Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 1.11.2018 17:00 |
| Koniec | 30.11.2018 18:00 |
| Miesto | Dom umenia (2. poschodie) |
| Adresa | Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | Dom umenia |
Kurátori: Marija Skočir, Lorène Durret
Marc Riboud (1923 – 2016), francúzsky fotograf s celosvetovou reputáciou, sa zapísal do histórie fotografie svojimi ikonickými snímkami a priekopníckymi výpravami do krajín Ďalekého východu v časoch, keď boli fotografom takmer úplne neprístupné. Zazou, hravý maliar Eiffelovej veže, mladá americká aktivistka, ktorá počas protestov proti vojne vo Vietname stojí pred radom bajonetov s kvetinou v ruke, portréty svetových lídrov v rozhodujúcich momentoch histórie a napokon aj bezmenní jednotlivci, ktorých si Riboudovo pozorné oko všimlo a zachytilo na fotografický film s empatiou a s podtónom zdravého humoru – toto všetko sú fotografické snímky zapísané do našej kolektívnej pamäte, vystavené a uchovávané v najdôležitejších galériách a múzeách sveta.
Riboudove fotožurnály boli publikované vo všetkých dôležitých časopisoch. Bol jedným z prvých členov Magnum Photos – a napriek tomu, že sa v roku 1979 rozhodol vydať na nezávislú dráhu, ostal verný myšlienkam zakladateľov Magnumu, ktorí v roku 1953 prijali mladého fotografa a zároveň mu ponechali dostatok priestoru rozvinúť jeho vlastný autorský umelecký prejav. Čo si vo svojej tvorbe Riboud z novinárskej fotografie ponechal, je schopnosť zachytiť moment. Práve jeho citlivosť pri interpretácii toho, čo je v rozhodujúcej chvíli rozhodujúce, je pre neho jedinečná a skutočne jemu vlastná a dodnes robí jeho fotografie unikátnymi.
„Vždy čakám na rozhodujúci okamžik. No často ho miniem alebo sa mu vyhnem, nachádzajúc viac potešenia v trvácnejších okamihoch.” Je to práve autorský prístup Marca Ribouda, jeho uvedomelý postoj a oko pre moment, čo chce výber fotografii na tejto výstave zdôrazniť. Viac ako tretina výberu predstavuje staré fotografie pochádzajúce z rodinného dedičstva dvoch Riboudových detí. Kombináciou svojej fotografickej kariéry a túžby cestovať za hranice známych teritórií sa Riboudovi podarilo vytvoriť si vlastné pomalé cestovateľské tempo, ktoré mu dovoľovalo sa za behu rozhodovať, kam jeho cesta ďalej povedie, a zároveň si vždy vyhradiť dostatok času na vnímanie okolitého sveta. To nielen zostrilo jeho fotografické oko, ale aj formovalo jeho charakter a spôsob nazerania na svet.
V úvode výstavy stoja Riboudove práce z územia centrálnej a východnej Európy s rozšírenou prezentáciou fotografií, ktoré vytvoril v Juhoslávii a Československu medzi rokmi 1950 a 1980. Cieľom toho však nie je uvádzať rozdielne interpretácie fotografického média vzhľadom na regionálny kontext, práve naopak, ide o snahu ukázať autorovu schopnosť vymaniť sa zo svojho západniarskeho pohľadu na svet. Riboudove cesty na východ a na juh cez jeho obľúbené ázijské krajiny, ktoré výber fotografií tejto výstavy sleduje, vrhajú nové svetlo na zvyčajné zmýšľanie o fotožurnalizme, ktoré sa týka najmäotázky vnímania „inakosti” cez fotografiu. Malé životné radosti „tých iných”, ich kultúrne špecifiká a každodenné predmety vnímané divákom ako kuriozity Riboud zachytáva bez toho, aby z nich vytváral čosi exotické, a činí tak ako citlivý jedinec dobré oboznámený so silou svojho média.