Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

JANOŠÍK OKNA-DVEŘE

Valašské Příkazy 55 55
Valašské Příkazy

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

Pergo

Třebětice 102
Holešov

Cortizo Slovakia,

Železničný rad 29
Nová Baňa

PREFA Slovensko s. r. o.

Ladislava Dérera 2749/2
Bratislava - mestská časť Nové Mesto

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

REYNAERS ALUMINIUM s.r.o.

Office: TWINCITY C HubHub, Mlynské Nivy 16
Bratislava

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
27. júl 2022
1
275

Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Identita

Najlepší slovenský komunikačný dizajn z posledných dvoch rokov, ocenený v rámci súťažnej prehliadky.
Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Identita

13. júla sme v súhrnnom článku predstavili nominácie Národnej ceny za dizajn 2022. Najväčšia prehliadka slovenského komunikačného dizajnu pozná 43 diel, nominovaných v desiatich kategóriách

V nasledujúcej sérii článkov postupne podrobnejšie predstavíme nominované diela v jednotlivých kategóriách.

Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Identita:

 

Vizuálna identita Mestskej knižnice v Bratislave (Martin Kahan)

Mestská knižnica v Bratislave prostredníctvom verejnej súťaže získala novú vizuálnu identitu, ktorej autorom je Martin Kahan. Cieľom redizajnu bolo vytvorenie nového loga a vizuálneho systému, ktorý zohľadňuje smerovanie MKB a úlohu knižnice v 21. storočí. Identita vychádza z idey úložného systému nielen pre knihy, ale pre všetky informácie, vedomosti, nápady či nástroje, ktorými knižnica disponuje a poskytuje ich svojim používateľom/používateľkám. Kahanov modifikovateľný systém svojou neutralitou pozýva do spolupráce akýkoľvek vizuálny obsah a zároveň aktualizuje funkciu loga a jeho použitia vo vizuálnej identite, čím otvára nové možnosti komunikácie ako v online, tak vo fyzickom priestore.

 

Košická futbalová aréna (Roman Juhás)

Vizuálna identita a orientačno-navigačný systém pre novovybudovaný futbalový štadión v Košiciach. Inšpirácia k základnému konceptu vizuálnej identity KFA vychádza z detailov geometrie, ktorú je možné nájsť pri šití futbalovej lopty či bránkových sieťach. Na podobnom princípe je v rámci identity vytvorené písmo na mieru KFA Regular a KFA Wide. Písmo je bezpätkové, so stredovou vnútornou líniou na podporenie športového výrazu. Svojou konštrukciou spĺňa kritéria na použitie v orientačnom systéme (čitateľnosť z veľkej vzdialenosti, pri zlej viditeľnosti, odlíšiteľnosť podobných znakov a pod.). Farebnosť značky vychádza z architektúry štadióna (tmavo-šedá, svetlo-krémová) doplnenej o žltú (farebnosť mesta ako aj klubu FC Košice).

 

Vizuálna identita mesta Nitra (Martin Kahan, Andrej Barčák, Andrej Čanecký)

Erb Nitry je významným vizuálnym symbolom s dlhou historickou tradíciou, ktorý reprezentuje mesto už od 15. storočia. Vizuálna identita je navrhnutá ako kombinácia logotypu, erbu a firemného systému – všetko v jednom vizuálnom prvku. V základnom formáte je logo čistý, vizuálne abstrahovaný erb. V komunikácii rôzneho obsahu sa však mení na médium použiteľné v nespočetných mutáciách – napr. na komunikáciu rôznych všeobecných oznamov, sezónnych slávností, akcií či upozornení. Ďalším prvkom identity je Hlaholica Neue, vlastné písmo inšpirované prvým slovanským typom – hlaholikou – historicky silne spätým s Nitrou.

 

Imerzívna identita pre filmový festival Academia film Olomouc (Matej Vázal)

Vizuálna imerzívna identita pre medzinárodný filmový festival populárne-vedeckého filmu Academia Film Olomouc (AFO). Od plagátu, cez oblečenie, pohľadnice a ďalší merchandise, až po 40 metrov dlhú stenu v centre mesta Olomouc. Všetky výstupy v rámci vizuálnej identity festivalu boli nositeľom interaktívneho obsahu a animácií cez technológiu AR (augmentovanej reality). Stačí načítať vizuál cez smartphone a užívateľ tak dostane nové informácie o festivale, a dodatočný obsah pre podporu komunikácie festivalu s publikom.

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím