Hore
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Sto Slovensko, s.r.o.

Stavať zodpovedne

Pribylinská 2
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o.

Prinášame Vám svetlo

Galvaniho 7 7/A
Bratislava

KOMA Modular s.r.o.

Říčanská 1191
Vizovice

BMI SLOVENSKO

Šikmé a ploché strech

Mojmírovská 9
Ivanka pri Nitre

ISOVER EPS GREYWALL

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (výrobca)
Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products (distribútor)

umývadlo od SAPHIRKERAMIK

Dizajnéri kúpeľní často snívajú o možnosti...

Phoenix Design (autor)
LAUFEN Bathrooms AG (výrobca)
LAUFEN SK s.r.o. (distribútor)

CITY moduly

Designový mestský mobiliár v merítku drobnej...

KOMA Modular s.r.o. (výrobca)
KOMA Modular s.r.o. (distribútor)

2N® Indoor Compact

2N® Indoor Compact je vnútorná odpovedacia...

2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (výrobca)
2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (distribútor)

PANORAMA CELOPRESKLENÉ OKNO HX 300

OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...

Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)

Multizóny

Chýba vám uzavretý priestor, kde môžete...

TECHO, s.r.o. (výrobca)
TECHO, s.r.o. (distribútor)

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
26. január 2018
0
579

Súťaž Rukki The Unbelievable Challenge

Veselé zadanie, vážna architektonická výzva. Z množstva prihlásených projektov sa do finále súťaže dostalo aj Slovensko.
Súťaž Rukki The Unbelievable Challenge

Študenti a čerství absolventi architektonických škôl sa aj v minulom roku mohli zapojiť do súťaže Unbelievable Challenge. Vyhlasuje ju fínska spoločnosť Ruukki, ktorá sa špecializuje na stavebné materiály schopné odolať drsnému severskému počasiu. Tému 2.ročníka súťaže  zadával fiktívny investor Santa Claus.

Témou súťaže "The Unbelievable Challenge 2017" bolo nákupné centrum. "Santa Claus, hľadá pomoc pri rekonštrukcii budovy, ktorú bude využívať na distribúciu darčekov, ktoré každoročne zvýšia po štedrom večere", píše sa v zadaní.

Aj keď zadanie aj investor boli fikciou, mladí autori sa museli vysporiadať so serióznym problémom začlenenia nákupného centra do mestského prostredia. "Veríme, že centrálne umiestnená obchodná prevádzka môže mať pozitívny vplyv na bezprostredné urbánne prostredie za predpokladu, že medzi stavbou a mestom existuje pozitívny dialóg", uvádzajú porotcovia. Fasáda pritom zohráva kľúčovú úlohu, komunikuje navonok prevádzku budovy, má potenciál začleniť objekt do mestskej štruktúry. 

Súťažiaci mali možnosť prezentovať svoj názor na podobu moderného obchodného centra. Porota hodnotila kladne, že väčšina súťažných návrhov neskĺzla k prvoplánovej exibícii, ale snažili sa hľadať sofistikovanejšie riešenia. Od zrkadlenia interiéru, cez použitie moderných zobrazovacích technológiá až po využitie fasády ako skladu a "živého výkladu". Pestrá paleta návrhov odráža rýchly vývoj tohto typologického druhu.

O víťazovi a nomináciách rozhodovala medzinárodná porota v zložení: Eli Synnevag (Nórsko), Santa Claus (Fínsko), Maciej Sanetra (Poľsko), Kari Korkman (Fínsko), Petteri Lautso (Fínsko), Alexandru Oprita (Rumunsko). Do finále porota vybrala 4 projekty, ktoré boli ocenené sumou 1000 €. Do súťaže sa zapojili autori z 22 krajín.

Krátky trajler približujúci zadanie:

142
Youtube

Víťazný návrh a nominácie poroty:

Víťaz - "UNWRAPPED"
Autor: Ben Feicht

Cena: 10 týždňová stáž v ateliéri Snøhetta a 1,000 €

Víťazný návrh zaujal inovatívnym riešením. Systém zrkadiel verne zobrazuje vnútornú náplň budovy, toto prepojenie funguje samozrejme aj opačne. Namiesto reklamných pútačov vidí chodec priamo interiér predajne. Stiera sa hranica medzi verejným a obchodným priestorom.

Hodnotenie poroty:
"Hlavným motívom fasády sú zrkadlá, ktoré odrážajú interiér - vnútorný život nákupného centra na ulicu. Tento efekt priťahuje potenciálnych návštevníkov. Porota sa nestotožnila s voľbou autora preferovať ulicu na úkor centrálneho priestoru námestia. Napriek tomu bol návrh pre porotu inšpirujúci a dostatočne presvedčivý"

Finalista - "INVOLVED"
Autor: Štefánia Vasilková

Cena: 1,000 €

"Autorka návrhu stavila na oceľovú konštrukciu, ktorá medzi obchodným centrom a námestím vytvorila medzipriestor, v ktorom sa odohrávajú rôzne verejne prístupné aktivity. Idea návrhu je silná a veľmi podobná víťaznému návrhu. Otázne je, či aktivity (ktoré neboli konkrétne definované) odohrávajúce sa v medzipriestore budú dostatočne atraktívne pre okoloidúcich," píše sa v hodnotení poroty.

Finalista - "THE NIVAL SPLASH"
Autor: Daria Kardzhan, Polina Voevodina, Elena Zobova

Cena: 1,000 €

Hodnotenie poroty:
"Autori súťažného návrhu obalili budovu do novej, elegantnej  fasády. Jednoliata fasáda je preťatá farebne zvýraznenou perforáciou, ktorá jasne určuje hlavný vstup do budovy. Motív vychádza z geometrie snehovej vločky - evokuje obdobie vianoc, tak ako niekoľko ďalších súťažných návrhov. Porota oceňuje predovšetkým architektonické stvárnenie myšlienky."

Finalista - "POWRÓT"
Autor: Almudena Sánchez-Buitrago Morales

Cena: 1,000 €

Hodnotenie poroty:

"Posledný nominovaný návrh reprezentuje previazanie s mestom prostredníctvom obrazov miestnej architektúry. Perforované cortenové fasádne prvky reprezentujú vybrané objekty z panorámy mesta. Návrh je spojením estetiky s konštrukčnej zručnosti. Porota však nesúhlasila s formou použitých motívov a ocenila by viac, súčasnú interpretáciu komunitného ducha."

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím