IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Nová hala pre údržbu električiek v brnianskej časti Pisárky. Realizácia ateliéru DKACHITEKTI vybočuje zo štandardu, ktorý si predstavíme pod pojmami hala alebo depo. Výrazná prelamovaná fasáda minimalizuje šírenie hluku do verejného priestoru, veľkoformátové zasklenie umožňuje nahliadnuť do “zákulisia” dopravného podniku. Šesťmetrové príjazdové vráta sú elegantnou súčasťou obvodového plášťa.
Stavba Dopravného podniku zastrešuje dva kanály pre dennú kontrolu podvozkov električiek, plošiny pre kontrolu ramien na streche súprav a zázemie pre očistu interiéru. Stavba s dĺžkou Špilberku sa stala novou priestorovou dominantou alejovej ulice Hlinky. "Přestože jde o utilitární provozní objekt pro očistu a ošetření vozů tramvají před jejich odstavením do následujícího dne, jde o významné architektonické téma. Stavba vytváří 117 metrů dlouhou fasádu a silně tak ovlivňuje tvář brněnského dopravního podniku ve veřejném prostoru," vysvetľuje architekt Kudla.
Koncept
Lineárna stavba tvorí protihlukovú bariéru od električkových súprav, prechádzajúcich po susednej trati. Plná fasáda je otvorená len na jednom mieste. Zasklenie s rozmermi 23,6 x 5,6 m, zložené z 24 bodovo kotvených polí prerušuje prelamovanú fasádu z hliníkových kaziet a otvára priehľad do koncovej časti depa. Tu finišuje pracovný proces, ktorého výsledkom je zoservisovaná a očistená električka. “Protože údržba vozů probíhá do pozdních nočních hodin, toto okno vypráví příběh o tom, že zatímco ostatní již skončili svůj pracovní den, tady se stále pracuje, aby bylo vše připraveno pro zítřek,” vysvetľujú autori.
Dispozícia
Otvorený priestor je prispôsobený prevádzkovým nárokom na údržbu rozmerných strojov. Koľaje sa v hale rozvetvujú na dve stanovištia určené pre očistu a údržbu vozidiel. Kontrastný červený box pri výjazde z haly (v mieste zasklenia) integruje zázemie pre zamestnancov a riadiace centrum, ktoré organizuje príjazd vozidiel do haly, technologický proces a odstavenie vozidiel na koľajisku.
Perforovaná fasáda
Požiadavka na minimalizáciu šírenia hluku do verejného priestoru sa stala základom architektonického stvárnenia výraznej prelamovanej fasády. Perforované hliníkové panely ukrývajú vrstvu akustickej izolácie. “Profilace kazet má tvar jehlanu o čtyřech stěnách, a umožňuje tak tříštění hluku i díky perforaci hliníkového plechu. V realizační dokumentaci se dlouho vyvíjel detail styku čtyř kazet v úžlabí a osmi kazet ve vrcholu prolamované fasády. Každá z kazet je přitom natočena v jiném směru. Tato drobnost způsobila množství konstrukčních problémů. Důležité bylo hlavně hledisko realizovatelnosti a snadnosti montáže, aby bylo dodrženo stejné natočení a poloha kazet v rámci celé fasády. V konečném řešení byl použit princip kolmých čepů s kruhovými kotevními deskami,” vysvetľujú autori. V nočných hodinách je súčasťou výrazu projektu osvetlenie fasády, ktoré môže fungovať vo viacerých režimoch, vrátane variantov pre významné príležitosti.
Vjazdový a výjazdový portál
Zapustené portály v čelách objektu vytvárajú kryté predpolie stavby. Škárorez červeného hliníkového obkladu elegantne nadväzuje na segmenty atypických skladacích motorických brán, vyvinutých špeciálne pre túto realizáciu. Príjazdové vráta majú rozmer 5,2 x 5,8 m, výjazdové 5,8 x 5,8 m.
Podklady: DKARCHITEKTI