IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Futbal Tatran Aréna dostala svoju vizuálnu identitu.
Budúci prešovský štadión Futbal Tatran Aréna má nové logo a celú vizuálnu identitu. Víťazný návrh vzišiel z verejnej súťaže ponúk od kreatívnych grafických štúdií a ateliérov, ktoré posudzovala porota zložená z odborníkov. Porotcovia sa nakoniec zhodli na návrhu Vladimíra Semana a Jany Seman. Finálnej verzii bude ešte predchádzať zapracovanie niekoľkých pripomienok zo strany objednávateľa.
Do verejnej súťaže na dizajn manuál novej FTA sa zapojilo celkovo 16 grafických návrhov od dvanástich štúdií či jednotlivcov. Nešlo pritom iba o návrh loga, ale celej vizuálnej identity štadióna. „Dobré logo, ktoré urobí pozitívny prvý dojem je veľmi dôležité. Najmodernejší štadión v dejinách mesta však potrebuje aj návrh typografie, pravidlá používania vizuálnych prvkov, návrh na vzhľad informačného systému a podobne. Išlo o naozaj komplexné zadanie, ktoré bolo veľmi zložité posúdiť a nájsť na konci objektívne najlepší návrh,“ povedal konateľ FTA Rastislav Mochnacký.
Záujemcovia museli do súťaže dodať návrhy loga, farebnej palety a typografie. V rámci zadania mali pripraviť grafický návrh vstupeniek, vizitiek, orientačného informačného systému a webového sídla. Definovať bolo potrebné aj zakázané varianty používania a každý návrh musel obsahovať aj anglický variant.
Okrem Mochnackého, ktorý v procese výberu zaujal pozíciu predsedu poroty, boli súčasťou hodnotiaceho tímu aj architekt Ľubomír Sakala, riaditeľ Krajskej galérie v Prešove Martin Kudla, grafický dizajnér Martin Kolčák a za mesto Prešov vedúci oddelenia komunikácie, marketingu a vzťahov s verejnosťou Daniel Šoltis. Poradným hlasom experta bol pri hodnotení hlavný architekt mesta Prešov Patrik Panda a výtvarný pedagóg Slavomír Capek.
"Rozhodovanie nebolo jednoduché, mali sme viacero kvalitných návrhov, preto ani hneď od začiatku nevznikla v porote jednoznačná zhoda iba nad jedným návrhom. V mnohých porota ocenila atribúty, ktoré zase možno pri iných návrhoch trochu chýbali. Pluralita názorov v porote malo za následok napríklad aj to, že boli ponúknuté rôzne pohľady na vnímanie loga a vizuálnych prvkov, nakoľko každý mohol čítať zámer autora trochu inak. Postupnou detailnou analýzou a diskusiou porotcovia našli konsenzus pri návrhu súťažiacej Jany Seman,“ uviedol hlavný architekt mesta Prešov a expert poroty Patrik Panda.
Hodnotenie prebiehalo v troch kolách, v ktorých porota postupne zužovala počet návrhov. Na druhom mieste sa po víťaznej ponuke umiestnil grafický ateliér HejDUDE s.r.o. Na treťom mieste skončili grafici zo štúdia le club créative, s.r.o.
Napriek stanovenému poradiu porota uviedla aj niekoľko konštruktívnych komentárov smerom k víťazným návrhom. Napriek tomu, že prvý umiestnený ponúkol viacero funkčných použití a alternatív aplikácie loga, porota vo svojich záveroch vzniesla požiadavku „na výtvarnú skratku a vizuálnu úpravu logotypu“, pričom najviac kritických podnetov smerovalo k logu na hlavnej fasáde novej budovy. Ďalším krokom budú práve stretnutia s autorkou víťazného návrhu a rokovania o možných úpravách detailov pre úspešnú aplikáciu loga v praxi.
Výsledky súťaže:
1. cena (2000 €): návrh č. 5 - Mgr. Jana Seman, Prešov
Autori: Mgr. art. Vladimír Seman; Mgr. Jana Seman
Komentáre poroty:
2. cena (750 €): návrh 3b - HejDUDE s. r. o., Prešov
Autori: Mgr. art. VeronikaTroligová; Patrik Čajko; Peter Smolko
Komentáre poroty:
3. cena (500 €): návrh č. 10 - Tobiáš Cingeľ, Malý Šariš
Autor: Tobiáš Cingeľ
Komentár poroty:
4 – 5. miesto, návrh č. 3: HejDUDE s. r. o., Prešov
Autori: Mgr.art. Veronika Troligová, Patrik Čajko, Peter Smolko
4– 5. miesto, návrh č. 11: Tobiáš Cingeľ, Malý Šariš
Autor: Tobiáš Cingeľ
6 – 13. miesto, návrh č. 4: Peter Javorík, Bardejov
Autor: dr hab. Peter Javorík
6 – 13. miesto, návrh č. 5b: Mgr. Jana Seman, Prešov
Autori: Mgr.art. Vladimír Seman, Mgr. Jana Seman
6 – 13. miesto, návrh č. 6: PIXOBAR, s. r. o., Bratislava
Autori: Bc. Viktor Karvai, Mgr. Martin Leitner
6 – 13. miesto, návrh č. 6b: Ing. Matej Kotuľa – POINTA GRAFICKÉ ŠTÚDIO, Bratislava
Autori: Ing. Matej Kotuľa, Ing.arch. Marek Halinár
6 – 13. miesto, návrh č. 8: Midfield s. r. o., Košice
Autor: Mgr. Roman Juhás
6 – 13. miesto, návrh č. 9: Ivan Vaľko, Fintice
Autor: Ivan Vaľko
6 – 13. miesto, návrh č. 12: H+H Education, spol. s. r. o., Žilina
Autor: Bc. Matej Pospíšil
Vylúčený z hodnotenia, návrh č. 1: TAMPEX Prešov, spol. s. r. o., Prešov
Autor: Michal Kočiško
Vylúčený z hodnotenia, návrh č. 2: Mgr. František Tokarčík – ceruza, Stará Ľubovňa
Autor: Mgr. František Tokarčík
Zápisnica z vyhodnotenia súťažných ponúk:
Za podklady ďakujeme Patrikovi Pandovi.