IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Dielo sa dostalo do užšieho výberu poroty v aktuálnom ročníku Českej ceny za architektúru.
Účelom dostavby areálu Archívu hlavného mesta Prahy bolo uvoľniť nevyhovujúce priestory rozptýlené na rôznych miestach v centre Prahy (najmä barokový Clam-Gallasov palác) a zároveň sústrediť všetky potrebné funkcie pod jednu strechu. Dátové centrum hlavného mesta Prahy, Centrum digitalizácie, Archív digitálnych dokumentov a Správa archívu Magistrátu hlavného mesta Prahy našli ideálne miesto v nadväznosti na existujúcu budovu z roku 1997.
Dostavba Archívu zahŕňala výstavbu nového prevádzkovo depotného objektu pre skladovanie archiválií, nového energocentra a rozšírenie konferenčnej sály. Nový depotný objekt je umiestnený pri južnej fasáde existujúceho obslužného objektu, na ktorý naväzuje spojovacím krčkom.
Novostavba má jedno podzemné a sedem nadzemných podlaží, nosné konštrukcie sú navrhnuté tak aby umožnili v prípade potreby ďalšie rozšírenie a nadstavbu na konečných 12 nadzemných podlaží. Zámerom je ušetriť budúce výdavky a obmedziť vplyv na životné prostredie.
V podzemnom podlaží je parkovisko, trafostanica, rozvodne a ďalšie technické priestory. Na prízemí a prvom poschodí sú prevádzkové priestory a centrum digitalizácie. Na treťom nadzemnom podlaží je dátové centrum. V ostatných podlažiach sú depotné sály, na najvyšších podlažiach strojovne vzduchotechniky a klimatizácie. V spojovacom trakte sa nachádzajú zakladačové miestnosti pre spracovávanie archiválií a vertikálne komunikácie.
Fasáda obložená žulovými doskami materiálovo nadväzuje na susediaci starší objekt archívu. Špárorez a plasticita obkladu podľa autorov asociuje tradičný spôsob ukladania archiválií v regáloch. Nepravidelnosť reliéfu je docielená striedaním rôznych formátov obkladu, hrúbky, a spôsobu opracovania povrchu kameňa. Hliníkový fasádny systém je použtý vo väčšej miere na obvode spojovacieho krčku. Výplne okenných otvorov sú takisto vsadené do hliníkových rámov.
Realizácia fasády sa vo výsledku ukázala ako pomerne zložitá. Bolo ťažké zabezpečiť aby mala rozsiahla plocha obkladu vyhovujúcu kresbu a farebnosť. “Abychom se co nejvíce přiblížili záměru, bylo nakonec domluveno, že si z bloků kamene, tak jak se v lomech těží, přibližně o rozměrech 3x3 metry, musí vybrat sám architekt. Vybíralo se ve Veroně a v Carraře v kamenictví u přístavu, kde se bloky dovážejí z Brazílie. Surové bloky kamene se kropí vodou ze všech stran, aby lépe vynikla kresba. Podle kresby zvenčí bloku se usuzuje, jaká se projeví zevnitř, až bude blok rozříznut na desky. Bloky se kupují celé, pak se řežou, brousí a leští. První výběr dopadl dobře, následně se vybíralo ve Veroně i v Carraře ještě dvakrát. Vzhledem k rozsahu dodávky byl materiál navážen z Brazílie postupně. Výsledná kresba i barevnost na fasádě dopadla podle představ,” Objasňujú autori na záver proces výberu materiálu.
Autor projektu - architektonické riešenie:
Ing. arch. Petr Páv, A 32 spol. s r.o.
Ing. arch. Jitka Smolíková, A 32 spol. s r.o.
Architektonické riešenie, autorský dozor:
A 32 spol. s r.o.
V Štíhlách 2031/32, 142 00 Praha 4
www.a32.cz
Projektant, autorský dozor:
SATRA, spol. s r.o.
Sokolská 1802/32, 120 00 Praha 2
www.satra.cz
Projekt pre stavebné povolenie:
D plus projektová a inžinierska a.s.
Sokolovská 45/16, 186 00 Praha 8
www.d-plus.cz
Projekt pre realizáciu stavby:
SUNCAD, s.r.o.
Nám. Na Lužinách 2616/3, 155 00 Praha 13
www.suncad.cz
investor:
Hlavné mesto Praha
Mariánske námestie 2/2, 110 00 Praha 1, zastúpené OMI MHMP
Podklady: A 32