Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
| Začiatok | 8.9.2022 13:00 |
| Koniec | 21.10.2022 18:00 |
| Miesto | White & Weiss Gallery |
| Adresa | Grösslingová 50, Bratislava, Slovensko |
| Druh podujatia | Výstava |
| Kontakt | White & Weiss Gallery gallery@whiteweiss.com |
Do Bratislavy sa vracia po 6 rokoch – v roku 2016 bol jeho cyklus „Jogínky“ prvou výstavou v novovzniknutej White & Weiss Gallery. Výstava „Privátní monumenty“ predstaví jeho subtílnejšiu tvorbu, ktorá vychádza z pôvodných náčrtov objektov väčších rozmerov.
Gabrielove sochy sa často rodia z objavu formy diela počas procesu jeho tvorby. Málokedy príde s vopred premysleným konceptom, ktorý potom realizuje v materiáli. Jeho veci sa zvyčajne pomaly liahnu z neurčitosti, pričom každá tvorivá fáza inšpiruje ďalšiu. Socha neustále nachádza nielen svoju vonkajšiu formu, ale aj svoj význam a až následne svoje meno. Ako keby sa vynárala z podvedomia a nevedomia a až po jej dokončení bolo možné rozlúštiť jej podstatu.
Michal Gabriel (nar. 1960 v Prahe) vzišiel z umeleckej skupiny Tvrdohlaví, jedného z najvýraznejších a najsvojráznejších združení českých umelcov. Študoval sochárstvo na Akadémii výtvarných umení v Prahe, je držiteľom Ceny Jindřicha Chalupeckého a v roku 2009 bol vymenovaný za profesora. Od roku 1998 vedie ateliér figurálneho sochárstva na Fakulte výtvarných umení VUT v Brne, v rámci ktorého vytvoril unikátny ateliér digitálneho sochárstva. Mnohé z jeho voľných diel sú už dnes považované za ikonické príklady umenia svojej doby a výrazne poznačili verejný priestor. Realizoval napríklad monumentálnu bránu Veľtržného paláca v Prahe, sochu okrídleného leoparda nad vstupom do Kancelárie prezidenta republiky na Pražskom hrade, sochu štyroch koní pre vodnú kaskádu v Dejviciach alebo interiér pavilónu indonézskej džungle v pražskej ZOO a v tomto roku aj technologicky unikátny nerezový pamätník Karla IV. v Karlových Varoch a mnohé ďalšie verejné i súkromné zákazky.
Kurátorkou výstavy je Lucie Pangrácová.