Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

13. júla sme v súhrnnom článku predstavili nominácie Národnej ceny za dizajn 2022. Najväčšia prehliadka slovenského komunikačného dizajnu pozná 43 diel, nominovaných v desiatich kategóriách.
V nasledujúcej sérii článkov postupne podrobnejšie predstavíme nominované diela v jednotlivých kategóriách.
Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Identita:
Vizuálna identita Mestskej knižnice v Bratislave (Martin Kahan)
Mestská knižnica v Bratislave prostredníctvom verejnej súťaže získala novú vizuálnu identitu, ktorej autorom je Martin Kahan. Cieľom redizajnu bolo vytvorenie nového loga a vizuálneho systému, ktorý zohľadňuje smerovanie MKB a úlohu knižnice v 21. storočí. Identita vychádza z idey úložného systému nielen pre knihy, ale pre všetky informácie, vedomosti, nápady či nástroje, ktorými knižnica disponuje a poskytuje ich svojim používateľom/používateľkám. Kahanov modifikovateľný systém svojou neutralitou pozýva do spolupráce akýkoľvek vizuálny obsah a zároveň aktualizuje funkciu loga a jeho použitia vo vizuálnej identite, čím otvára nové možnosti komunikácie ako v online, tak vo fyzickom priestore.
Košická futbalová aréna (Roman Juhás)
Vizuálna identita a orientačno-navigačný systém pre novovybudovaný futbalový štadión v Košiciach. Inšpirácia k základnému konceptu vizuálnej identity KFA vychádza z detailov geometrie, ktorú je možné nájsť pri šití futbalovej lopty či bránkových sieťach. Na podobnom princípe je v rámci identity vytvorené písmo na mieru KFA Regular a KFA Wide. Písmo je bezpätkové, so stredovou vnútornou líniou na podporenie športového výrazu. Svojou konštrukciou spĺňa kritéria na použitie v orientačnom systéme (čitateľnosť z veľkej vzdialenosti, pri zlej viditeľnosti, odlíšiteľnosť podobných znakov a pod.). Farebnosť značky vychádza z architektúry štadióna (tmavo-šedá, svetlo-krémová) doplnenej o žltú (farebnosť mesta ako aj klubu FC Košice).
Vizuálna identita mesta Nitra (Martin Kahan, Andrej Barčák, Andrej Čanecký)
Erb Nitry je významným vizuálnym symbolom s dlhou historickou tradíciou, ktorý reprezentuje mesto už od 15. storočia. Vizuálna identita je navrhnutá ako kombinácia logotypu, erbu a firemného systému – všetko v jednom vizuálnom prvku. V základnom formáte je logo čistý, vizuálne abstrahovaný erb. V komunikácii rôzneho obsahu sa však mení na médium použiteľné v nespočetných mutáciách – napr. na komunikáciu rôznych všeobecných oznamov, sezónnych slávností, akcií či upozornení. Ďalším prvkom identity je Hlaholica Neue, vlastné písmo inšpirované prvým slovanským typom – hlaholikou – historicky silne spätým s Nitrou.
Imerzívna identita pre filmový festival Academia film Olomouc (Matej Vázal)
Vizuálna imerzívna identita pre medzinárodný filmový festival populárne-vedeckého filmu Academia Film Olomouc (AFO). Od plagátu, cez oblečenie, pohľadnice a ďalší merchandise, až po 40 metrov dlhú stenu v centre mesta Olomouc. Všetky výstupy v rámci vizuálnej identity festivalu boli nositeľom interaktívneho obsahu a animácií cez technológiu AR (augmentovanej reality). Stačí načítať vizuál cez smartphone a užívateľ tak dostane nové informácie o festivale, a dodatočný obsah pre podporu komunikácie festivalu s publikom.
Podklady: Slovenské centrum dizajnu