Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Vyhlásenie | 26.3.2021 12:00 |
| Odovzdanie návrhov | 14.6.2021 17:00 |
| Vyhlasovateľ | Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava, Metropolitný inštitút Bratislava, METRO Bratislava a.s. |
| Adresa | Primaciálne námestie 1, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Súťaž |
| Kontakt | Ondrej Marko |
Zámerom vyhlasovateľov je najmä zlepšenie dostupnosti zastávok MHD vytvorením komfortného a jednoduchého prístupu. Lávky tiež pomôžu k využitiu potenciálu Chorvátskeho ramena ako lokálnej rekreačnej zóny, keďže v súčasnosti je umožnený predovšetkým súbežný pohyb pozdĺž brehov Chorvátskeho ramena a len výnimočne je umožnené jeho križovanie.
V súťaži budú tiež riešené nadväzujúce chodníky a krajinné úpravy v okolí lávok. Všetky lávky budú bezbariérové s vhodným sklonom pre vozíčkarov, rovnako počítajú s bezbariérovým prístupom. Preferuje sa architektonicky čisté a subtílne riešenie.
Štyri samostatné súťaže návrhov s rovnakým jadrom zadania, sú vyhlásené naraz a budú vyhodnocované jednou porotou v jednom termíne. Pre každú situáciu sa bude hľadať najlepšie riešenie. Architekti tak môžu navrhovať jednu alebo viacero lávok.
Každá súťaž je anonymná, verejná, jednokolová, architektonicko-konštrukčná s termínom odovzdania návrhov v júni 2021. Kompletné zadanie je zverejnené na stránke MIB a portáli verejného obstarávania:
Lávka č. 1
Lávka č. 2
Lávka č. 3
Lávka č. 4
Lehoty:
Členovia poroty:
Štyri priechody cez Chorvátske rameno a k zastávkam novej električky
Súťaž nadväzuje na projekt predĺženia električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Janíkov dvor a výstavba lávok bude prebiehať v spojitosti s výstavbou električkovej trate.
Nový úsek električkovej trate do Petržalky bude nadväzovať na súčasnú zastávku Farského - úpravou existujúcej trate a jej okolia ju nahradí zastávka Bosáková. Trať bude ďalej pokračovať novými električkovými zastávkami, ktoré sú teraz navrhnuté: Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.
Umiestnenie lávok je navrhované tak, aby správne prepojili existujúce a predpokladané chodníky a trasy s budúcou električkovou traťou a okolitou zástavbou.
V súčasnosti sa súťažia 4 lávky a ich nadväzujúca infraštruktúra.
Lávka č.1
Lávka č.1 je naplánovaná v úseku medzi Bosákovou a Rusovskou cestou. Z lávky sa bude dať napojiť na sieť cyklochodníkov a chodníkov na ľavom brehu Chorvátskeho ramena a na Mlynarovičovu ulicu na pravom brehu.
Predpokladaná hodnota zákazky: 59 000 €
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 640 000 €
Ceny a odmeny
Kontaktný bod - systém Josephine
Súťažné podmienky a zadanie:
Lávka č.2
Lávka č. 2 je v úseku medzi Rusovskou cestou a Romanovou ulicou. Lávka bude napojená na už dnes existujúce chodníky pozdĺž ramena.
Predpokladaná hodnota zákazky: 71 000 €
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 800 000 €
Ceny a odmeny
Kontaktný bod - systém Josephine
Súťažné podmienky a zadanie:
Lávka č.3
Lávka č. 3 je takisto v úseku medzi Rusovskou cestou a Romanovou ulicou. Lávka bude napojená na už dnes existujúce chodníky pozdĺž ramena.
Predpokladaná hodnota zákazky: 41 000 €
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 410 000 €
Ceny a odmeny
Kontaktný bod - systém Josephine
Súťažné podmienky a zadanie:
Lávka č.4
Nová lávka č. 4 nahradí súčasnú pontónovú lávku. Bude prepájať náprotivné brehy Chorvátskeho ramena. Ideou je vytvoriť priame napojenie na jazero Veľký Draždiak chodníkom na teréne, ktorý vyvrcholí v podobe móla nad úrovňou jazera.
Predpokladaná hodnota zákazky: 61 000 €
Predpokladané investičné náklady na realizáciu: do 670 000 €
Ceny a odmeny
Kontaktný bod - systém Josephine
Súťažné podmienky a zadanie:
Všetky lávky sú určené pre zmiešaný pohyb chodcov a cyklistov, nepočíta sa s prejazdnosťou vozidiel. Vo verejných priestoroch v okolí lávok sa počíta s osadením bratislavského mobiliáru, rovnako ako sa počíta s dobudovanou kapacitou verejného osvetlenia v území.
Paralelne s prácami na nových lávkach, mesto pracuje aj na rekonštrukcii niektorých existujúcich chodníkov a dobudovaní ďalších chodníkov v okolí pre lepšie napojenie budúcich zastávok električky na existujúcu pešiu infraštruktúru.