Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Vodíkové čerpacie stanice v celom Nemecku

V Nemecku počas nasledujúcich rokov postupne inštalujú najskôr 100 a do roku 2023 približne 400 čerpacích staníc vodíka (H2).
Tech
Red 125.10.2015
9370+0
Vodíkové čerpacie stanice v celom Nemecku

V súčasnosti sledujeme boom elektromobilov, ako alternatívy k štandardným spaľovacím motorom v autách. Zdalo sa, že vodíková alternatíva sa dostala do úzadia. V Nemecku sa na to asi pozerajú inak. Čo sa stalo?

• H2 MOBILITY Nemecko - začína svoju činnosť ako spoločný podnik šiestich priemyselných partnerov
• Ozval sa "štartový výstrel" pre postupnú výstavbu vodíkových čerpacích staníc na území Nemecka
• Nemecko je na ceste k prvej nadregionálnej zásobovacej sieti vodíka na svete
• Spolkový minister dopravy Dobrindt sľubil ďalšiu podporu

Založením nadodvetového spoločného podniku H2 MOBILITY Nemecko GmbH & Co.KG šesť priemyselných spoločností Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell a Total položilo základy postupnej výstavbe celoštátnej siete čerpacích staníc vodíka (H2) na celkovo približne 400 staniciach do roku 2023. Podnik so sídlom v Berlíne začal svoju činnosť a intenzívne pripravuje prvú fázu spoločného akčného plánu. Ten uvažuje v nasledujúcich rokoch postupnú inštaláciu najskôr 100 čerpacích staníc. Vysokopostavení zástupcovia partnerských spoločností H2 MOBILITY sa stretli so spolkovým ministrom dopravy Alexandrom Dobrindtom v rámci úvodného rozhovoru a prerokovali nasledujúce kroky. Podpísanie spoločného vyhlásenia úmyslu „Vodíkové čerpacie stanice pre Nemecko“ dáva základ úsiliu partnerov z priemyslu a politiky.

Spolkový minister Dobrindt: „Elektromobilita musí vzbudiť emócie a vášeň pre pohon budúcnosti. Elektromobily s vodíkovým palivovým článkom majú na to najlepšie predpoklady: majú veľký dojazd a možno ich natankovať v priebehu niekoľkých minút. Pre rozbeh tejto technológie na trhu teraz potrebujeme plošnú sieť čerpacích staníc pre vodík. Preto vítam plány spoločnosti H2 MOBILITY zriadiť do roku 2023 v celom Nemecku 400 vodíkových čerpacích staníc.“

Akčný plán H2 MOBILITY uvažuje v Nemecku o vytvorení plošnej siete vodíkových čerpacích staníc do roku 2023. Nemecko by sa tak stalo prvou krajinou, ktorá je vybavená nadregionálnou sieťou na tankovanie vozidiel s vodíkovým palivovým článkom. Na to sú plánované investície v celkovom objeme približne 400 miliónov eur.

Mapa rozmiestnenia siete čerpacích staníc pre vodík ako palivo v Nemecku v roku 2018
Mapa rozmiestnenia siete čerpacích staníc pre vodík ako palivo v Nemecku v roku 2018

H2 MOBILITY so svojím konateľom Frankom Sreballom má ako centrálny priemyselný aktér výstavby vodíkovej infraštruktúry v Nemecku na starosti zriadenie a prevádzku celoštátnej siete vodíkových čerpacích staníc. Okrem toho je začlenená do budúceho vývoja na zdokonalenie vodíkovej mobility. Spoločnosť je medzinárodným priekopníkom a má potenciál rozbehnúť výstavbu vodíkovej infraštruktúry aj v iných krajinách. Je napríklad súčasťou nedávno založenej siete „Hydrogen Mobility Europe“.

Partneri spoločného podniku majú mnohoročné skúsenosti v oblasti elektromobility s palivovým článkom, ako aj v oblasti techniky tankovania vozidiel a infraštruktúry čerpacích staníc. Priemyselní partneri dosiahli značné pokroky aj v otázkach normovania a štandardizácie.

Prví výrobcovia automobilov majú už dnes na nemeckom trhu sériovo vyrábané automobily s palivovým článkom, ďalšie budú postupne pribúdať.

Spolková vláda si dala za cieľ vytvoriť z Nemecka vedúci trh udržateľných riešení mobility a efektívnych technológií. Elektromobilita automobilmi s palivovým článkom najmä pri použití vodíka z obnoviteľných zdrojov energie prispeje k podstatnému zníženiu emisií CO2, pretože automobily s palivovým článkom jazdia lokálne bez emisií. Dosiahnutie tohto cieľa úzko súvisí s NOW GmbH, Národnou organizáciou technológie vodíka a palivových článkov. NOW GmbH koordinuje programy BMVI na podporu mobility s akumulátorom a palivovým článkom.

Aktivity H2 MOBILITY podporuje množstvo asociovaných partnerov. Prostredníctvom poradného zboru H2 MOBILITY sa na spoločnom podniku podieľajú automobilky BMW, Volkswagen, Honda a Toyota, ako aj technologická spoločnosť Intelligent Energy.

H2 MOBILITY má okrem toho úzky partnerský vzťah s Clean Energy Partnership* (CEP), najväčším projektom vodíkovej mobility v Európe.

*Členovia CEP sú: Air Liquide, BMW, Daimler, EnBW, Ford, GM/Opel, Hamburger Hochbahn, Honda, Hyundai, Linde, Shell, Siemens, Stuttgarter Straßenbahnen SSB, Total, Toyota, OMV, Volkswagen a Westfalen.

Zdroj: CEP

Poloha na mape

Vložené
25. október 2015
0
937
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím