IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Národné laboratórium Lawrenca Berkeleyho publikovalo výskumnú štúdiu vo vedeckom periodiku Nature Climate Change o možnostiach optimalizácie dopravy. Výraznú finančnú úsporu a taktiež redukciu emisií skleníkových plynov by mohla priniesť už v blízkej budúcnosti transformácia taxislužieb.
V štúdii preukázali výrazné úspory nielen v priamych nákladoch na dopravu (cena vozidiel, výdavky na ich údržbu, pohonné hmoty, poistenie...), ale aj z komplexného pohľadu nárokov na technickú a dopravnú infraštruktúru mesta, bezpečnosť, životné prostredie, emisie, obnoviteľné zdroje a v neposlednom rade aj na komfort cestujúceho.
Video na "legovej animácii" prezentuje ako by optimalizácia taxíkov mohla pomôcť životnému prostrediu.
Ešte ďalej by nás mohli posunúť autonómne autá. Niečo čo intenzívne testuje už nielen Google, ale aj množstvo ďalších alternatívnych hráčov, ktorí sa chcú predstaviť na tomto poli.
Nemusí to byť dokonca ani takéto "hardvérové riešenie". Mnoho sa dá optimalizovať aj využívaním súčasných zdrojov. Príkladom alternatívna taxislužba Uber. Nie v chápaní ako konkurencia k taxislužbe, ale ako jednoduché využívanie a optimalizácia cestovania a delenie sa o náklady.
Uber však má ďalšie odvážne plány. Nechce byť len sprostredkovateľom. Chce sám ponúkať lacnú a ekologickú dopravu. Generálny riaditeľ spoločnosti Uber Travis Kalanick prichádza s ďalším prekvapujúcim vyhlásením. Na prestížnom podujatí Top 10 Tech Trends v rámci Churchill Clubu Kalanick vyhlásil, že Uber nakúpi do roku 2020 na to, aby ich prevázkoval, 500 000 autonómnych robotických áut Tesla. (Takýto model by podľa plánov Tesly mal byť v tom čase už k dispozícii).
K samotnej Tesle. Tá by v tomto období chcela produkovať (okrem iných modelov) aj "ludový" model 3. Malo by ísť o čistý elektromobil s dojazdom okolo 320 km. Cena by mala byť 35 000 USD bez dotácie. Dotácia môže v USA dosiahnuť 7 500 dolárov. Konečný spotrebiteľ by sa mohol dostať na úroveň cca. 27 500 USD, čo sa už začína približovať rentabilite aj pri individuálnom využití.
Najzaujímavejšie sa však javí využitie autonómnych áut. Buď implementovaných do jestvujúcich mestských štruktúr. Alebo ideálne, ak sa s návrhom dopravy počíta už v urbanistickom návrhu. Príkladom môže byť Masdar City v Spojených arabských emirátoch - v Abu Dhabí. Tam to tak bolo navrhnuté a dlhší čas už aj funguje (kolegovia z Foster Partners neodviedli najhoršiu prácu). Pre ilustráciu ponúkame už 5 rokov staré video, ktoré vysvetľuje podstatu. (Skúsenosti z dnešnej prevádzky sú v hojnom počte k dispozíci na množstve ďalších videí, treba si len vyhľadať). Zdá sa, že je to životaschopná alternatíva, napriek tomu že patrí k úplne prvým priekopníckym realizáciám so všetkými rizikami s tým spojenými. Pravdepodobne onedlho sa budeme s takouto formou dopravy stretávať častejšie.