Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Zákon o miestnom poplatku za rozvoj neprijala NR SR v piatok 13-teho, ale o týždeň neskôr. To však nič nemení na tom, že ide o veľmi nešťastný počin. Úmysel bol dobrý - pomôcť obciam s budovaním infraštruktúry pre nové bývanie, ktoré obzvlášť v "sídelnej kaši" okolia veľkých miest pribúda nekontrolovane, bez väzieb na dopravnú infraštruktúru a bez zabezpečenia základnej vybavenosti či akýchkoľvek kvalít verejného priestoru a rekračného zázemia. Kam nám tento dobrý úmysel vydláždil cestu?
V prvom rade nerieši problém, ktorý riešiť má: rodinné domčeky chaoticky vyrastajúce v okolí Bratislavy a ďalších väčších miest sú z neho vyňaté! Rok serióznej prípravy dokáže zlikvidovať jeden populistický pozmeňovací návrh... Ďalší problém predstavujú "gumené" pravidlá - obec rozhoduje, kto poplatok platí a kto nie. Ideálny priestor pre korupciu! A do tretice: tento poplatok majú platiť aj vlastníci obnovovaných domov, hoci oni žiadne nové nároky na infraštruktúru do obce neprinášajú, iba chcú zlepšiť kvalitu jednej z budov v obci (a keď to chcú robiť poriadne, potrebujú stavebné povolenie, čiže tento zákon ich schmatne za gágor).
Skúste si to predstaviť: idete "zatepliť" svoj panelák (povedzme 24 bytov po 70 m2) a za každý m2 dáte 35 eur výpalného - ten špás vás vyjde o 60 000 eur drahšie. Namiesto toho, aby štát kvalitnú obnovu bytových domov podporil, tvrdo vás za ňu potrestá - každý skromný byt prispeje 2500 eurami na infraštruktúru pre novopostavené rodinné domy, ktoré sú od tohto poplatku oslobodené... Samozrejme za predpokladu, že obec vám naparí poplatok v maximálnej výške - môže vám ho však celkom odpustiť, pre jeho stanovovanie nie sú žiadne záväzné pravidlá. Nezájdete radšej za starostom s desiatimi tisíckami v obálke?
Zdá sa vám to choré? Aj mne. Niečo je zhnité v štáte dánskom...
PS
Ak chcete o tom vedieť viac, pozrite si tlačovú správu IUR...
PPS
Trochu mi to pripomína odyseu stavebného zákona. Najprv pomerne seriózna príprava - a potom predloženie paškvilu, ktorý bol v tomto prípade ešte dorazený nepremyslenými poslaneckými návrhmi. Chvalabohu, že stavebný zákon na poslednú chvíľu stiahli - nedopadol by o nič lepšie. Čo tak skúsiť ho spraviť stručný, logický a bez nápadne vytŕčajúcich "lobistických vsuviek"? Ale to je v dohľadnej dobe asi nereálny sen...
Ilustračné foto (toho, čo tento zákon podporuje): SimonP, Wikimedia Commons