IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
| Začiatok | 12.4.2018 18:00 |
| Koniec | 15.7.2018 18:00 |
| Miesto | Kunsthalle Bratislava |
| Adresa | Námestie SNP 12, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Kunsthalle Bratislava +421 2 2047 1216 info@kunsthallebratislava.sk |
Kurátorka: Nina Vrbanová
Asistentka kurátorky: Krisztina Hunay
Krisztina Hunya (nezávislá kurátorka a historička umenia žijúca v Lipsku)
V slovenskom maďarskojazyčnom meste Dunajská Streda, kde Ilona Németh vyrastala a v súčasnej dobe sídli, stál jeden z hlavných oblastných cukrovarov blízko jej domova.
Zlatý vek cukrovarskej horúčky 19. storočia v tomto regióne zatienili vojny a socialistická centralizácia. Po roku 1989 na Slovensku továrne, ako napríklad Sládkovičovo, spomenuté v autorkinom videu, padli za obeť rychlej privatizácii a prevzali ich často skorumpovaní miestni majitelia či nakoniec zahraničné spoločnosti, ktoré sa neusilovali o záchranu upadajúceho priemyselného odvetvia.
A akonáhle boli zrušené subvencie a cenové regulácie EÚ v prospech importu cukru z lacných postkoloniálnych regiónov, zvyšné továrne podliehali výhradne záujmom investorov. Len veľmi málo cukrovarov na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku funguje dodnes.