Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 12.3.2020 17:30 |
| Koniec | 25.4.2020 18:00 |
| Miesto | Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici – Galéria v podkroví |
| Adresa | Lazovná 9, Banská Bystrica, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Štátna vedecká knižnica svkbb@svkbb.eu |
Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici – Galéria v podkroví vás pozýva na výstavu maľby a plastík od Igora Faška.
Vernisáž 12. marca o 17.30 hod.
Igor Faško – Bludisko a iné ornamenty
Ak zbavíme labyrint jeho starovekej funkcie spochybňovania úsudku a klamu zmyslov ostane
hra línií v réžii matematického poriadku a estetickej pútavosti. Zároveň je už vo svojom
mýtickom pôvode pojem bludiska spájaný s architektúrou. Igor Faško výtvarne definuje tento
termín ako plošnú víziu utopického stretu hmôt, farieb a prázdnoty. Kontrast medzi výplňou,
priečkou, nosným prvkom, premostením a medzi otvorom, dierou, priekopou je mu
elementárnym výrazovým prostriedkom, ktorý ho demaskuje ako vizuálneho konštruktivistu.
Nie však v totalitnom význame manifestu Mondrianovho De Stijlu ani Malevičovho
Suprematizmu. Vo Faškových postmoderných alúziách na geometricko-predmetnú
a opartovú maľbu ide skôr o pútavé vysvetlenie Kracauerovej eseje Ornament Masy (1963),
teda o znázornenie pohybov beztvárej spoločnosti v symbolickom priestore. Tým priestorom
je labyrint, ako bezvýchodisková situácia a tú spoločnosť tvorí každý pozorovateľ, ktorého
pozornosť tento systém línií a farebných konštrukcií pohltí.
Miroslav Haľák