IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Graficky stvárnená recepcia telekomunikačného operátora. Motív siete vrstvený na sklenených platniach má vďaka zvolenému riešeniu priestorovú hĺbku, dynamicky sa mení v závislosti na uhle pohľadu. Pútavá grafika nenecháva návštevníkov na pochybách, kam smerovať svoje prvé kroky.
Zadanie
Pri príležitosti sťahovania spoločnosti SWAN do nových priestorov v administratívnej budove na Landererovej 12 v Bratislave oslovil architekt Ján Matulník (pod ktorého taktovkou bol riešený celý koncept interiéru) dizajnérku Ninu Weisslechner, aby navrhla artwork pre recepciu. Zadanie znelo: "potrebujeme na recepcii vytvoriť 'eyecatcher', teda grafiku ktorá pritiahne zrak návštevníka."
Výsledkom je priestorový artwork na troch vrstvách skla vrstvených za sebou. Pri pohľade od vstupu môžeme vnímať celistvý motív, ktorý vzniká spojením grafiky na recepčnom pulte a zápultí. Obrazec je podsvietený regulovateľným LED osvetlením.
“Motív znázorňuje symbolickú komunikačnú sieť, ktorá sa vďaka spoločnosti, akou je SWAN, stále rozrastá. Umožňuje ľuďom vzájomný kontakt, aj keď sa nachádzajú na úplne iných koncoch sveta,” vysvetľuje autorka.
Príbeh / proces
Nina Weisslechner sa zaoberá tvorbou "artworks" navrhnutých a realizovaných na kľúč do konkrétneho priestoru. “Zámerom artworks nie je len priestor skrášliť, ale grafiky majú za úlohu doslova komunikovať s ľuďmi, ktorí s nimi denne prichádzajú do kontaktu,” približuje svoju prácu dizajnérka.
Jedným z návrhov Niny Weisslechner bola takzvaná data driven (teda dátami poháňaná) animácia, ktorá by sa počas dňa organicky menila. Aktuálna podoba by závisela od počtu ľudí, ktorí sa v priestore nachádzajú. Napokon zvíťazilo iné riešenie: “analógová” grafika vrstvená na sklenených platniach vytvárajúca hĺbkový efekt.
Vďaka zvolenému riešeniu tvorí motív siete priestorovú ilúziu a dynamicky sa mení v závislosti na uhle pohľadu. Vznikol tak spomínaný "eyecatcher", ktorý navádza návštevníkov k bodu prvého kontaktu.
Pri realizácii bolo použitých 602 kilogramov skla (kvôli hmotnosti sklenených tabúľ bolo postavené samonosné pódium). Celý proces od prvých návrhov až po finále trval 6 mesiacov, avšak realizácia samotnej recepcie prebehla vo veľmi krátkom čase. Práce nezabrali viac ako mesiac.
Tvorivý proces a východiskové idey:
Podklady: Nina Weisslechner
Za fotografie ďakujeme Tomášovi Maninovi.