Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Predstavené produkty, spájajú premyslený dizajn, funkčnosť a udržateľnosť. Nábytok Materia vzniká s cieľom podporiť inšpiratívne stretnutia...
Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Koncepty elektromobilov sa začínajú množiť. A to nie hocijaké. Zaujmú najmä také, ktoré sa pripravujú do sériovej výroby. Či už praktické, pre každodenné použitie, alebo také, ktoré testujú technologické a dizajnérske možnosti. Dnes predstavujeme ten druhý prípad. Na technologickom veľtrhu CES bol včera predstavený prototyp spoločnosti Faraday Future. Pre niekoho nová značka, pre niekoho očakávaná premiéra. K začatiu existencie Faraday Future pomohol čínsky kapitál, no automobilka je americká. Pochádza, podobne ako Tesla Motors, z Kalifornie, kde si už buduje svoj prvý veľký závod..
Na výstave CES 2016 si tento nováčik ale dovolil veľké gesto. Predstavil vozidlo FFZERO1, ktoré má futuridtický dizajn.
Výkonové parametre sú zatiaľ iba teoretiké údaje, ktoré vypočítali v automobilke. FFZERO1 je totiž len koncept vozidla, ktoré by chcela Faraday Future v budúcnosti vyrábať.
Vozidlo je z ľahkých komponentov a uhlíkových vlákien, strechu tvorí jeden kus celistvéhoo skla siahajúceho od čelného skla, až do zadnej časti. FFZERO1 má byť jednosedadlový superšport.
To, čo je ale omnoho zaujímavejšie je platforma, na ktorej je FFZERO1 postavené. Ide totiž o variabilnú platformu, na ktorú je možné použiť prakticky akúkoľvek karosériu. Podlaha je takmer úplne rovná, je naplnená batériami, pričom každé koleso poháňa samostatný elektromotor.
Platformu VPA je pritom vraj možné zväčšovať do dĺžky i šírky a tým vytvoriž základ takmer pre akékoľvek elektrické auto.
To je jeden z plánov automobilky. Zákazník požiada o rodinný sedan, dostane rodinný sedan, iný bude chcieť športový kabriolet, dostane kabriolet, ba dokonca sa nevylučuje ani možnosť postaviť dodávku či SUV. Faraday Future pritom myslí aj na autonómne vozidlá. VPA je pripravená aj na takúto možnosť.
Faraday Future tak nepredstavil superšportový automobil, ale svoju unikátnu platformu Variable Platform Architecture. FFZERO1 je len zaujímavo vytvorený koncept, ktorý má Faraday Future zviditeľniť. Je veľmi otázne, či sa tento konkrétny model FFZERO1 vôbec dostane aj do výroby.
Kedy uvidíme prvé sériovo vyrábané vozidlo Faraday Future je otázne. Automobilka najskôr potrebuje dostavať svoju miliardovú fabriku, no už počas tohto obdobia môžu inžinieri a technici vyvíjať prvé vozidlá s logom Faraday Future.
Tesla Motors, ktorá už vyrába 2 elektromobily má podobný koncept, jej vozidlá taktiež stoja na podobnej platforme, no nemá aj tak jej vývoj a výroba vozidiel trvá dlhšie, ako by sa dalo čakať. Tesla by sa tak po prípadnom raketovom nástupe Faraday Future mohla ocitnúť na druhej koľaji, no za ten čas sa môže ešte mnohé zmeniť. Sami sme zvedaví, ako budú vyzerať najbližšie roky „elektromobilizmu“.
Podľa článku v partnerskom magazíne Techbox (autor Števo Porubský).