IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Stanica cestného turistického vláčika v Zemplínskych Hámroch tvorí súčasť projektu “Karpatské koľajky - po stopách úzkokoľajových železníc v Karpatoch”, podporeného z prostriedkov programu Interreg V-A Poľsko-Slovensko. Výletná trasa vedie od zastávky úzkorozchodnej železničky Majdan cez Balnicu (jazda vláčikom), pokračuje pozdĺž trasy úzkorozchodnej železničky Osadné-Udava (pešo alebo na bicykli) a ďalej autobusom do Zemplínskych Hámrov, kde na návštevníkov čaká atrakcia v podobe železničky na kolesách, ktorá ponúka výlet po historickej trase úzkorozchodnej železničky Snina -Vihorlat.
Prejazdná stanica cestného turistického vláčika bude slúžiť ako nástupný a výstupný priestor pre návštevníkov na novovybudovanej trati lesom Vihorlatských vrchov. V nočných hodinách a v zimných mesiacoch bude zároveň fungovať ako depo motorového vláčika. Hlavný objekt stanice dopĺňa kruhové sedenie, ktoré bude slúžiť nielen ako exteriérová čakáreň, ale tiež ako priestor pre rôzne turistické a vzdelávacie skupiny.
Parcela na južnom okraji obce je výškovo delená na dve úrovne. Spodná terasa bude slúžiť ako odstavná plocha s objektom turistického informačného centra. Na hornú terasu sa zo severnej strany napája turisticko-hospodárska lesná nespevnená cesta, po ktorej bude cestný turistický vláčik premávať.
Pôdorysný tvar stanice kopíruje zakrivenie trasy turistického vláčika, ktorá objektom prechádza. Presah pultovej strechy smeruje k hlavnému prístupovému bodu a pohľadom budúcich návštevníkov a turistov. Pätica otváravých dvojkrídlových dverí vytvára v otvorenej polohe vertikálne lamely a indikuje otvorené nástupisko. Hladká oblúková stena, ktorú formujú zatvorené krídla, naopak symbolizuje stanicu mimo prevádzky a vláčik odparkovaný v objekte. Posuvné dvere na oboch kratších fasádach umožňujú prejazd objektom. Architektonické riešenie dotvára drevená konštrukcia a obklad objektu.
Dispozične je objekt riešený ako dvojtrakt. Cestný vláčik prechádza vonkajším prekrytým okruhom stavby, pričom návštevníci vstupujú do objektu vnútorným okruhom. Z otvorenej terasy a nástupnej plochy je prístupné hygienické zázemie a príručný sklad. Väčší skladový priestor je prístupný z exteriéru.
Vertikálne kladený obklad fasády, plynulo pokračuje aj na krídlach otváravých a posuvných dverí. Finálnu vrstvu strechy tvorí ľahká plechová krytina. Uzavreté skladové a hygienické priestory sú obložené keramickým obkladom a keramickou dlažbou.
Podklady: Martin Štofira / Štofira architekti