IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Symbolom novej časti sa stala jemne sa vlniaca krivka novej strechy, pod ktorou voľne usporiadané výstavné pavilóny evokujú premenlivú krajinu riečneho dna; introspektívne intímne sály sa striedajú s otvorenými flexibilnými priestormi, presklené pásy medzi uzatvorenými priestormi otvárajú priehľady na vodnú hladinu alebo sochársky park. Symbolom novej časti sa stala jemne sa vlniaca krivka novej strechy, pod ktorou voľne usporiadané výstavné pavilóny evokujú premenlivú krajinu riečneho dna; introspektívne intímne sály sa striedajú s otvorenými flexibilnými priestormi, presklené pásy medzi uzatvorenými priestormi otvárajú priehľady na vodnú hladinu alebo sochársky park.
Dôležitým faktorom pri návrhu stavby bola organizácia pohybu návštevníkov od vstupu smerom do vnútra areálu. Po prechode vstupnou časťou s artshopom a recepciou sa návštevníkom otvára niekoľko možností obhliadky areálu. Noví návštevníci môžu využiť trasu cez nové pavilóny trvalej expozície až do novej kaviarne, odkiaľ si po posedení pri káve a vychutnaní si výhľadov na zadný sochársky park môžu prezrieť aktuálnu výstavu v pôvodnom objekte. Pravidelný návštevník môže v prípade pekného počasia uprednostniť prechod predným sochárskym parkom, prípadne využiť schodisko na plochú strechu umiestnené hneď za priestorom recepcie, odkiaľ sa k pôvodnej budove dostane strešnou promenádou s výhľadmi na okolitú dunajskú krajinu a panorámu Bratislavy.
S ohľadom na minimálny záber zelených plôch a maximálny kontakt s vodou sa stavalo v brehovej zóne, nad brehmi, ba dokonca nad vodou. Krajina pochôdznej plochej strechy, ktorá je rozšírením sochárskeho parku, je založená na harmonickej kompozícii jednoduchých geometrických objemov schodiskovej veže a vysokých výstavných sál v kontraste s krivkou strechy. Jednoduchá, až asketická paleta materiálov a bezprostredný kontakt s majestátnou okolitou krajinou umocňujú zážitok z architektúry prepojenej s prírodou.
Navrhované sadové, parkové a terénne úpravy sú integrálnou súčasťou celkovej architektonickej koncepcie. Výstavbou nových pavilónov v brehovej zóne prednej časti pôvodného parku získal tento exteriérový priestor intímnejší charakter, ktorý svojou atmosférou kontrastuje s otvoreným a živlom vystaveným priestorom zadného parku, ktorý bol novou výstavbou ovplyvnený minimálne.
Opláštenie stavby je kombináciou presklených stien prevažne orientovaných na SV a plných blokov výstavných sál s prevetrávanou fasádou. Presklené steny pozostávajú s vysoko kvalitných izolačných trojskiel s hodnotou tepelného odporu skla Ug=0,6 a tieniacim súčiniteľom g=36, čím sa dosahuje vysoká miera tepelnej izolácie pri minimálnej redukcii denného osvetlenia vnútorných priestorov. Použitím skiel s nízkym obsahom železa dochádza k minimálnej deformácii podania prirodzených farieb, čo je vo výstavných priestoroch dôležitý faktor.
Z technologického hľadiska je zaujímavé využitie geotermálneho potenciálu podzemnej vody, ktorá je vďaka polohe múzea k dispozícii v hojnej miere v stabilných teplotách. Táto voda je dvoma čerpacími studňami privedená k tepelným čerpadlám, ktoré fungujú ako zdroj tepla v zimnom období a chladu v letnom období. Teplo, resp. chlad je do vnútorných priestorov odovzdávané cez vykurované / chladené stropy pozostávajúce z kapilárnych rohoží zaomietaných sadrovou omietkou inštalovaných takmer pod celou plochou plochej strechy. Vďaka tomuto systému je dosiahnutá rovnomerná distribúcia tepla a chladu do pomerne členitého a rozľahlého pôdorysu bez viditeľných stropných jednotiek. Vzduchotechnické jednotky s rekuperáciou zabezpečujú prívod čerstvého vzduchu do všetkých vnútorných priestorov a k zaskleným stenám cez podlahové výustky. Vzduch je k podlahovým výustkám vedený podzemným distribučným kanálom, aby nedošlo k zníženiu svetlej výšky interiérov a boli dodržané plynulé prechody medzi jednotlivými výstavnými priestormi. Výsledkom je energicky efektívna budova s optimálnou vnútornou mikroklímou.
Osvetlenie nadväzuje na aktuálne trendy; vo výstavných priestoroch sú špecifikované výlučne LED reflektory, ktoré z momentálne dostupných svetelných zdrojov dosahujú najvyšší pomer príkonu a svietivosti a sú z hľadiska budúcich prevádzkových nákladov optimálnym riešením. Osvetlenie je kombináciou rovnomerného nasvetlenia stien (tzv. wall washing) neutrálnym bielym svetlom imitujúcim denné osvetlenie a bodového nasvetlenia obrazov (tzv. spot lighting) teplejším bielym svetlom zvýrazňujúcim kvality vystavovaných sôch a obrazov.