IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Ruský premiér Dmitrij Medvedev oznámil povinné inštalovanie nabíjačiek pre všetky doterajšie klasické čerpacie stanice na území celej krajiny. Do platnosti vstúpi vyhláška, ktorá od 1. novembra 2016 zavádza túto povinnosť uskutočniť celoplošne.
Na tom by v princípe nebolo nič zlé a z Ruska by sa zrazu krajina s najväčším počtom verejných nabíjacích miest pre elektroautá. Problém je inde. Nariadenie zatiaľ nešpecifikuje parametre, ktoré by mali spĺňať nainštalované nabíjacie zariadenia. A keďže celý proces má prebehnúť bez štátnych dotácií, je pravdepodobné, že prevádzkovatelia čerpacích staníc siahnu po najlacnejších riešeniach. Cena hardvéru bez inštalácie sa v takom prípade pohybuje pod 1500 dolárov / stojan. Nabitie akumulátorov by potom trvalo až deväť hodín. Jedno parkovacie miesto by tak denne mohlo obslúžiť o niečo viac ako dva elektromobily (každý by na "pumpe stál" asi podeň).
Vyhláška však nešpecifikuje, aký typ nabíjacích staníc budú musieť čerpačky vybudovať. A keďže celý proces má prebehnúť bez štátnych dotácií, je pravdepodobné, že prevádzkovatelia čerpacích staníc siahnu po najlacnejších riešeniach. Cena hardvéru bez inštalácie sa v takom prípade pohybuje pod 1500 dolárov / stojan.
Podľa The Moscow Times sa elektromobily začali predávať v Rusku v roku 2011 a doteraz bolo predaných len 500 takýchto áut. Za celý minulý rok sa predalo len 140 elektrických vozidiel a za prvý polrok 2015 menej ako 50.
Bolo by teda čo naprávať (Rusko je teraz rozlohou najväčší štát na svete a má 146 267 300 obyvateľov, vrátane obsadeného Krymu). Uvidíme ako sa to podarí. Asi k úspechu alternatívnych ekologických riešení bude treba viac opatrení.