Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Lávka na Farských humnech, Žďár nad Sázavou (ČR)

Linka nad hladinou Sázavy.
Diela
Red 329.09.2021
7050+13
Lávka na Farských humnech, Žďár nad Sázavou (ČR)
Autori: Ing. arch. Zbyněk Ryška, Ing. arch. Jan Skoupý, Ing. Josef PořickýNávrh: 2016 - 2020Realizácia: 2020 - 2020Adresa: Žižkova 228/12, Ždár nad Sázavou, Česká republikaPublikované: 29. september 2021

Realizácia sa dostala do užšieho výberu medzinárodnej poroty v rámci aktuálneho ročníka Českej ceny za architektúru.

Kontext 

Farská humna alebo "Farčata" je miestny názov pre historicky nezastavanú plochu medzi ulicou Veselská a riekou Sázava,  ktorá tvorila až do polovice 20. storočia hranicu západnej časti mesta. Zmeniť sa to malo v päťdesiatych rokoch, plánovaná výstavba však ostala iba na papieri. Transformácia nevyužívaného územia začala až koncom prvej dekády nového storočia, kedy v lokalite susediacej s centrom mesta a riekou vznikol udržiavaný park.

Lávka

Lávka je súčasťou širšieho projektu "Rozvoj cyklistických stezek ve Žďáře nad Sázavou a okolí" a revitalizácie parku Farská humna. Premostenie odkláňa cyklotrasu z cesty I / 19 a umožňuje napojenie štvrti Stalingrad na centrum mesta bez nutnosti prekonávať rušnú komunikáciu I. triedy. Lávka spája brehy rieky v mieste priečnej cesty parkom. Stavbu dopĺňajú schody, vedúce k rieke, ktoré sprostredkúvajú priamy kontakt s vodou.

Konštrukcia

Nosný systém tvoria 450 mm vysoké oceľové “I” profily, spriahnuté so železobetónovou doskou. Konštrukcia je na oboch brehoch votknutá do betónových základov. Povrchy sú ošetrené práškovou farbou (oceľové prvky) a pochôdznou náterovou izoláciou (oceľobetónová mostovka). Lávku po oboch stranách lemuje zábradlie z dreveného latovania, kotveného na vonkajšom obvode lávky.

Za výslednou podobou lávky stoja architekti zo štúdia Refuel, ktorí projekt spracovali v rámci komplexnej štúdie rekonštrukcie lávok cez Sázavu.

Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Širšie vzťahy
Širšie vzťahyAutor: Refuel
Situácia
SituáciaAutor: Refuel
Schematické rezy
Schematické rezyAutor: Refuel
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba

Podklady: Refuel

Poloha diela

Ing. arch. Zbyněk Ryška
Ing. arch. Jan Skoupý
Ing. Josef Pořický

Súvisiace články

Vložené
24. september 2021
0
705
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím