Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Priestor

Najlepší slovenský komunikačný dizajn z posledných dvoch rokov, ocenený v rámci súťažnej prehliadky.
Design/art
Red 321.09.2022
4690+12
Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Priestor

13. júla sme v súhrnnom článku predstavili nominácie Národnej ceny za dizajn 2022. Najväčšia prehliadka slovenského komunikačného dizajnu pozná 43 diel, nominovaných v desiatich kategóriách

V nasledujúcej sérii článkov postupne podrobnejšie predstavíme nominované diela v jednotlivých kategóriách.

Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Priestor:

1. Rebrík do neba (Damian Pastirčák)

Projekt vznikol na základe požiadavky kapely vymyslieť “objekt” alebo stage design, ktorý by vedeli používať na tour a zároveň by ho využili vo vizuále. Niečo prenosné, ale dostatočne výrazné, aby to vyznelo aj na veľkom pódiu. Názov albumu je “Zlatý vek”, jeden význam slova odkazuje na biblický raj. Stav sveta keď boh a anjeli boli spolu s ľuďmi v jednote. Jedna forma výjavu raja zahŕňa rebrík, ktorý spája nebo so zemou. Symbol rebríka je široký a starý, dajú sa tam nájsť rôzne významy. Počas tour rebrík vždy dominoval pódiu, dal Jurajovi Podmanickému šancu vyliezť ešte vyššie nad ľudí a oživiť tak live act.

 

2. Človek v čase a priestore – Nová antropologická expozícia SNM – Prírodovedného múzea v Bratislave (Peter Masár, Dušan Veverka, Jakub Tóth)

Výtvarno-priestorové riešenie expozície vychádza z interpretácie jaskyne. V zmysle antropologickom je jaskyňa náleziskom artefaktov. V zmysle filozofickom je miestom, kde zaniká priestor a čas. Autori sa v expozícii pohrávajú s metaforami objavovania, tieňa a kontrastov. Dramaturgia expozície je definovaná centrálnymi objektami. Po obvode miestnosti sa nachádzajú veľkoformátové svetelné panely s integrovanými monitormi, ktoré umožňujú prezentáciu rozsiahleho grafického obsahu. Ten zahŕňa autorské vedecké ilustrácie, graficky spracované časové osi a grafy, či neštandardnú prácu s typografiou, ktorá sa smerom dohora proporčne zväčšuje. V “medzipriestoroch” medzi panelmi sú vnorené vitríny. Expozícia obsahuje taktiež interaktívnu líniu, ktorú divák ovláda pomocou dotyku ruky na paneloch.

 

3. Na okraji záujmu – dizajn výstavy (Juraj Blaško, Pavel Choma, Peter Nosáľ)

Na okraji záujmu je výstava Múzea mesta Bratislavy venovaná slovenským spisovateľom a ich memorabíliám, ktorí žili v Bratislave v minulom storočí. Na prvé počutie 'neatraktívnu' tému, autori projektu spracovali vizuálne atraktívnym spôsobom. Hlavným motívom bola kniha v 3D a 2D podobe. Vytvorili kulisy v tvare nadrozmerných kníh s portrétmi spisovateľov, ktoré ilustroval Stano Lajda. Zo starých už nepoužívaných kníh vznikli podstavce a popisky pre memorabílie vystavené vo vitrínach. S motívom knihy pracovali pri textových častiach výstavy, kde použili axonometriu ako optický klam a vytvorili tak dojem trojrozmernej knihy na stene.

 

4. NCD 20 (ateliér Grau, Andrej Barčák, Andrej Čanecký, Martin Kahan)

Koncepcia výstavy pracuje s tematikou bývalých kasární a zámerne prebrala princíp vojenského rádu či vyznamenania. Ide o jednoduchý výstavný systém - objekty, ktoré vychádzali z obsahového formátu jednotlivých kategórií a danej proporcii miestnosti. Na tento princíp nadväzuje aj koncepcia osvetlenia. Zámerne zvolená vojenská zelená farba vytvára neutrálnu plochu pre vystavované objekty, zároveň vizuálne zjednocuje jednotlivé prvky výstavného systému. Do pôvodných priestorov vkladajú výstavu ako novú vrstvu. Tento prístup je tlmočením princípu akým je daný objekt prezentovaný aj v jeho skutočnom prostredí - na ulici, v polici, či v digitálnom priestore, bez toho aby vedome ovplyvňoval a upravoval svoje okolie.

 

5. QBECEDA – grafický dizajn výstavného stánku Qubus Design Studio (Matúš Buranovský)

Vizuálny štýl stánku Qubus Design Studio a kachličiek s Qbecedou na festivale Designblok 2021 v Prahe. Návrh stánku bol ocenený hlavnou cenou. Písmo bolo špeciálne upravené pre potreby aplikácie na porcelánové kachličky. Projekt vznikol iba vďaka spolupráci s písmolejárňou Adjacent Possible, ktorá sa zaoberá tvorbou 3D abecéd.

Súvisiace články

Vložené
19. september 2022
0
469
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím