IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Pri otázke: Aká by mala byť Krížna ulica a jej okolie o 3 roky? majú ľudia silné preferencie. Takmer dve tretiny respondentov v online dotazníku realizovanom v rámci plánovanej obnovy Krížnej ulice povedali, že chcú na ulici viac zelene. Pri otázke, čo by v budúcnosti na ulici nechceli, odpovedala takmer polovica respondentov, že neregulované parkovanie. Ďalších 40 percent respondentov by nechcelo na ulici herne.
Chodíte do Medickej záhrady? Až 80,5 % respondentov v online dotazníku, ktorý bol robený v rámci zisťovania potrieb ľudí na Krížnej ulici, odpovedalo, že nejakým spôsobom tento verejný priestor využíva. V okolí Krížnej ulice je okrem Medickej záhrady k dispozícii ďalších desať verejných priestranstiev, ktoré však ľudia využívajú podstatne menej. Relatívne využívaný a pozitívne hodnotený je ešte cyklochodník Blumentálska; negatívne vnímaný je parčík na Americkom námestí, hoci je intenzívne využívaný vďaka zastávkam MHD.
Na potreby a názory ľudí, ktorí žijú, pracujú alebo prechádzajú Krížnou sa Metropolitný inštitút Bratislavy pýtal v online dotazníku pred plánovanou obnovou Krížnej ulice. Do dotazníka sa v priebehu februára zapojilo takmer 3000 ľudí. Na zber dát v skupinách ľudí, ktorí menej využívajú internet, sú zamerané ďalšie formy participatívneho procesu.
Je podľa vás Krížna atraktívna?
Ľudia zapojení do dotazníka hodnotia jednotlivé aspekty Krížnej skôr negatívne. Prevažuje negatívne hodnotenie najmä pri podmienkach pre chodcov a cyklistov, zeleni a hlučnosti. Krížnu za celkovo atraktívnu považuje len desatina respondentov.
Hoci Krížna ulica trpí veľkým množstvom áut, väčšina ľudí v dotazníku uviedla, že na svoj presun Krížnou najčastejšie využívajú MHD alebo sa presúva pešo. Auto ako spôsob prepravy je síce zastúpené pre všetky účely cesty, nikde však dominantne.
Dostupnosť MHD je zároveň na Krížnej jedným z mála hodnotených kritérií, s ktorým je väčšina respondentov spokojných.
O 3 roky chceme viac zelene
V odpovediach na otvorenú otázku: Aká by mala byť Krížna ulica a jej okolie o 3 roky? majú ľudia silné preferencie. Takmer dve tretiny (63,4%) respondentov povedali, že chcú na ulici viac zelene, 43,6% ľudí uviedlo menej áut a najmä ich reguláciu a usporiadanie, 31,4% by chcela na Krížnej lepšie podmienky pre chodcov. Naopak, obyvatelia by na Krížnej nechceli mať neregulované parkovanie (43,6%), herne (40,6%) a celkovo autá (15,6%).
Projekt revitalizácie Krížnej bude ulicu riešiť „od fasády k fasáde“ tak, aby sa v priebehu niekoľkých rokov zmenila na príjemný bulvár. Z odborného pohľadu je Krížna široká mestská ulica s viacerými dopravnými pruhmi, ktorej však chýba stromová alej. Typické pre bulvár na rozdiel od tranzitnej ulice (ako je napríklad Račianska alebo Rožňavská) sú najmä kompaktná mestská zástavba s otvoreným parterom, ktorý komunikuje s okolím a široké chodníky pre pohodlný pohyb a pobyt ľudí.