Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

JANOŠÍK OKNA-DVEŘE

Valašské Příkazy 55 55
Valašské Příkazy

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

Pergo

Třebětice 102
Holešov

Cortizo Slovakia,

Železničný rad 29
Nová Baňa

PREFA Slovensko s. r. o.

Ladislava Dérera 2749/2
Bratislava - mestská časť Nové Mesto

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

REYNAERS ALUMINIUM s.r.o.

Office: TWINCITY C HubHub, Mlynské Nivy 16
Bratislava

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
21. september 2022
0
12

Klára Štefanovičová: Raster

Svetelný objekt Raster v priestoroch Galérie nad schodiskom.
Začiatok23.9.2022
17:00
Koniec5.2.2023
16:00
MiestoZáhorská galéria Jána Mudrocha v Senici – Galéria nad schodiskom
AdresaSadová 619/3,
Senica,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktZáhorská galéria Jána Mudrocha
zahorskagaleria@zupa-tt.sk

Klára Štefanovičová objavuje svet rastrov a raster štruktúr videného sveta. Raster ako štruktúra je výtvarný prostriedok, ktorý zafarbuje námet obsahovým posolstvom. Raster funguje ako všeobecné scitlivená vnímavosť. Raster, čiže štruktúra, akou je prepísaný obraz videného, je vlastne plocha, ktorá nám určuje výhľad na námet. Tento výtvarný postup ma svoju hlbokú históriu. Sú to dejiny používania rastrov, systémov, štruktúr, zostáv a logických zložení. Systematické zložené rastre dávajú autentickosť a osobnú presvedčivosť, keď RASTER – rukopis je tou štruktúrou, cez ktorú vidíme znázorňované.

Raster je v tvorbe používaný ako prvok konštruktívneho vibrovania a „rozcitlivenia“. Ako výtvarná činnosť, pri ktorej sa námet stáva univerzálnym zobrazením. Grafizmus ako námet, ktorým upevňujeme oporne body výtvarnej interpretácie. Citlivým vnímaním rastra dosahujeme priestor, v ktorom divák počúva svoj vnútorný hlas, svoju vnútornú „pozíciu“. Námet zašifrovaný rastrom je ako hladina podvedomia, pod ktorou sa objavujú netušene asociácie. Výtvarný „Raster“ je clona, cez ktorú vidíme viac. Clona, cez ktorú vidíme do vnútra.

Tvorba Štefanovičovej rozvíja výtvarné princípy použitia rastru v kreatívne rozmanitých podobách. Uplatňuje raster v spojitosti s obsahom a posolstvom svojich výtvarných odkazov-konceptov.

Róbert Makar

Mapa podujatia

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím