IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 12.3.2020 17:30 |
| Koniec | 25.4.2020 18:00 |
| Miesto | Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici – Galéria v podkroví |
| Adresa | Lazovná 9, Banská Bystrica, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Štátna vedecká knižnica svkbb@svkbb.eu |
Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici – Galéria v podkroví vás pozýva na výstavu maľby a plastík od Igora Faška.
Vernisáž 12. marca o 17.30 hod.
Igor Faško – Bludisko a iné ornamenty
Ak zbavíme labyrint jeho starovekej funkcie spochybňovania úsudku a klamu zmyslov ostane
hra línií v réžii matematického poriadku a estetickej pútavosti. Zároveň je už vo svojom
mýtickom pôvode pojem bludiska spájaný s architektúrou. Igor Faško výtvarne definuje tento
termín ako plošnú víziu utopického stretu hmôt, farieb a prázdnoty. Kontrast medzi výplňou,
priečkou, nosným prvkom, premostením a medzi otvorom, dierou, priekopou je mu
elementárnym výrazovým prostriedkom, ktorý ho demaskuje ako vizuálneho konštruktivistu.
Nie však v totalitnom význame manifestu Mondrianovho De Stijlu ani Malevičovho
Suprematizmu. Vo Faškových postmoderných alúziách na geometricko-predmetnú
a opartovú maľbu ide skôr o pútavé vysvetlenie Kracauerovej eseje Ornament Masy (1963),
teda o znázornenie pohybov beztvárej spoločnosti v symbolickom priestore. Tým priestorom
je labyrint, ako bezvýchodisková situácia a tú spoločnosť tvorí každý pozorovateľ, ktorého
pozornosť tento systém línií a farebných konštrukcií pohltí.
Miroslav Haľák