IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Predstavenstvo Slovenskej komory architektov sa na svojom pravidelnom zasadnutí dňa 11. 12. 2019 oboznámilo s Výzvou na zachovanie pešej zóny medzi SND a Nábrežím M. R. Štefánika v Bratislave. Zároveň si vypočulo argumenty zástupcov hlavného mesta, ktoré presadzuje trasovanie električkovej trate cez tento verejný priestor. Ani jedna zo strán nespochybňuje nevyhnutnosť potreby obsluhy nového centra mesta električkami. Sporným bodom je len trasovanie. Magistrát hlavného mesta v spolupráci s dopravnými inžiniermi zo Stavebnej fakulty STU preveril viacero variantov a trasu popred budovu SND vyhodnotil z hľadiska dopravného, hlukového a ekonomického ako najracionálnejšie riešenie. Otáznym ostáva diskutované architektonicko-urbanistické a mestotvorné hľadisko. Predstavenstvo Slovenskej komory architektov nezdieľa obavy signatárov výzvy, že by trasovanie električky pred novou budovou SND bolo významným narušením tohto verejného priestoru a akceptuje názor, že električka a na ňu nadväzujúci pohyb chodcov bude stimulujúcim elementom budúcej mestskej triedy. Pozitívnych príkladov podobnej implementácie električkovej trate do ťažiskových verejných priestorov a v kontakte s budovami divadiel v iných metropolách je veľa. Predstavenstvo Slovenskej komory architektov má za to, že v diskusii na túto tému začínajú prevažovať viac emócie, než racionálne hodnotenie dvoch inak plne legitímnych názorov a prihovára sa preto za pokračovanie debaty na konštruktívnej a odbornej úrovni.
Ing. arch. Iľja Skoček
predseda Slovenskej komory architektov