IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

13. júla sme v súhrnnom článku predstavili nominácie Národnej ceny za dizajn 2022. Najväčšia prehliadka slovenského komunikačného dizajnu pozná 43 diel, nominovaných v desiatich kategóriách.
V nasledujúcej sérii článkov postupne podrobnejšie predstavíme nominované diela v jednotlivých kategóriách.
Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Identita:
Vizuálna identita Mestskej knižnice v Bratislave (Martin Kahan)
Mestská knižnica v Bratislave prostredníctvom verejnej súťaže získala novú vizuálnu identitu, ktorej autorom je Martin Kahan. Cieľom redizajnu bolo vytvorenie nového loga a vizuálneho systému, ktorý zohľadňuje smerovanie MKB a úlohu knižnice v 21. storočí. Identita vychádza z idey úložného systému nielen pre knihy, ale pre všetky informácie, vedomosti, nápady či nástroje, ktorými knižnica disponuje a poskytuje ich svojim používateľom/používateľkám. Kahanov modifikovateľný systém svojou neutralitou pozýva do spolupráce akýkoľvek vizuálny obsah a zároveň aktualizuje funkciu loga a jeho použitia vo vizuálnej identite, čím otvára nové možnosti komunikácie ako v online, tak vo fyzickom priestore.
Košická futbalová aréna (Roman Juhás)
Vizuálna identita a orientačno-navigačný systém pre novovybudovaný futbalový štadión v Košiciach. Inšpirácia k základnému konceptu vizuálnej identity KFA vychádza z detailov geometrie, ktorú je možné nájsť pri šití futbalovej lopty či bránkových sieťach. Na podobnom princípe je v rámci identity vytvorené písmo na mieru KFA Regular a KFA Wide. Písmo je bezpätkové, so stredovou vnútornou líniou na podporenie športového výrazu. Svojou konštrukciou spĺňa kritéria na použitie v orientačnom systéme (čitateľnosť z veľkej vzdialenosti, pri zlej viditeľnosti, odlíšiteľnosť podobných znakov a pod.). Farebnosť značky vychádza z architektúry štadióna (tmavo-šedá, svetlo-krémová) doplnenej o žltú (farebnosť mesta ako aj klubu FC Košice).
Vizuálna identita mesta Nitra (Martin Kahan, Andrej Barčák, Andrej Čanecký)
Erb Nitry je významným vizuálnym symbolom s dlhou historickou tradíciou, ktorý reprezentuje mesto už od 15. storočia. Vizuálna identita je navrhnutá ako kombinácia logotypu, erbu a firemného systému – všetko v jednom vizuálnom prvku. V základnom formáte je logo čistý, vizuálne abstrahovaný erb. V komunikácii rôzneho obsahu sa však mení na médium použiteľné v nespočetných mutáciách – napr. na komunikáciu rôznych všeobecných oznamov, sezónnych slávností, akcií či upozornení. Ďalším prvkom identity je Hlaholica Neue, vlastné písmo inšpirované prvým slovanským typom – hlaholikou – historicky silne spätým s Nitrou.
Imerzívna identita pre filmový festival Academia film Olomouc (Matej Vázal)
Vizuálna imerzívna identita pre medzinárodný filmový festival populárne-vedeckého filmu Academia Film Olomouc (AFO). Od plagátu, cez oblečenie, pohľadnice a ďalší merchandise, až po 40 metrov dlhú stenu v centre mesta Olomouc. Všetky výstupy v rámci vizuálnej identity festivalu boli nositeľom interaktívneho obsahu a animácií cez technológiu AR (augmentovanej reality). Stačí načítať vizuál cez smartphone a užívateľ tak dostane nové informácie o festivale, a dodatočný obsah pre podporu komunikácie festivalu s publikom.
Podklady: Slovenské centrum dizajnu