Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

World Solar Chalenge 2015 má už víťazov

Dnes sa v austrálskom Adelaide rozhodlo o víťazovi tradičných pretekov solárnych elektromobilov World Solar Challenge, ktoré sa konajú každé dva roky a svoju históriu odštartovali už v roku 1987.
Tech
Red 122.10.2015
1800+0
World Solar Chalenge 2015 má už víťazov

Vo World Solar Challenge sa súťaží vo viacerých triedach vozidiel, hlavnou a najpopulárnejšou zameranou na vývoj čo najefektívnejšieho pohonu a dojazdu je trieda Challenger.

Víťazom tejto triedy sa stal holandský tím Nuon Solar Team z Technickej univerzity v Delfte s autom Nuna8 a obhájil tak prvenstvo spred dvoch rokov. Na prejdenie 3021 km potreboval 37 hodín 56 minút a 12 sekúnd čistého času a dosiahol tak priemernú rýchlosť 79.6 km/h.

Na druhom mieste skončil s odstupom 8 minút a 20 sekúnd ďalší holandský tím Solar Team Twente, ktorý viedol v prvej časti pretekov, a na treťom s odstupom už takmer 54 minút japonský tím z Tokai univerzity v Tokiu.

Vozidlá v triede Challenger sú jednomiestne, majú štyri kolesá, maximálnu dĺžku 4.5 metrov, šírku 1.8 metra a plochu solárnych panelov maximálne 6 m2. Batérie sú limitované hmotnosťou podľa použitej technológie, pričom limit zodpovedá u každej technológie kapacite cca 5 kWh.

Test Nuna8 pred štartom pretekov (video: Nuon Solar Team):

1560
Youtube

Vozidlá vyrážajú zo štartu viacdňových pretekov s plnou nabitou batériou, následne ju môžu dobíjať ale len zo slnečného žiarenia. Jazdiť je možné od 8:00 do 17:00. Dobíjať batérie je možné aj mimo tohto času, vtedy tímy dobíjajú batérie aj naklonením solárnych článkov pre čo najefektívnejšie nabíjanie.

Predbehnutie konkurenčného tímu Solar Team Twente, ktorým sa Nuna8 dostalo do vedenia (video: Nuon Solar Team):

3644
Youtube

Nuna8 má 391 solárnych článkov z monokryštalického kremíka s účinnosťou 24%, motor Mitsuba s efektívnosťou 96% a regeneratívne dobíjanie batérií pri brzdení. Telo má najmä z uhlíkových vlákien a jeho hmotnosť je 160 kg.

Článok bol uverejnený na Dsl.sk.

Poloha na mape

Vložené
22. október 2015
0
180
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím