Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Nové návštevnícke centrum s autobusovou zastávkou je jedným z dvoch hlavných prístupových bodov do horského sedla Pustevny, významného turistického miesta na hrebeni Beskýd. Lokalita, ktorá v súčasnosti ponúka širokú škálu turistických, športových a rekreačných aktivít, bola postupne urbanizovaná od sklonku 19. storočia. Spolu so vznikajúcim fenoménom horskej turistiky v sedle vznikali aj architektonicky hodnotné stavby. Príkladom sú útulne, ktoré boli postavené v rokoch 1897 - 1899 podľa návrhov Dušana Jurkoviča. Pôvodný charakter sedla s pustovňami, odrezanými od okolitého sveta, je dnes už minulosťou.
Neúmerne rastúce dopravné zaťaženie viedlo k potrebe riešiť problematickú situáciu. Túžba po upokojení dopravy viedla k myšlienke presunutia pôvodnej autobusovej zastávky zo sedla nižšie k parkovisku. Súčasťou projektu je preto nová zastávka a otočisko pre linkové autobusy.
Projekt rieši nástupný bod zo strany obce Prostřední Bečva. Nachádza sa tu záchytné parkovisko umiestnené v brázde svahu pozdĺž prístupovej cesty. Súčasťou parkoviska je aj odstavná plocha na násype, ktorý vznikol pri budovaní cesty. Pôvodne tu stál drobný objekt zázemia obsluhy parkoviska. Miesto je spolu s budovou lanovky na severnej strane významným nástupným bodom pre návštevníkov pustovní.
Nové stavby sa nachádzajú na oboch stranách príjazdovej cesty do sedla. Hlavný objekt nadväzuje na parkovisko a zastávku autobusu. Na druhej strane stojí nová zvonička a portál lesnej cesty, ktorá nadväzuje na trasu k radhošťskému hrebeňu. Vstupný objekt lokality integruje malé infocentrum s čakárňou a kaviarňou, zázemie obsluhy parkoviska, prístrešok zastávky, toalety a terasu s vyhliadkou do krajiny. Je umiestnený na hrane svahu, kde sa otvára smerom k výhľadu na zalesnený vrch Čertův mlýn.
Drevostavba s rámovou konštrukciou z lepených väzníkov je založená na mikropilotách. Šindľová fasáda odkazuje na miestne tradície, zelená strecha s lokálnou kvetenou nadväzuje na okolité lúky. Pieskovcové dlažby a múry využívajú prírodný materiál Beskýd.
Projekt Brány Pusteven a nadväzujúce úpravy ostatných autobusových zastávok v obci sú súčasťou snahy samosprávy o kultiváciu a zatraktívnenie hromadnej dopravy. Zastávky sú riešené v rámci spoločného architektonického konceptu.
“Rozlehlá obec prostřední Bečva, pro kterou je hromadná doprava důležitým prvkem mobility, v současné době pracuje na zvýšení jejího komfortu a bezpečnosti. Zadáním bylo vytvořit autobusovou zastávku pro prostřední Bečvu. Zvolili jsme modulární konstrukci z dubových trámů, formu jednoduchého květináče na nožkách, která umožní drobné modifikace a přizpůsobení velikosti pomocí množení modulů krychle. Jednotlivé výplně stavby lze přizpůsobit konkrétním místům a pracovat s nimi jako s proměnlivým estetickým a orientačním prvkem. Jelikož se jedná o obec rozlehlou do několika údolí, je postupně uvažováno s dalšími etapami realizace zastávek v obdobné navazující architektonické formě,” dopĺňajú na záver autori z ateliéru henkai architekti.
Materiály:
Autor: henkai architekti
Podklady: Linka
Fotografie: BoysPlayNice