IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Hala W-7/44 bola postavená v roku 1940 ako časť závodu Linke-Hofmann-Werke. Areál je dodnes ukážkou modernej priemyselnej architektúry.
Do roku 1944 továreň vyrábala vlakové súpravy a vojenskú techniku. Od polovice roku 1944 sa stala hala VII súčasťou rozsiahleho komplexu koncentračného tábora Groß-Rosen. V objekte sa nachádzalo ubytovanie aj pracovná časť. Do januára 1945 tu pracovalo 800 až 1200 ľudí.
Začiatkom apríla v roku 1945 počas bojov o továreň boli priestory vážne poškodené. Bol poškodený nosný systém a takmer celé zasklenie bolo zničené. Po vojne sa továreň stala súčasťou PAFAWAG (Národná továreň na výrobu železničných vozňov). V hale VII sa v roku 1946 spustila výroba vozňov určených na transport uhlia. Výroba prebiehala až do 90. rokov, odkedy opustená budova chátrala.
Architekti boli postavení pred neľahkú úlohu komplexnej rekonštrukcie zdevastovanej, ale historicky hodnotnej budovy. V tomto prípade išlo o náročnú úlohu, keďže hala sa stala súčasťou fungujúceho priemyselného parku, a musela splniť požiadavky modernej výroby a skladovania. Bolo treba splniť súčasné prevádzkové a teplotechnické požiadavky bez väčších zásahov do vonkajšieho vzhľadu a interiéru budovy.
Izolovať veľké ochladzované plochy tehlových stien a strechy so zložitou oceľovou konštrukciou sa ukázalo ako najväčší problém. Architekti sa rozhodli vložiť do jestvujúceho objektu vnútorný plášť z dutinkových polykarbonátových panelov. Toto riešenie sa ukázalo ako finančne nenáročné a funkčné. Hala už slúži novým nájomcom ako skladové a výrobné priestory. Súčasťou budovy je aj malá administratíva na prízemí a expozícia venovaná obetiam pracovného tábora.
Objekt pomenovaný ako "Nowa Siódemka" pritiahol nových nájomcov a zohral významnú úlohu v procese revitalizácie starej priemyselnej zóny PAFAWAG.
Podklady: Major architekci