Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Projekt prístavby základnej školy v Dobřichoviciach získala kancelária SHA na základe víťazstva v architektonickej súťaži, ktorú v roku 2008 vyhlásilo vedenie mesta Dobřichovice. Riešené územie sa nachádza priamo v centre. Jedná sa o pohľadovo veľmi exponované miesto. Vstup do existujúcej školy bol v blízkosti rohu rušnej križovatky a neponúkal žiadny nástupný priestor. Verejné priestranstvo s ihriskom na južnej - dvornej strane existujúcej školskej budovy bol jediným zhromažďovacom miestom pre žiakov. Bolo vzdialené od vstupu do školy a dosiahnuteľné iba okľukou.
Celková hmota novej prístavby maximálne využíva celý pozemok až k jeho východnému okraju. Vzniká tým budova, zložená z existujúcej a novej časti o celkovej dĺžke70 metrov. škola sa tiahne pozdĺž ulice 5. mája. Hlavný vstup do budovy bol umiestnený z východnej strany, tj. V mieste, kde bolo možné vytvoriť dostatočne veľký a bezpečný priestor na zhromažďovanie žiakov pred a po vyučovaní.Nová prístavba je rozdelená na dve hmoty. Prvá, trojpodlažná časť priamo nadväzuje na existujúcu budovu a pôdorysne približne kopíruje zbúranú najstaršiu časť školy. Druhá, dvojpodlažná časť je tvorená súborom jednotlivých hmôt učební a kabinetov okolo širokej stredovej chodby s odpočinkovými kútmi. Obe časti spája centrálny stredový priestor so schodiskom a polootvoreným priestorom multifunkčnej "knižnice". Hmotovo sú obe časti komplexu spojené veľkou strechou, ktorá spája menšie časti kompozície v jeden celok a prináša silnejšiu a razantnejšiu mierku.
Nové časti školy sú komponované tak, aby vznikol pohodlný, prehľadný a presvetlený vnútorný priestor školy a aby učebne mali výhľad prevažne do kľudného južného a východného priestoru a boli dostatočne presvetlené.Vstupná časť je navrhnutá ako dvojpodlažná, využívajúca úroveň medzi 1.NP a suterénom, kde sú umiestnené centrálne šatne žiakov. Zo vstupného priestoru možno priamo pokračovať o pol poschodia vyššie do 1.NP.
Učebne a kabinety sú zorganizované do podobných dvojpodlažných blokov, ktoré sa niekoľkokrát opakujú. Medzery medzi jednotlivými blokmi privádzajú do vnútorných priestorov školy denné svetlo. Toto riešenie prispieva k zmenšeniu merítka a lepšie kontextuálne nadväzuje na rozptýlenú zástavbu objektov na juhu a východe.
Nová časť budovy je sa existujúcu budovou školy spojená v úrovni prízemia i poschodia. Existujúca aj nová časť školy má každá svoje schodisko. Bezbariérová prevádzka je v prípade potreby riešená prípravou šachty pre výťah, prístupný priamo z pešej zóny ulice 5. mája a spájajúci všetky podlažia. Hlavný priestor, "námestíčko", pred vstupom do školy je upravený tak, že použitými materiálmi a detailami nadväzuje na predchádzajúcu úpravu školského dvora a vytvára tak jednotný parter okolo školy. Navrhnuté hmotové a prevádzkové riešenie je podporené voľbou materiálov fasády.
Jednotlivé bloky učební sú obložené drevenými latami z červeného cédra. Technické riešenie tohto obkladu spolu s návrhom verejnej zelene v parteri počíta s pokrytím časti drevenej fasády popínavou zeleňou. Navrhnuté hmotové a prevádzkové riešenie je podporené voľbou materiálov fasády. Jednotlivé bloky učební sú obložené drevenými latami z červeného cédra. Technické riešenie tohto obkladu spolu s návrhom verejnej zelene v parteri počíta s pokrytím časti drevenej fasády popínavou zeleňou.
podklady: Šafer Hájek architekti s.r.o.