dizajnu v Hurbanových kasárňach v Bratislave v mesiacoch september – november 2017. Slávnostné vyhlásenie výsledkov sa uskutoční na začiatku októbra 2017.

Súťažné podmienky 14. ročníka súťaže NCD

Úplné znenie súťažných podmienok je dostupné na webovej stránke Slovenského centra dizajnu na adrese: www.scd.sk/ncd

Termíny:

Vyhlásenie súťaže: 1. 6. 2017
Registrácia online prihlášok a dokumentácie: 1. 6. 2017 – 17. 7. 2017
Zber prác na hodnotenie: 20. – 21. 7. 2017
Vyhodnotenie súťaže: do 31. 7. 2017
Výstava NCD: 27. 9. – 30. 11. 2017
Vyhlásenie výsledkov a odovzdanie cien: október 2017

Ceny:

V súťaži budú udelené ceny pod názvom Národná cena za dizajn 2017 – Produktový dizajn, konkrétne:

a) Národná cena za dizajn 2017 – Produktový dizajn v kategórii Profesionálny dizajn (3 ceny): 1. miesto 2. miesto 3. miesto

b) Národná cena za dizajn 2017 – Produktový dizajn v kategórii Študentský dizajn (1 cena). Cenu udeľuje minister školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky na základe odporúčania poroty.

c) Národná cena za dizajn 2017 – Produktový dizajn v kategórii Dizajn s pridanou hodnotou (1 cena).

V súťaži môžu byť udelené ďalšie ceny: Národná cena za dizajn 2017 – Produktový dizajn – Cena za kultúrny prínos v oblasti dizajnu, ktorú môže udeliť minister kultúry Slovenskej republiky na základe odporúčania poroty (nominácie predkladá porote Slovenské centrum dizajnu). Cena je určená pre osobnosť alebo organizáciu za výnimočný kultúrny a intelektuálny prínos v oblasti dizajnu. Vyhlasovatelia súťaže môžu rozhodnúť aj o udelení ďalších – špeciálnych cien, ktoré budú uvedené na webovom sídle Slovenského centra dizajnu pred vyhlásením výsledkov súťaže. Ceny odovzdajú zástupcovia subjektov, ktoré cenu udeľujú (napríklad Cena poroty, Cena novinárov a pod.).

Držitelia cien získajú diplom a certifikát oprávňujúci označovať ocenený produkt alebo projekt názvom súťaže a získanej ceny. Organizátor súťaže – Slovenské centrum dizajnu – môže oceniť víťazné produkty alebo projekty ďalšími finančnými či nefinančnými odmenami v závislosti od získaných sponzorských príspevkov v jednotlivých kategóriách súťaže. Všetky ceny budú odovzdané počas slávnostného vyhlásenia výsledkov súťaže.

Vyhlasovatelia súťaže si vyhradzujú právo niektorú z cien neudeliť, buď na základe odporúčania poroty alebo rozhodnutia príslušných ministerstiev.

Zloženie medzinárodnej poroty 14. ročníka NCD 2017:

Prestíž súťaži dodáva objektívne hodnotenie členmi medzinárodnej poroty, ktorej zloženie je nasledovné:

Lilli Hollein, Rakúsko, riaditeľka Vienna Design Week
Agnieszka Jacobson, Poľsko, kurátorka, žurnalistka, umelecká riaditeľka v School of Form, Poznaň
Olo Křížová, Česká republika, vedúca designu a trendov v Preciosa Crystal Components, kreatívna riaditeľka Fashion LIVE! a  Czech Fashion Council
Michal Kačmár, Slovensko, Design Director v spoločnosti Dynamic Crystal a transport dizajnér v štúdiu FERATdesign
Majo Lukáč, Slovensko, dizajnér v Ghost Bikes (Nemecko)
Adam Štěch, Česká republika, kurátor a teoretik dizajnu, Okolo
Sebastian Hackenschmidt, Rakúsko, kurátor zbierky nábytku, Österreichisches Museum für angewandte Kunst / Gegenwartskunst, Viedeň

členovia poroty s poradným hlasom:

Mgr. Jozef Švolík, riaditeľ odboru umenia, Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky
Ing. Zdena Hajnalová, riaditeľku odboru známok a dizajnov, Úrad priemyselného vlastníctva

Cena verejnosti opäť súčasťou 14. ročníka súťaže NCD

Rovnako ako minulý rok, aj v tomto roku budú mať návštevníci možnosť vybrať svojho favorita na udelenie Ceny verejnosti, ktorej súčasťou bude aj výsledok hlasovania na internete. Svoju cenu udelia aj zástupcovia médií. K výstave NCD 2017 bude vydaný špeciálny katalóg vystavených prác a autori víťazných diel budú prezentovaní videoprofilmi.

1963
Youtube

Komunikačná kampaň k 14. ročníku súťaže NCD

Komunikačná kampaň je chronologicky rozdelená na dve časti. Jednou z tvárí bude aj Maroš Schmidt, absolvent priemyselného dizajnu na VŠVU, dizajnér na voľnej nohe a vedúci a kurátor Slovenského múzea dizajnu SCD.

V prvej fáze kampane apelujeme výzvou adresovanou dizajnérom a výrobcom produktov k prihláseniu prác do súťaže. Druhá fáza bude zameraná okrem odbornej komunity aj na širokú verejnosť s cieľom spropagovať dizajn ako súčasť nášho života a pozvať na výstavu finalistov súťaže – prehliadky toho najlepšieho – ako aj hlasovať v kategórii Cena verejnosti.

Súčasťou kampane sú aj naše „ikony dizajnu“ rôznych generácií, ktorých tváre postupne predstavíme. Taktiež si pripomenieme finalistov predošlého ročníka a ocenený dizajn produktov. Pod kreatívny koncept kampane, ktorého ambíciou je osloviť široké publikum, sa podpísal kreatívny tím RADIM-DEJAN-MILAN.

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím