IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Vyhlásenie | 26.3.2021 12:00 |
| Odovzdanie návrhov | 14.6.2021 17:00 |
| Vyhlasovateľ | Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava, Metropolitný inštitút Bratislava, METRO Bratislava a.s. |
| Adresa | Primaciálne námestie 1, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Súťaž |
| Kontakt | Ondrej Marko |
Zámerom vyhlasovateľov je najmä zlepšenie dostupnosti zastávok MHD vytvorením komfortného a jednoduchého prístupu. Lávky tiež pomôžu k využitiu potenciálu Chorvátskeho ramena ako lokálnej rekreačnej zóny, keďže v súčasnosti je umožnený predovšetkým súbežný pohyb pozdĺž brehov Chorvátskeho ramena a len výnimočne je umožnené jeho križovanie.
V súťaži budú tiež riešené nadväzujúce chodníky a krajinné úpravy v okolí lávok. Všetky lávky budú bezbariérové s vhodným sklonom pre vozíčkarov, rovnako počítajú s bezbariérovým prístupom. Preferuje sa architektonicky čisté a subtílne riešenie.
Štyri samostatné súťaže návrhov s rovnakým jadrom zadania, sú vyhlásené naraz a budú vyhodnocované jednou porotou v jednom termíne. Pre každú situáciu sa bude hľadať najlepšie riešenie. Architekti tak môžu navrhovať jednu alebo viacero lávok.
Každá súťaž je anonymná, verejná, jednokolová, architektonicko-konštrukčná s termínom odovzdania návrhov v júni 2021. Kompletné zadanie je zverejnené na stránke MIB a portáli verejného obstarávania:
Lávka č. 1
Lávka č. 2
Lávka č. 3
Lávka č. 4
Lehoty:
Členovia poroty:
Štyri priechody cez Chorvátske rameno a k zastávkam novej električky
Súťaž nadväzuje na projekt predĺženia električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Janíkov dvor a výstavba lávok bude prebiehať v spojitosti s výstavbou električkovej trate.
Nový úsek električkovej trate do Petržalky bude nadväzovať na súčasnú zastávku Farského - úpravou existujúcej trate a jej okolia ju nahradí zastávka Bosáková. Trať bude ďalej pokračovať novými električkovými zastávkami, ktoré sú teraz navrhnuté: Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.
Umiestnenie lávok je navrhované tak, aby správne prepojili existujúce a predpokladané chodníky a trasy s budúcou električkovou traťou a okolitou zástavbou.
V súčasnosti sa súťažia 4 lávky a ich nadväzujúca infraštruktúra.
Lávka č.1
Lávka č.1 je naplánovaná v úseku medzi Bosákovou a Rusovskou cestou. Z lávky sa bude dať napojiť na sieť cyklochodníkov a chodníkov na ľavom brehu Chorvátskeho ramena a na Mlynarovičovu ulicu na pravom brehu.
Predpokladaná hodnota zákazky: 59 000 €
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 640 000 €
Ceny a odmeny
Kontaktný bod - systém Josephine
Súťažné podmienky a zadanie:
Lávka č.2
Lávka č. 2 je v úseku medzi Rusovskou cestou a Romanovou ulicou. Lávka bude napojená na už dnes existujúce chodníky pozdĺž ramena.
Predpokladaná hodnota zákazky: 71 000 €
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 800 000 €
Ceny a odmeny
Kontaktný bod - systém Josephine
Súťažné podmienky a zadanie:
Lávka č.3
Lávka č. 3 je takisto v úseku medzi Rusovskou cestou a Romanovou ulicou. Lávka bude napojená na už dnes existujúce chodníky pozdĺž ramena.
Predpokladaná hodnota zákazky: 41 000 €
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 410 000 €
Ceny a odmeny
Kontaktný bod - systém Josephine
Súťažné podmienky a zadanie:
Lávka č.4
Nová lávka č. 4 nahradí súčasnú pontónovú lávku. Bude prepájať náprotivné brehy Chorvátskeho ramena. Ideou je vytvoriť priame napojenie na jazero Veľký Draždiak chodníkom na teréne, ktorý vyvrcholí v podobe móla nad úrovňou jazera.
Predpokladaná hodnota zákazky: 61 000 €
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 670 000 €
Ceny a odmeny
Kontaktný bod - systém Josephine
Súťažné podmienky a zadanie:
Všetky lávky sú určené pre zmiešaný pohyb chodcov a cyklistov, nepočíta sa s prejazdnosťou vozidiel. Vo verejných priestoroch v okolí lávok sa počíta s osadením bratislavského mobiliáru, rovnako ako sa počíta s dobudovanou kapacitou verejného osvetlenia v území.
Paralelne s prácami na nových lávkach, mesto pracuje aj na rekonštrukcii niektorých existujúcich chodníkov a dobudovaní ďalších chodníkov v okolí pre lepšie napojenie budúcich zastávok električky na existujúcu pešiu infraštruktúru.