Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Vo finále súťaže na novú hlavnú stanicu v Brne sú štyri tímy

Do prvého kola medzinárodnej súťaže na novú hlavnú stanicu sa zapojilo celkom dvanásť tímov. Traja boli vyzvaní priamo, ďalších deväť vybrala odborná porota zo 46 zaslaných prihlášok a portfólií.
Súťaže
Red 218.03.2021
1140+3
Vo finále súťaže na novú hlavnú stanicu v Brne sú štyri tímy

 

Medzinárodná súťaž o návrh novej hlavnej stanice v Brne pokročila do druhej fázy. Z dvanástich tímov vybrala porota štyri postupujúce. Ich úlohou teraz bude rozpracovať návrhy do väčšej podrobnosti. Vyrobiť majú aj fyzický model stanice vrátane jej okolia, ktorý doplní chystaný model novej štvrti Tŕnistá. Rozhodnutie poroty schválili v stredu 17. marca obidvaja zadávatelia súťaže, Rada mesta Brna a Správa železníc. Mená štyroch postupujúcich účastníkov budú známe v lete, kedy porota vyberie víťaza.

„Na nové nádraží v Brně se v minulosti pořádala celá řada soutěží. Pevně věříme, že tato soutěž bude poslední a povede ke stavbě nádraží. Do soutěže se zapojily přední světové a české architektonické kanceláře s velkými zkušenostmi, takže konkurence byla opravdu velká. Přesto se porota úspěšně shodla na čtyřech návrzích, které postoupily do druhé fáze soutěže,“ zhodnotil riaditeľ Kancelárie architekta mesta Brna Michal Sedláček.

„Jsem rád, že na soutěži město Brno spolupracuje s klíčovým partnerem, kterým je Správa železnic. Nejde přitom jen o návrh vlastního nádraží, ale také řešení okolních veřejných prostranství a zasazení celé stavby do vznikající nové čtvrti Trnitá. Počítáme s tím, že vítěz soutěže se bude podílet na přípravě projektové dokumentace jak pro Správu železnic, tak pro město Brno,“  uviedol prvý námestník primátorky Petr Hladík.

Do prvého kola medzinárodnej súťaže na novú hlavnú stanicu sa zapojilo celkom dvanásť tímov. Traja boli vyzvaní priamo, ďalších deväť vybrala odborná porota zo 46 zaslaných prihlášok a portfólií architektov. Boli medzi nimi napríklad autori nádražia vo Viedni, Berlíne, Rotterdame, Haagu, Bologni, Londýne alebo Birminghame ale aj tvorcovia slávneho parku High Line a centra umenia The Shed v New Yorku.

„Úkolem soutěžících bylo navrhnout nádražní budovu včetně zastřešení a podoby nástupišť, rozmístění vnitřních prostor a umístění hlavní výpravní haly, ale i kompletní řešení přiléhajících veřejných prostranství včetně budov pro administrativu, bydlení a veřejnou vybavenost. Součástí je i řešení autobusového nádraží, terminálu městské hromadné dopravy nebo propojení pro pěší,“  spresnil zástupca mesta Brna Filip Chvátal.

Odborná porota sa stretla začiatkom marca v priestoroch areálu brnenskej Vlněny s výhľadom na oblasť budúcej stanice. Väčšia časť porotcov bola priamo na mieste, časť pripojená online z dôvodu opatrení proti šíreniu covid-19. Nechýbali tak ani zahraniční členovia, z Londýna architekta Eva Jiřičná a architekt Igor Marko, alebo urbanista Peter Gero z Hamburgu. Porotcovia posudzovali návrhy dvanástich tímov, celkovo sedemdesiatdva panelov. Hodnotenie bolo anonymné, až do konca súťaže budú návrhy označené iba číslami.

 

Zasadanie poroty priestory Vlněny 10 poschodie foto KAM_Marieta_Malíková
Zasadanie poroty priestory Vlněny 10 poschodie foto KAM_Marieta_Malíkováfoto: KAM Marieta Malíková

 

O medzinárodnej súťaži

Medzinárodná urbanisticko-dopravno-architektonická súťaž o návrh nového hlavnej stanice v Brne bola vyhlásená 31. augusta 2020. Spoločnými obstarávateľmi sú mesto Brno a Správa železníc. Jedná sa o dvojfázovú užšia súťaž o návrh. V prvej fáze dvanásť súťažiacich rozpracovalo návrhy, štyri z nich boli vybrané do druhej fázy súťaže. V druhej fáze štyria účastníci dopracujú návrhy do väčšej podrobnosti, porota vyberie víťaza a určí poradie na druhom, treťom a štvrtom mieste. Hodnotenie návrhov v druhej fáze je naplánované na júl 2021. Víťaz sa bude podieľať na spracovaní následnej projektovej dokumentácie novej hlavnej stanice. O tom, že nová stanica bude stáť pri rieke na mieste dnešného dolnej stanice rozhodli poslanci mesta i kraja v roku 2018. Viac na www.kambrno.cz/nove-hlavni-nadrazi

Poloha na mape

Vložené
18. marec 2021
0
114
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím