Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
22. október 2015
0
167

World Solar Chalenge 2015 má už víťazov

Dnes sa v austrálskom Adelaide rozhodlo o víťazovi tradičných pretekov solárnych elektromobilov World Solar Challenge, ktoré sa konajú každé dva roky a svoju históriu odštartovali už v roku 1987.
World Solar Chalenge 2015 má už víťazov

Vo World Solar Challenge sa súťaží vo viacerých triedach vozidiel, hlavnou a najpopulárnejšou zameranou na vývoj čo najefektívnejšieho pohonu a dojazdu je trieda Challenger.

Víťazom tejto triedy sa stal holandský tím Nuon Solar Team z Technickej univerzity v Delfte s autom Nuna8 a obhájil tak prvenstvo spred dvoch rokov. Na prejdenie 3021 km potreboval 37 hodín 56 minút a 12 sekúnd čistého času a dosiahol tak priemernú rýchlosť 79.6 km/h.

Na druhom mieste skončil s odstupom 8 minút a 20 sekúnd ďalší holandský tím Solar Team Twente, ktorý viedol v prvej časti pretekov, a na treťom s odstupom už takmer 54 minút japonský tím z Tokai univerzity v Tokiu.

Vozidlá v triede Challenger sú jednomiestne, majú štyri kolesá, maximálnu dĺžku 4.5 metrov, šírku 1.8 metra a plochu solárnych panelov maximálne 6 m2. Batérie sú limitované hmotnosťou podľa použitej technológie, pričom limit zodpovedá u každej technológie kapacite cca 5 kWh.

Test Nuna8 pred štartom pretekov (video: Nuon Solar Team):

1556
Youtube

Vozidlá vyrážajú zo štartu viacdňových pretekov s plnou nabitou batériou, následne ju môžu dobíjať ale len zo slnečného žiarenia. Jazdiť je možné od 8:00 do 17:00. Dobíjať batérie je možné aj mimo tohto času, vtedy tímy dobíjajú batérie aj naklonením solárnych článkov pre čo najefektívnejšie nabíjanie.

Predbehnutie konkurenčného tímu Solar Team Twente, ktorým sa Nuna8 dostalo do vedenia (video: Nuon Solar Team):

3641
Youtube

Nuna8 má 391 solárnych článkov z monokryštalického kremíka s účinnosťou 24%, motor Mitsuba s efektívnosťou 96% a regeneratívne dobíjanie batérií pri brzdení. Telo má najmä z uhlíkových vlákien a jeho hmotnosť je 160 kg.

Článok bol uverejnený na Dsl.sk.

Poloha na mape

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím