Advertorial

Minimalistické dvere IDEA – technická precíznosť a čistota prevedenia

IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...

Schell Vitus – osvedčené riešenie pre sprchy a umývadlá vo verejnom sektore s viac ako desaťročnou tradíciou

Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...

Kompozitné okná predstavujú súčasnosť a budúcnosť

Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...

Myotis - stoly 2025

Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...

Priemyselné sklenené priečky Dorsis Digero: svetelné rozhranie pre moderné interiéry

Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.

Význam prirodzeného svetla pre moderné a flexibilné pracovné prostredie

Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...

Konferencia Xella Dialóg predstaví novinky a trendy v stavebníctve

Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia

Murovací robot WLTR stavia svoj prvý dom na Slovensku

Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...

Nová éra bezpečnosti s I-tec Secure od Internorm

Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.

Skryté zárubne JAP – intenzívny zážitok z bývania

Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm

Tienenie namiesto klimatizácie

Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.

BigMat International Architecture Award 2025 - vybrané diela

Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Milník udržateľnej výroby okien: Internorm zavádza Low-Carbon-Glas iplus

Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...

Výsledky 20. ročníka medzinárodnej študentskej súťaže Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...

Dvere MASTER - pre interiéry navrhnuté s rozumom aj vášňou!

Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Eduard Klena – he loves me – he loves me not/vernisáž

Výstava Eduarda Klenu v Dome umenia v Bratislave
Design/art
Marianna Brinzová13.09.2025
740+0
Eduard Klena – he loves me – he loves me not/vernisáž
Začiatok: 18.9.2025 19:00 vernisáž výstavy Koniec: 20.10.2025 19:00 ukončenie výstavy Miesto: Dom umenia Adresa: Námestie SNP 12, Bratislava , Druh podujatia: VýstavaKontakt: Marianna Brinzová

Pozývame vás na sólo výstavu he loves me – he loves me not autora Eduarda Klenu, na ktorej prezentuje výstup z rezidenčného pobytu v Japonsku. Na projekte spolupracoval s berlínskym umelcom Bernhardom Hollingerom.

Otvorenie prebehne vo štvrtok 18. septembra v Dome umenia na 2. poschodí budovy NOC na Námestí SNP v Bratislave. Tešíme sa na vás!

He loves me – he loves me not je a nie je výstavou o láske. Je o inakosti, vnímaní samého seba, strachu z autenticity, o úzkosti, menšinovom strese, láske k niekomu, kto „by mal“ byť utajený, o sebahodnote, spoločnosti a našom mieste v nej, o súčasnom stave kultúry, tiesni, prítomnej hrozbe a rozklade. Koľko odtieňov má láska? Kam nás naviguje? Cez farebné spektrum alebo do „monochrómu“ a „nefarieb“ až k čiernej? Ľúbi ma – neľúbi ma? Odmietnutie môže mať aj inú rovinu ako len osobnú. Spoločenskú a globálnu. Pocit nedostatočnosti a vyčlenenia siaha kdesi hlbšie. Opakuje sa.

Výstava he loves me – he loves me not Eduarda Klenu (1988) je výstupom z rezidenčného pobytu Arts Itoya vo Fukuoke v Japonsku, inšpirovaná popkultúrnymi obrazmi a predstavami o nich. Intervencia v priestoroch Domu umenia si prepožičiava estetiku ázijských hororov a symboliku japonskej mytológie. Je metaforou hlbších intencií ako len negatívnych pocitov, ktoré môžu (avšak i nemusia) sprevádzať (za)ľúbenie (sa). Hovorí aj o moci a súčasnom stave slovenskej spoločnosti, ktorá súdi, ostrakizuje a vyčleňuje. Eduard Klena dlhodobo spracúva problematiku jednotlivca v spoločnosti. Robí to cez experimenty s rôznymi médiami – od kresby a grafiky cez objekty, inštalácie až po krátke filmy. Zaoberá sa úlohou jednotlivca, jeho potrebnosťou, budúcnosťou a celkovým prežitím v globálnom systéme ekonomických, politických a medziľudských vzťahov, ktoré sú komplikované a vedia sa rýchlo meniť. Aké je v týchto väzbách naše miesto? Čo od nás očakáva spoločnosť a čo od seba očakávame my sami? Klenovu súčasnú tvorbu definuje práca s textilným materiálom s presahom do multimediálnej inštalácie tvorenej rôznymi prvkami. K výstave he loves me – he loves me not si prizval hosťa – berlínskeho umelca Bernharda Hollingera, ktorý environment podporil imerznou zvukovou zložkou/inštaláciou, ktorá rozvíja a podporuje príbeh výstavy. „Noisový“ zvuk je komponovaný špeciálne na mieru. Hollinger vytvára pohlcujúci šum prostredníctvom improvizačnej elektroniky a experimentálnych ambientných atmosfér, ktoré podtrhujú prostredie Domu umenia a vytvárajú akýsi hororový soundtrack, zvukovú krajinu s pohlcujúcimi tmavými zákutiami.

Eduard Klena jr. – he loves me – he loves me not

Hosť/zvuková inštalácia: Bernhard Hollinger (DE)Vernisáž: štvrtok 18. 9. 2025 o 19.00

Trvanie výstavy: 18. 9. – 20. 10. 2025

Miesto: Dom umenia, 2. poschodie, NOC, Nám. SNP 12, Bratislava

Otvorené: štvrtok – nedeľa: 15.00 – 19.00

Kurátorka, text: Marianna Brinzová

Vizuál: Veronika Kurcinova

Výstavu finančne podporil Fond na podporu umenia vo forme medzinárodnej mobility. 

Vložené
13. september 2025
0
74
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím