Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

JANOŠÍK OKNA-DVEŘE

Valašské Příkazy 55 55
Valašské Příkazy

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

Pergo

Třebětice 102
Holešov

Cortizo Slovakia,

Železničný rad 29
Nová Baňa

PREFA Slovensko s. r. o.

Ladislava Dérera 2749/2
Bratislava - mestská časť Nové Mesto

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

REYNAERS ALUMINIUM s.r.o.

Office: TWINCITY C HubHub, Mlynské Nivy 16
Bratislava

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
24. september 2021
0
490

Lávka na Farských humnech, Žďár nad Sázavou (ČR)

Linka nad hladinou Sázavy.
Lávka na Farských humnech, Žďár nad Sázavou (ČR)
Autori: Ing. arch. Zbyněk Ryška, Ing. arch. Jan Skoupý, Ing. Josef PořickýNávrh: 2016 - 2020Realizácia: 2020 - 2020Adresa: Žižkova 228/12, Ždár nad Sázavou, Česká republikaPublikované: 29. september 2021

Realizácia sa dostala do užšieho výberu medzinárodnej poroty v rámci aktuálneho ročníka Českej ceny za architektúru.

Kontext 

Farská humna alebo "Farčata" je miestny názov pre historicky nezastavanú plochu medzi ulicou Veselská a riekou Sázava,  ktorá tvorila až do polovice 20. storočia hranicu západnej časti mesta. Zmeniť sa to malo v päťdesiatych rokoch, plánovaná výstavba však ostala iba na papieri. Transformácia nevyužívaného územia začala až koncom prvej dekády nového storočia, kedy v lokalite susediacej s centrom mesta a riekou vznikol udržiavaný park.

Lávka

Lávka je súčasťou širšieho projektu "Rozvoj cyklistických stezek ve Žďáře nad Sázavou a okolí" a revitalizácie parku Farská humna. Premostenie odkláňa cyklotrasu z cesty I / 19 a umožňuje napojenie štvrti Stalingrad na centrum mesta bez nutnosti prekonávať rušnú komunikáciu I. triedy. Lávka spája brehy rieky v mieste priečnej cesty parkom. Stavbu dopĺňajú schody, vedúce k rieke, ktoré sprostredkúvajú priamy kontakt s vodou.

Konštrukcia

Nosný systém tvoria 450 mm vysoké oceľové “I” profily, spriahnuté so železobetónovou doskou. Konštrukcia je na oboch brehoch votknutá do betónových základov. Povrchy sú ošetrené práškovou farbou (oceľové prvky) a pochôdznou náterovou izoláciou (oceľobetónová mostovka). Lávku po oboch stranách lemuje zábradlie z dreveného latovania, kotveného na vonkajšom obvode lávky.

Za výslednou podobou lávky stoja architekti zo štúdia Refuel, ktorí projekt spracovali v rámci komplexnej štúdie rekonštrukcie lávok cez Sázavu.

Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Širšie vzťahy
Širšie vzťahyAutor: Refuel
Situácia
SituáciaAutor: Refuel
Schematické rezy
Schematické rezyAutor: Refuel
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba

Podklady: Refuel

Poloha diela

Ing. arch. Zbyněk Ryška
Ing. arch. Jan Skoupý
Ing. Josef Pořický

Súvisiace články

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím