Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
13. jún 2019
0
1041

Autobusová stanica ČAD, Blansko

Moderný dopravný terminál. Dynamický ústredný motív, jasne čitateľná prevádzka, odolné materiály a povrchy.
Autobusová stanica ČAD, Blansko
Autori: Ing. arch. Zdeněk Eichler, Ing. arch. Eva EichlerováSpolupráca: Ing. arch. Přemysl ValovýInvestor: ČAD Blansko s.r.o.Investičný náklad: 2 mil. EURNávrh: 2016 - 2018Realizácia: 2018 - 2018Adresa: Nádražní , Blansko, Česká republikaPublikované: 3. august 2019

Autobusová stanica v Blansku stojí na mieste pôvodného nádražia. Dlhá a úzka parcela je z juhovýchodu ohraničená riekou Svitava, na protiľahlej strane tvorí prirodzenú bariéru rušná komunikácia Svitavská. Po druhom brehu rieky vedie železničná trať, v bezprostrednej blízkosti terminálu sa nachádza vlaková stanica. K líniovej dopravnej stavbe smerujú autobusy z kruhového objazdu. Pravidelné linky zastavujú na šikmých a pozdĺžnych stojiskách, po odbavení cestujúcich pokračujú výjazdom na ulicu Svitavská.

Foto: KIVA - Vladimír Novotný
Foto: KIVA - Vladimír Novotný
Foto: KIVA - Vladimír Novotný

“Architektonický koncept vychází z motivu křížení,” vysvetľujú architekti. Diagonálne osadené piliere z pohľadového betónu vynášajú 118 metrov dlhú a 8,5 metrov širokú strešnú konštrukciu. Tá zakrýva nástupišťa autobusových zastávok aj prevádzkovú budovu. Konštrukciu vnútorného objektu tvorí kombinácia betónových a oceľových prvkov, ktoré nesú transparentný obvodový plášť. 

Foto: KIVA - Vladimír Novotný
Foto: KIVA - Vladimír Novotný

Nástupištia sú od ruchu frekventovanej cesty chránené protihlukovou stenou. “Použití rezavé oceli a dřeva ji začleňuje do přírodního charakteru okolí. Je osázena popínavými rostlinami a v budoucnu by měla být zelená.” objasňujú autori.

Foto: KIVA - Vladimír Novotný

Pavilón prevádzkovej budovy, so štrukturálne zasklenou fasádou, slúži cestujúcim aj personálu autobusovej stanice. V interiéri sa nachádza administratívna prevádzka dopravnej spoločnosti, infocentrum, či predajné miesto. Potrebné zázemie tu nájdu aj vodiči autobusov. Presklená čakáreň pre cestujúcich je otvorená k nástupištiam, ako aj do ulice. Výrazná “signálna” žltá farba interiéru zdôrazňuje funkciu verejne prístupného priestoru. Zvyšok stavby aj interiéru je biely, s vínimkou výrazných žltých podláh. Čakáreň s toaletami je klimatizovaná, samozrejmosťou je verejné Wi-Fi pripojenie.

Foto: KIVA - Vladimír Novotný
Foto: KIVA - Vladimír Novotný
Foto: KIVA - Vladimír Novotný
Foto: KIVA - Vladimír Novotný
Foto: KIVA - Vladimír Novotný
Foto: KIVA - Vladimír Novotný

“V areálu nádraží se nachází i samostatné autobusové zastávky při podélných stáních, box pro ukládání kol, stojany na kola, lavičky. Každá nepojížděná plocha je zahradnicky upravená. Bylo vysázeno maximální množství stromů a keřů,” dopĺňajú na záver architekti.

Foto: KIVA - Vladimír Novotný
Foto: Aleš Ležatka
Foto: Aleš Ležatka
Foto: Aleš Ležatka
Foto: Aleš Ležatka
Pôdorys,
Pôdorys,autor: EA architekti
Rez,
Rez,autor: EA architekti
Pohľad,
Pohľad,autor: EA architekti
Skica
Skicaautor: EA architekti

Podklady: EA architekti

Poloha diela

Ing. arch. Zdeněk Eichler
Ing. arch. Eva Eichlerová

Súvisiace články

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím