Hore
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Sto Slovensko, s.r.o.

Stavať zodpovedne

Pribylinská 2
Bratislava

Material & Technology s.r.o. – M&T

Sídlo Spoločnosti: Čs. Odboje 1044
Dobruška

KOMA Modular s.r.o.

Říčanská 1191
Vizovice

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o.

Prinášame Vám svetlo

Galvaniho 7 7/A
Bratislava

SCHÜCO International KG, o. z. Slovensko

Okná, dvere a fasády

Tomášikova 17
Bratislava

BMI SLOVENSKO

Šikmé a ploché strech

Mojmírovská 9
Ivanka pri Nitre

2N® Indoor Compact

2N® Indoor Compact je vnútorná odpovedacia...

2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (výrobca)
2N TELEKOMUNIKACE, a.s. (distribútor)

VELUX INTEGRA

Elektrické panoramatické strešné okno s...

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (výrobca)
VELUX SLOVENSKO spol. s r.o. (distribútor)

CITY moduly

Designový mestský mobiliár v merítku drobnej...

KOMA Modular s.r.o. (výrobca)
KOMA Modular s.r.o. (distribútor)

POSUVNÉ DVERE HI-FINITY

Ultra tenký design posuvných dverí HI-FINITY...

Reynaers systems spol. s r.o. (výrobca)
Reynaers systems spol. s r.o. (distribútor)

PANORAMA CELOPRESKLENÉ OKNO HX 300

OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...

Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)

Povrchové temperovanie betónového jadra

Princíp temperovania betónového jadra spočíva...

REHAU s.r.o. (výrobca)
REHAU s.r.o. (distribútor)

Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
21. máj 2020
0
16

Čo by ste na Krížnej ulici chceli o tri roky?

Metropolitný inštitút Bratislavy sa v online dotazníku pred plánovanou obnovou Krížnej ulice pýtal na potreby a názory ľudí, ktorí na Krížnej žijú, pracujú alebo ňou prechádzajú.
Čo by ste na Krížnej ulici chceli o tri roky?

Pri otázke: Aká by mala byť Krížna ulica a jej okolie o 3 roky? majú ľudia silné preferencie. Takmer dve tretiny respondentov v online dotazníku realizovanom v rámci plánovanej obnovy Krížnej ulice povedali, že chcú na ulici viac zelene. Pri otázke, čo by v budúcnosti na ulici nechceli, odpovedala takmer polovica respondentov, že neregulované parkovanie. Ďalších 40 percent respondentov by nechcelo na ulici herne.

Chodíte do Medickej záhrady? Až 80,5 % respondentov v online dotazníku, ktorý bol robený v rámci zisťovania potrieb ľudí na Krížnej ulici, odpovedalo, že nejakým spôsobom tento verejný priestor využíva. V okolí Krížnej ulice je okrem Medickej záhrady k dispozícii ďalších desať verejných priestranstiev, ktoré však ľudia využívajú podstatne menej. Relatívne využívaný a pozitívne hodnotený je ešte cyklochodník Blumentálska; negatívne vnímaný je parčík na Americkom námestí, hoci je intenzívne využívaný vďaka zastávkam MHD.

Respondenti si mohli zvoliť viaceré možnosti
Respondenti si mohli zvoliť viaceré možnostizdroj:MIB

Na potreby a názory ľudí, ktorí žijú, pracujú alebo prechádzajú Krížnou sa Metropolitný inštitút Bratislavy pýtal v online dotazníku pred plánovanou obnovou Krížnej ulice. Do dotazníka sa v priebehu februára zapojilo takmer 3000 ľudí. Na zber dát v skupinách ľudí, ktorí menej využívajú internet, sú zamerané ďalšie formy participatívneho procesu.

Je podľa vás Krížna atraktívna?

Ľudia zapojení do dotazníka hodnotia jednotlivé aspekty Krížnej skôr negatívne. Prevažuje negatívne hodnotenie najmä pri podmienkach pre chodcov a cyklistov, zeleni a hlučnosti. Krížnu za celkovo atraktívnu považuje len desatina respondentov.

Hoci Krížna ulica trpí veľkým množstvom áut, väčšina ľudí v dotazníku uviedla, že na svoj presun Krížnou najčastejšie využívajú MHD alebo sa presúva pešo. Auto ako spôsob prepravy je síce zastúpené pre všetky účely cesty, nikde však dominantne.

Dostupnosť MHD je zároveň na Krížnej jedným z mála hodnotených kritérií, s ktorým je väčšina respondentov spokojných.   

zdroj:MIB

O 3 roky chceme viac zelene

V odpovediach na otvorenú otázku: Aká by mala byť Krížna ulica a jej okolie o 3 roky? majú ľudia silné preferencie. Takmer dve tretiny (63,4%) respondentov povedali, že chcú na ulici viac zelene, 43,6% ľudí uviedlo menej áut a najmä ich reguláciu a usporiadanie, 31,4% by chcela na Krížnej lepšie podmienky pre chodcov. Naopak, obyvatelia by na Krížnej nechceli mať neregulované parkovanie (43,6%), herne (40,6%) a celkovo autá (15,6%).

Projekt revitalizácie Krížnej bude ulicu riešiť „od fasády k fasáde“ tak, aby sa v priebehu niekoľkých rokov zmenila na príjemný bulvár. Z odborného pohľadu je Krížna široká mestská ulica s viacerými dopravnými pruhmi, ktorej však chýba stromová alej. Typické pre bulvár na rozdiel od tranzitnej ulice (ako je napríklad Račianska alebo Rožňavská) sú najmä kompaktná mestská zástavba s otvoreným parterom, ktorý komunikuje s okolím a široké chodníky pre pohodlný pohyb a pobyt ľudí.

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím