IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Vďaka mimoriadne pevným železobetónovým prefabrikátom dokážu nástupištné hrany od spoločnosti Premac výborne slúžiť aj na vysokorýchlostných tratiach.
Funkčnosť je prvoradá
Spoločnosť Premac, ako prvý výrobca na slovenskom trhu, prichádza s betónovými konštrukciami nástupištných hrán pre vysokorýchlostné trate. Na nástupištných hranách PRE 200 a PRE 210 bola vykonaná séria statických výpočtov. Z ich záverov je možné konštatovať, že nástupištné hrany vyhovujú kritériám spoľahlivosti stanoveným v technických normách. Pre modernizáciu železničných tratí bolo dôležitým posúdením kritérium zaťaženia tlakom vzduchu. Konkrétne kritérium pre rýchlosť vlaku, podľa ktorého vyhovujú rýchlosti do 200 km/hod. Nástupištné hrany PRE 200 a PRE 210, tak môžu byť projektované pre vysokorýchlostné trate s rýchlosťou vlakových súprav do 200 km/hod. vrátane.
Návrh rešpektuje rozvoj železničnej infraštruktúry vychádzajúci z národného implementačného plánu technickej špecifikácie interoperability (TSI) týkajúcej sa infraštruktúry železničného systému Európskej únie. Slovenská republika sa intenzívne zaoberá otázkou interoperability a kladie na ňu dôraz pri modernizácií železničnej dopravy. Plnenie požiadaviek vyplývajúcich z technickej špecifikácie interoperability (TSI) je základom pre zvyšovanie kvality, dostupnosti a zjednotenia európskeho železničného systému. Strategické ciele rozvoja železničnej infraštruktúry sa zameriavajú na zvyšovanie traťovej rýchlosti, úpravu staníc a zastávok, či budovanie mimoúrovňových križovatiek.
Interoperabilita predstavuje jeden zo základných faktorov pre oživenie železničnej dopravy. Vďaka rozvoju železničného sektoru, ktorý bude technicky integrovaný a konkurencieschopný, sa môže znížiť dopravné preťaženie ciest. Výsledkom bude zníženie znečistenia a jasná výhoda pre životné prostredie.
Nová prepracovaná nastupištná hrana PRE 210
Novinka PRE 210 pre projekty vysokorýchlostných tratí s rýchlosťou do 200 km/hod. je tvorená železobetónovou konzolovou doskou (PRE 200.1), ktorá má možnosť rektifikácie nielen vo vodorovnom smere, ale aj v smere zvislom do sklonu 2 %, čo rozširuje projekčné možnosti pri riešení odvodnenia nástupišťa. V podpore konzolovej dosky (PRE 210.2) je tiež zabudovaný protihlukový absorbér zabezpečujúci pohltivosť hluku vytvoreného vlakovými súpravami. V miestach spojenia dolnej a hornej časti sú osadené pásy elastoméru zaisťujúce ich pružné spojenie. Vďaka nástupištným hranám s absorbérmi je možné efektívne regulovať hluk v okolí celej železničnej stanice.
Komplexné riešenia pre železničné nástupištia
Spoločnosť Premac má v ponuke až 5 typov NÁSTUPIŠTNÝCH HRÁN. Jednotlivé typy sa líšia rozmermi, tvarmi a možnosťou integrácie absorbéra priamo do nástupištnej hrany. Ďalším doplnkovým sortimentom sú betónové dlažby v hrúbke 6 alebo 8 cm INTAK 8, KLASIKO® 6/8, UNIVERZÁL® 6/8 či DLAŽBY PRE NEVIDIACICH 6/8 so špeciálne upraveným povrchom a NÁSTUPIŠTNÉ RAMPY na vytvorenie pohodlných nájazdov na nástupištia, vďaka ktorému bude nástupište dizajnovo atraktívne a zároveň bezpečné. Kombináciou špeciálne dizajnových produktov vznikajú esteticky atraktívne a plne funkčné plochy železničných nástupíšť.