Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
19. september 2022
0
422

Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Priestor

Najlepší slovenský komunikačný dizajn z posledných dvoch rokov, ocenený v rámci súťažnej prehliadky.
Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Priestor

13. júla sme v súhrnnom článku predstavili nominácie Národnej ceny za dizajn 2022. Najväčšia prehliadka slovenského komunikačného dizajnu pozná 43 diel, nominovaných v desiatich kategóriách

V nasledujúcej sérii článkov postupne podrobnejšie predstavíme nominované diela v jednotlivých kategóriách.

Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Priestor:

1. Rebrík do neba (Damian Pastirčák)

Projekt vznikol na základe požiadavky kapely vymyslieť “objekt” alebo stage design, ktorý by vedeli používať na tour a zároveň by ho využili vo vizuále. Niečo prenosné, ale dostatočne výrazné, aby to vyznelo aj na veľkom pódiu. Názov albumu je “Zlatý vek”, jeden význam slova odkazuje na biblický raj. Stav sveta keď boh a anjeli boli spolu s ľuďmi v jednote. Jedna forma výjavu raja zahŕňa rebrík, ktorý spája nebo so zemou. Symbol rebríka je široký a starý, dajú sa tam nájsť rôzne významy. Počas tour rebrík vždy dominoval pódiu, dal Jurajovi Podmanickému šancu vyliezť ešte vyššie nad ľudí a oživiť tak live act.

 

2. Človek v čase a priestore – Nová antropologická expozícia SNM – Prírodovedného múzea v Bratislave (Peter Masár, Dušan Veverka, Jakub Tóth)

Výtvarno-priestorové riešenie expozície vychádza z interpretácie jaskyne. V zmysle antropologickom je jaskyňa náleziskom artefaktov. V zmysle filozofickom je miestom, kde zaniká priestor a čas. Autori sa v expozícii pohrávajú s metaforami objavovania, tieňa a kontrastov. Dramaturgia expozície je definovaná centrálnymi objektami. Po obvode miestnosti sa nachádzajú veľkoformátové svetelné panely s integrovanými monitormi, ktoré umožňujú prezentáciu rozsiahleho grafického obsahu. Ten zahŕňa autorské vedecké ilustrácie, graficky spracované časové osi a grafy, či neštandardnú prácu s typografiou, ktorá sa smerom dohora proporčne zväčšuje. V “medzipriestoroch” medzi panelmi sú vnorené vitríny. Expozícia obsahuje taktiež interaktívnu líniu, ktorú divák ovláda pomocou dotyku ruky na paneloch.

 

3. Na okraji záujmu – dizajn výstavy (Juraj Blaško, Pavel Choma, Peter Nosáľ)

Na okraji záujmu je výstava Múzea mesta Bratislavy venovaná slovenským spisovateľom a ich memorabíliám, ktorí žili v Bratislave v minulom storočí. Na prvé počutie 'neatraktívnu' tému, autori projektu spracovali vizuálne atraktívnym spôsobom. Hlavným motívom bola kniha v 3D a 2D podobe. Vytvorili kulisy v tvare nadrozmerných kníh s portrétmi spisovateľov, ktoré ilustroval Stano Lajda. Zo starých už nepoužívaných kníh vznikli podstavce a popisky pre memorabílie vystavené vo vitrínach. S motívom knihy pracovali pri textových častiach výstavy, kde použili axonometriu ako optický klam a vytvorili tak dojem trojrozmernej knihy na stene.

 

4. NCD 20 (ateliér Grau, Andrej Barčák, Andrej Čanecký, Martin Kahan)

Koncepcia výstavy pracuje s tematikou bývalých kasární a zámerne prebrala princíp vojenského rádu či vyznamenania. Ide o jednoduchý výstavný systém - objekty, ktoré vychádzali z obsahového formátu jednotlivých kategórií a danej proporcii miestnosti. Na tento princíp nadväzuje aj koncepcia osvetlenia. Zámerne zvolená vojenská zelená farba vytvára neutrálnu plochu pre vystavované objekty, zároveň vizuálne zjednocuje jednotlivé prvky výstavného systému. Do pôvodných priestorov vkladajú výstavu ako novú vrstvu. Tento prístup je tlmočením princípu akým je daný objekt prezentovaný aj v jeho skutočnom prostredí - na ulici, v polici, či v digitálnom priestore, bez toho aby vedome ovplyvňoval a upravoval svoje okolie.

 

5. QBECEDA – grafický dizajn výstavného stánku Qubus Design Studio (Matúš Buranovský)

Vizuálny štýl stánku Qubus Design Studio a kachličiek s Qbecedou na festivale Designblok 2021 v Prahe. Návrh stánku bol ocenený hlavnou cenou. Písmo bolo špeciálne upravené pre potreby aplikácie na porcelánové kachličky. Projekt vznikol iba vďaka spolupráci s písmolejárňou Adjacent Possible, ktorá sa zaoberá tvorbou 3D abecéd.

Súvisiace články

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím