Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 12.4.2018 18:00 |
| Koniec | 15.6.2018 18:00 |
| Miesto | Kunsthalle Bratislava |
| Adresa | Nám SNP 12, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Kunsthalle Bratislava 02/204 715 04 kunsthallebratislava@gmail.com |
EASTERN SUGAR
Autorka: Ilona Németh
Hostia: Jeremy Deller, Harun Farocki, Lonnie van Brummelen & Siebren de Haan
Kurátorka: Nina Vrbanová
Asistentka kurátorky: Krisztina Hunya
Esej: Maja & Reuben Fowkes
Fotoesej: Olja Triaška Stefanović
Architekti: PLURAL, Marián Ravasz
Video: Cukru production
Pozvaný projekt: Múzeum cukru
Kurátor: Miroslav Eliáš
Vernisáž: Štvrtok 12. apríla 2018 od 18:00 do 20:00 hod.
Trvanie výstavy: 13. apríl – 15. júl 2018
Miesto: 1. poschodie KHB
V tvorbe Ilony Németh predstavuje záujem o spoločenské dianie dlhodobý program – trvalú hodnotu angažovanosti s cieľom vážnej spoločenskej a kultúrnej sebareflexie. Prakticky v celej šírke svojej vizuálnej produkcie autorka kriticky reflektuje aktuálne socio-kultúrne a socio-politické fenomény, ktoré odrážajú hodnotový status spoločnosti, a ruka v ruke s ňou aj súdobej individuality. Jej diela, výstavy či projekty spravidla nesú apelatívnu správu o tom, kto sme, akí sme boli, akí by sme mohli byť, čo nás formuje, ako my sami formujeme svoje prostredie a reflektujeme vlastné dejiny.
Rovnako aj výstava Eastern Sugar vychádza z jej vlastnej skúsenosti a poznania.
Obracia sa k príbehu cukrovarov na Slovensku, spočiatku prosperujúcim podnikom, následne zoštátneným, postupne privatizovaným a tunelovaným, dnes nenávratne zničeným.
Projekt rekonštruuje pamäť cez fundamentálnu ľudskú aktivitu, ktorou je práca. V centrálnej sále galérie autorka buduje rozmernú manufaktúru, ktorá je určená nielen manuálnej práci, ale aj mentálnej participácii. Do manufaktúry cukrových homolí, ktoré si možno vlastnoručne vyrobiť a odniesť ako istý pamäťový objekt či „artefakt“, zapája ľudí s osobným príbehom, ale aj bežných návštevníkov.
Ilona Németh pokračuje v dialógu prostredníctvom prizvania spriaznených umelcov Jeremyho Dellera, Haruna Farockeho, Lonnie van Brummelen a Siebrena de Haana, ktorí vo svojich dielach tematizujú továrenské rituáli, transformáciu práce a ďalekosiahly vplyv manipulácie s globálnym obchodom.
Autorka sčasti preberá rolu kurátorky a v rámci projektu iniciuje pilotnú realizáciu nateraz neexistujúcej inštitúcie Múzea cukru. Pozýva preto Mestské múzeum v Šuranoch, ktoré svoju zbierku špecializuje na históriu cukrovarníctva na Slovensku, aby sa zhostilo časti výstavného priestoru a vôbec po prvý krát prezentovalo svoje zameranie v ucelenej forme muzeálnej expozície.