Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Je váš projekt dostatočne silný, aby sa stal projektom Prefarenzen?
Do celosvetovej súťaže je možné prihlásiť diela zrealizované po roku 2022. Podmienkou je významná časť stavby realizovaná...
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Lávka odliata z tenkostenného, miestami len tri centimetre hrubého vysokopevnostného betónu.
S Ondřejom Císlerom na projekte spolupracoval Petr Tej z Kloknerovho ústavu ČVUT v Prahe. Vedúci oddelenia mechaniky bol garatom statického riešenia, materiálovej technológie aj procesu výroby.
Na východnom predmestí Kladna bola minulý rok dokončená lávka vedúca cez Dřetovický potok. Drobná stavba v časti Vrapice je súčasťou pešej trasy vedúcej zo sídla na cintorín."Lávka je koncipována ve vyšším smyslu jako magický portál mezi světem živým a mrtvých, či jako numinózní objekt z Vesmírné odysey," vysvetľuje architektonický koncept Ondřej Císler.
Mostné teleso je vyhotovené z vysokopevnostného mrazuvzdorného UHPC betónu triedy C 110 / 130 s rozptýlenou výstužou. Architektonický návrh skúma hranice ľahkosti a subtílnosti konštrukcie. "Výtvarně je založen na uhrančivosti černého, technologicky extrémně vyspělého materiálu," dodáva Císler. Konštrukčné riešenie na rozpon 10 m so vzopätím 0,4 m vhodne využíva zakrivenie geometrie lávky v dvoch osiach. Stabilizuje konštrukciu v oboch hlavných smeroch a umožňuje jednoduché zavetrenie zábradlia lávky. Priečny profil má šírku 1,5 m. Subtílna konštrukcia lávky obmedzila objem spotrebovaného materiálu na 1,4 m3, hmotnosť celej stavby je približne 3,5 tony.
Počas overovania vlastností konštrukcie a technológie odlievania vznikol prototyp, ktorý bol podrobený záťažovým skúškam. Materiál je farbený v hmote, povrchovo patinovaný leptaním a v kľúčových detailoch ručne dobrusovaný.
Protiváhu k high-tech architektúre lávky tvorí socha s názvom "Strážca" z dielne sochára Jana Hendrycha. Profesor Hendrych je okrem iného odborníkom na barokovú sochu umiestnenú v kontexte mosta a krajiny a jej plastickú modeláciu. Socha vychádza z pôvodných barokových predobrazov (napríklad Ján Nepomucký), umiestnených do komponovanej krajiny a dopĺňa celkovú priestorovú kompozíciu mosta.
Ťažiskovou kompozičnou témou je tiež koncepcia mosta ako sokla či priestorového kontextu pre sochu. Socha je vyhotovená z materiálu analogického k materiálu lávky.
Podklady: Aoc architekti