Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Stanica cestného turistického vláčika v Zemplínskych Hámroch tvorí súčasť projektu “Karpatské koľajky - po stopách úzkokoľajových železníc v Karpatoch”, podporeného z prostriedkov programu Interreg V-A Poľsko-Slovensko. Výletná trasa vedie od zastávky úzkorozchodnej železničky Majdan cez Balnicu (jazda vláčikom), pokračuje pozdĺž trasy úzkorozchodnej železničky Osadné-Udava (pešo alebo na bicykli) a ďalej autobusom do Zemplínskych Hámrov, kde na návštevníkov čaká atrakcia v podobe železničky na kolesách, ktorá ponúka výlet po historickej trase úzkorozchodnej železničky Snina -Vihorlat.
Prejazdná stanica cestného turistického vláčika bude slúžiť ako nástupný a výstupný priestor pre návštevníkov na novovybudovanej trati lesom Vihorlatských vrchov. V nočných hodinách a v zimných mesiacoch bude zároveň fungovať ako depo motorového vláčika. Hlavný objekt stanice dopĺňa kruhové sedenie, ktoré bude slúžiť nielen ako exteriérová čakáreň, ale tiež ako priestor pre rôzne turistické a vzdelávacie skupiny.
Parcela na južnom okraji obce je výškovo delená na dve úrovne. Spodná terasa bude slúžiť ako odstavná plocha s objektom turistického informačného centra. Na hornú terasu sa zo severnej strany napája turisticko-hospodárska lesná nespevnená cesta, po ktorej bude cestný turistický vláčik premávať.
Pôdorysný tvar stanice kopíruje zakrivenie trasy turistického vláčika, ktorá objektom prechádza. Presah pultovej strechy smeruje k hlavnému prístupovému bodu a pohľadom budúcich návštevníkov a turistov. Pätica otváravých dvojkrídlových dverí vytvára v otvorenej polohe vertikálne lamely a indikuje otvorené nástupisko. Hladká oblúková stena, ktorú formujú zatvorené krídla, naopak symbolizuje stanicu mimo prevádzky a vláčik odparkovaný v objekte. Posuvné dvere na oboch kratších fasádach umožňujú prejazd objektom. Architektonické riešenie dotvára drevená konštrukcia a obklad objektu.
Dispozične je objekt riešený ako dvojtrakt. Cestný vláčik prechádza vonkajším prekrytým okruhom stavby, pričom návštevníci vstupujú do objektu vnútorným okruhom. Z otvorenej terasy a nástupnej plochy je prístupné hygienické zázemie a príručný sklad. Väčší skladový priestor je prístupný z exteriéru.
Vertikálne kladený obklad fasády, plynulo pokračuje aj na krídlach otváravých a posuvných dverí. Finálnu vrstvu strechy tvorí ľahká plechová krytina. Uzavreté skladové a hygienické priestory sú obložené keramickým obkladom a keramickou dlažbou.
Podklady: Martin Štofira / Štofira architekti