IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Na Slovensku je v súčasnosti (koniec apríla 2015) zaregistrovaných 148 elektromobilov, z toho 132 kategórie M1 a 16 kategórie N1. Čísla sú z údajov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky. Najviac vozidiel (42) je od Nissanu. Dalších 34 áut je značky Volkswagen a 20 Tesla Motors. Ročný prírastok je pomalý. Vlani bolo novozaregistrovaných 75 čistých elektromobilov. Pred rokom to bolo len 18 vozidiel.
Podľa návrhu Stratégie rozvoja elektromobility v SR by v roku 2020 malo na Slovensku jazdiť približne 10 000 až 25 000 čistých elektrických a plug-in hybridných vozidiel. (V susednom Rakúsku by v rovnakom čase malo jazdiť 250 000 a v Nemecku až celý milión elektromobilov).
„Rozvoj využívania elektromobilov nie je len o budovaní infraštruktúry. Treba podniknúť kroky, ktoré zatraktívnia tento druh vozidiel, nie lacných, pre trh,“ povedal generálny sekretár ZAP SR Ján Pribula.
Predpokladaný dlhodobý vývoj podielu elektrických automobilov by podľa Medzinárodnej agentúry pre energetiku (IEA) mal neustále narastať. Ročný počet vyrábaných vozidiel so zážihovým a vznetovým motorom, ako ich poznáme dnes, by mal dosiahnuť vrchol v roku 2020. Po roku 2020 bude ich počet klesať.
Elektromobilita je podľa materiálu okrem automobilového priemyslu mimoriadne dôležitá aj pre iné stránky národného hospodárstva.
„Odber elektrickej energie pre nabíjanie elektrických vozidiel bude v prevažnej miere smerovaný do hodín mimo špičky odberovej krivky, čo prinesie efektívnejšie využívanie elektroenergetických zdrojov, prenosovej a distribučnej sústavy."
Elektromobilita môže z dlhodobého hľadiska hrať úlohu aj pri využívaní alternatívnych palív v doprave. Môže tak znížiť závislosť Slovenska od dlhodobo rizikových ropných zdrojov a zvýšiť využívanie lokálnych zdrojov energií.
Pri návrhoch objektov i urbánnych štruktúr budeme musieť vo väčšej miere myslieť na elektromobily a potrebné technické zariadenia.
Východiská návrhu Stratégie rozvoja elektromobility v Slovenskej republike
a jej vplyv na národné hospodárstvo Slovenskej republiky v plnom znení nájdete tu.