IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Lávka odliata z tenkostenného, miestami len tri centimetre hrubého vysokopevnostného betónu.
S Ondřejom Císlerom na projekte spolupracoval Petr Tej z Kloknerovho ústavu ČVUT v Prahe. Vedúci oddelenia mechaniky bol garatom statického riešenia, materiálovej technológie aj procesu výroby.
Na východnom predmestí Kladna bola minulý rok dokončená lávka vedúca cez Dřetovický potok. Drobná stavba v časti Vrapice je súčasťou pešej trasy vedúcej zo sídla na cintorín."Lávka je koncipována ve vyšším smyslu jako magický portál mezi světem živým a mrtvých, či jako numinózní objekt z Vesmírné odysey," vysvetľuje architektonický koncept Ondřej Císler.
Mostné teleso je vyhotovené z vysokopevnostného mrazuvzdorného UHPC betónu triedy C 110 / 130 s rozptýlenou výstužou. Architektonický návrh skúma hranice ľahkosti a subtílnosti konštrukcie. "Výtvarně je založen na uhrančivosti černého, technologicky extrémně vyspělého materiálu," dodáva Císler. Konštrukčné riešenie na rozpon 10 m so vzopätím 0,4 m vhodne využíva zakrivenie geometrie lávky v dvoch osiach. Stabilizuje konštrukciu v oboch hlavných smeroch a umožňuje jednoduché zavetrenie zábradlia lávky. Priečny profil má šírku 1,5 m. Subtílna konštrukcia lávky obmedzila objem spotrebovaného materiálu na 1,4 m3, hmotnosť celej stavby je približne 3,5 tony.
Počas overovania vlastností konštrukcie a technológie odlievania vznikol prototyp, ktorý bol podrobený záťažovým skúškam. Materiál je farbený v hmote, povrchovo patinovaný leptaním a v kľúčových detailoch ručne dobrusovaný.
Protiváhu k high-tech architektúre lávky tvorí socha s názvom "Strážca" z dielne sochára Jana Hendrycha. Profesor Hendrych je okrem iného odborníkom na barokovú sochu umiestnenú v kontexte mosta a krajiny a jej plastickú modeláciu. Socha vychádza z pôvodných barokových predobrazov (napríklad Ján Nepomucký), umiestnených do komponovanej krajiny a dopĺňa celkovú priestorovú kompozíciu mosta.
Ťažiskovou kompozičnou témou je tiež koncepcia mosta ako sokla či priestorového kontextu pre sochu. Socha je vyhotovená z materiálu analogického k materiálu lávky.
Podklady: Aoc architekti