Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Brnianske ateliéry Peer collective a Axxi office pracujú na návrhoch trojice lávok, s ktorými zvíťazili v súťaži “Lávky cez Chorvátske rameno v Petržalke”. Aktuálne finalizujú dokumentáciu pre územné konanie. Na nové lávky sa tak obyvatelia Petržalky môžu tešiť už o dva roky.
“Ako dôležitú súčasť návrhu vnímame ucelenú predstavu o samotnom nábreží. K návrhu sme pristupovali koncepčne v kontexte priľahlého parku, pričom zásadné je pre nás zachovanie osobitého charakteru miesta - nielen za súčasného stavu, ale aj v prípade jeho budúceho rozvoja,“ zhodujú sa architekti.
Nové lávky by mali nielen prepojiť a dotvoriť oba brehy Chorvátskeho ramena, ale zároveň definovať napojenie na súčasnú i navrhovanú infraštruktúru. “Lávky sú navrhnuté s ohľadom na okolitú zeleň a s dôrazom na presah - nemajú fungovať len ako prechod cez rieku, ale aj ako oddychový priestor pre obyvateľov Petržalky,“ konštatuje architekt Luděk Šimoník.
V okolí remena by vzniknúť nová rekreačná zóna. “Chceme, aby sa tu ľudia stretávali a užívali si voľný čas,“ vysvetľuje Daniel Struhařík.
Lávka 1
Cesta sídliskom
Prvá lávka má predovšetkým sprístupniť novo vybudovanú infraštruktúru a zároveň slúžiť ako predĺženie cesty vedúcej cez sídlisko. “V konkrétnych miestach ide o napojenie na zastávky električky, záhradku tamojšej kaviarne či zóny pre odpočinok a relax,“ hovorí Šimoník.
Lávku charakterizuje červený povrch, ktorý bude podľa slov architektov pôsobiť ako výrazný akcent a orientačný bod počas zimy aj leta. “Pri všetkých lávkach sme sa snažili nechať vyniknúť skôr okolitú prírodu. Lávky zámerne nie sú tvarovo výrazné. Dôraz sme kládli hlavne na meeting pointy a možnosť prístupu až k vode,“ vysvetľuje Struhařík.
Model:
Kresba:
Vizualizácie:
Lávka 2
Miestna dominanta a meeting point v jednom
Druhá lávka by mala fungovať predovšetkým ako spomínaný meeting point. Svojím charakterom a umiestnením totiž vytvára pokračovanie budúceho námestia. Na severnom brehu sa navyše súčasťou konštrukcie lávky stane aj pobytové.
Vytvorením miesta na stretávanie vo forme organického schodiska sprostredkovávajú architekti návštevníkom výhľady do okollia. Schodisko je orientované na slnečnú stranu s výhľadom do koryta Chorvátskeho ramena a smerom k tamojšiemu parku.
Model:
Kresba:
Vizualizácie:
Lávka 3
Posedenie pri vode
Tretia lávka by mala vďaka krajinársky zakomponovanému schodisku na pravom i ľavom brehu Chorvátskeho ramena umožniť ľahký prístup k vode a zároveň ponúknuť pohodlné posedenie. Na západnom brehu nadviaže na terajšie schodisko, ktoré sa rozšíri o pobytovú časť. Naopak na východnom brehu bude vytvorený nový predpriestor, ktorý má v budúcnosti pomôcť prepojiť okolie s novou zástavbou.
Model:
Kresba:
Vizualizácie:
Všetky tri lávky budú určené pre chodcov aj cyklistov. V návrhu sa počíta s bezbariérovým prístupom s vhodným sklonom pre vozičkárov. Lávky budú zhotovené z betónu, kvôli jednoduchej údržbe a predĺženiu ich životnosti.
Autorský tím: Daniel Struhařík, Luděk Šimoník, Kryštof Foltýn, Jan Laco
Spolupráca: Jana Kobza, Natálie Ivkovičová, Adam Svoboda, Ján Augustín, Martin Holý, Anastasia Bezborodko, Anna Vrzalová, Georgi Dimitrov
Vizualizácie: Jan Stolek