Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Okná od spoločnosti Rehau boli opäť ocenené za inovatívnu udržateľnosť

REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.

Nové okná, nový štart do roku 2025 s oknami od spoločnosti Internorm

Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Súťaž: Lávky cez Chorvátske rameno v Petržalke

Predĺžená električková trať v Petržalke prostredníctvom súťaže získa kvalitné napojenie na hlavné pešie a cyklistické ťahy.
Súťaže
Red 327.03.2021
27340+18
Vyhlásenie26.3.2021
12:00
Odovzdanie návrhov14.6.2021
17:00
VyhlasovateľHlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava, Metropolitný inštitút Bratislava, METRO Bratislava a.s.
AdresaPrimaciálne námestie 1,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaSúťaž
KontaktOndrej Marko

Zámerom vyhlasovateľov je najmä zlepšenie dostupnosti zastávok MHD vytvorením komfortného a jednoduchého prístupu. Lávky tiež pomôžu k využitiu potenciálu Chorvátskeho ramena ako lokálnej rekreačnej zóny, keďže v súčasnosti je umožnený predovšetkým súbežný pohyb pozdĺž brehov Chorvátskeho ramena a len výnimočne je umožnené jeho križovanie.

V súťaži budú tiež riešené nadväzujúce chodníky a krajinné úpravy v okolí lávok. Všetky lávky budú bezbariérové s vhodným sklonom pre vozíčkarov, rovnako počítajú s bezbariérovým prístupom. Preferuje sa architektonicky čisté a subtílne riešenie.

Štyri samostatné súťaže návrhov s rovnakým jadrom zadania, sú vyhlásené naraz a budú vyhodnocované jednou porotou v jednom termíne. Pre každú situáciu sa bude hľadať najlepšie riešenie. Architekti tak môžu navrhovať jednu alebo viacero lávok.

Každá súťaž je anonymná, verejná, jednokolová, architektonicko-konštrukčná s termínom odovzdania návrhov v júni 2021. Kompletné zadanie je zverejnené na stránke MIB a portáli verejného obstarávania:
Lávka č. 1 
Lávka č. 2 
Lávka č. 3
Lávka č. 4  

Lehoty:

  • Dátum vyhlásenia súťaže 26.3. 2021
  • Lehota na predkladanie súťažných návrhov 14.6. 2021, 17:00 hod.
  • Predpokladaný termín zverejnenia súťažných návrhov 23.7. 2021


Členovia poroty:

  • Peter Paulík (Katedra betónových konštrukcií a mostov SvF STU v Bratislave)
  • Tomáš Koumar (EHL & KOUMAR ARCHITEKTI)
  • Ondřej Hofmeister (PROJEKTIL ARCHITEKTI)
  • František Brliť (poradca 1. námestníčky primátora Bratislavy pre oblasť dopravných stavieb)
  • Ingrid Konrad (Hlavná architektka mesta Bratislava)
  • Pavol Šilla (zerozero)
  • Michala Kozáková (architektka, členka predstavenstva METRO Bratislava a.s.)

 

Štyri priechody cez Chorvátske rameno a k zastávkam novej električky

Súťaž nadväzuje na projekt predĺženia električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Janíkov dvor a výstavba lávok bude prebiehať v spojitosti s výstavbou električkovej trate.

Nový úsek električkovej trate do Petržalky bude nadväzovať na súčasnú zastávku Farského - úpravou existujúcej trate a jej okolia ju nahradí zastávka Bosáková. Trať bude ďalej pokračovať novými električkovými zastávkami, ktoré sú teraz navrhnuté: Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

Umiestnenie lávok je navrhované tak, aby správne prepojili existujúce a predpokladané chodníky a trasy s budúcou električkovou traťou a okolitou zástavbou.
V súčasnosti sa súťažia 4 lávky a ich nadväzujúca infraštruktúra.

 

Lávka č.1

Lávka č.1 je naplánovaná v úseku medzi Bosákovou a Rusovskou cestou. Z lávky sa bude dať napojiť na sieť cyklochodníkov a chodníkov na ľavom brehu Chorvátskeho ramena a na Mlynarovičovu ulicu na pravom brehu.

Predpokladaná hodnota zákazky: 59 000 € 
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 640 000 € 

Ceny a odmeny

  • 1. cena: 3 500 € 
  • 2. cena: 2 100 € 
  • 3. cena: 1 400 € 

Kontaktný bod - systém Josephine

Súťažné podmienky a zadanie:

 

Lávka č.2

Lávka č. 2 je v úseku medzi Rusovskou cestou a Romanovou ulicou. Lávka bude napojená na už dnes existujúce chodníky pozdĺž ramena.

Predpokladaná hodnota zákazky: 71 000 € 
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 800 000 € 

Ceny a odmeny

  • 1. cena: 4 000 € 
  • 2. cena: 2 400 € 
  • 3. cena: 1 600 € 

Kontaktný bod - systém Josephine

Súťažné podmienky a zadanie:


Lávka č.3

Lávka č. 3 je takisto v úseku medzi Rusovskou cestou a Romanovou ulicou. Lávka bude napojená na už dnes existujúce chodníky pozdĺž ramena.

Predpokladaná hodnota zákazky: 41 000 € 
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 410 000 € 

Ceny a odmeny

  • 1. cena: 2 500 € 
  • 2. cena: 1 500 € 
  • 3. cena: 1 000 € 

Kontaktný bod - systém Josephine

Súťažné podmienky a zadanie:


Lávka č.4

Nová lávka č. 4 nahradí súčasnú pontónovú lávku. Bude prepájať náprotivné brehy Chorvátskeho ramena. Ideou je vytvoriť priame napojenie na jazero Veľký Draždiak chodníkom na teréne, ktorý vyvrcholí v podobe móla nad úrovňou jazera.

Predpokladaná hodnota zákazky: 61 000 € 
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 670 000 € 

Ceny a odmeny

  • 1. cena: 4 000 € 
  • 2. cena: 2 400 € 
  • 3. cena: 1 600 € 

Kontaktný bod - systém Josephine

Súťažné podmienky a zadanie:

0
Facebook

Všetky lávky sú určené pre zmiešaný pohyb chodcov a cyklistov, nepočíta sa s prejazdnosťou vozidiel. Vo verejných priestoroch v okolí lávok sa počíta s osadením bratislavského mobiliáru, rovnako ako sa počíta s dobudovanou kapacitou verejného osvetlenia v území.

Paralelne s prácami na nových lávkach, mesto pracuje aj na rekonštrukcii niektorých existujúcich chodníkov a dobudovaní ďalších chodníkov v okolí pre lepšie napojenie budúcich zastávok električky na existujúcu pešiu infraštruktúru.

Súvisiace články

Vložené
26. marec 2021
0
2734
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím