IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Vo World Solar Challenge sa súťaží vo viacerých triedach vozidiel, hlavnou a najpopulárnejšou zameranou na vývoj čo najefektívnejšieho pohonu a dojazdu je trieda Challenger.
Víťazom tejto triedy sa stal holandský tím Nuon Solar Team z Technickej univerzity v Delfte s autom Nuna8 a obhájil tak prvenstvo spred dvoch rokov. Na prejdenie 3021 km potreboval 37 hodín 56 minút a 12 sekúnd čistého času a dosiahol tak priemernú rýchlosť 79.6 km/h.
Na druhom mieste skončil s odstupom 8 minút a 20 sekúnd ďalší holandský tím Solar Team Twente, ktorý viedol v prvej časti pretekov, a na treťom s odstupom už takmer 54 minút japonský tím z Tokai univerzity v Tokiu.
Vozidlá v triede Challenger sú jednomiestne, majú štyri kolesá, maximálnu dĺžku 4.5 metrov, šírku 1.8 metra a plochu solárnych panelov maximálne 6 m2. Batérie sú limitované hmotnosťou podľa použitej technológie, pričom limit zodpovedá u každej technológie kapacite cca 5 kWh.
Test Nuna8 pred štartom pretekov (video: Nuon Solar Team):
Vozidlá vyrážajú zo štartu viacdňových pretekov s plnou nabitou batériou, následne ju môžu dobíjať ale len zo slnečného žiarenia. Jazdiť je možné od 8:00 do 17:00. Dobíjať batérie je možné aj mimo tohto času, vtedy tímy dobíjajú batérie aj naklonením solárnych článkov pre čo najefektívnejšie nabíjanie.
Predbehnutie konkurenčného tímu Solar Team Twente, ktorým sa Nuna8 dostalo do vedenia (video: Nuon Solar Team):
Nuna8 má 391 solárnych článkov z monokryštalického kremíka s účinnosťou 24%, motor Mitsuba s efektívnosťou 96% a regeneratívne dobíjanie batérií pri brzdení. Telo má najmä z uhlíkových vlákien a jeho hmotnosť je 160 kg.
Článok bol uverejnený na Dsl.sk.