Hore
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Hörmann

Brány a dvere

Diaľničná cesta 5186/2B
Senec

VELUX SLOVENSKO spol. s r.o.

Prinášame Vám svetlo

Galvaniho 7 7/A
Bratislava

KOMA Modular s.r.o.

Říčanská 1191
Vizovice

Slovenský plynárenský priemysel

férový dodávateľ ene

Mlynské nivy 44/a
Bratislava 26

Inteligentné inštalačné systémy

ABB i-bus® EIB / KNX je inteligentný...

ABB (výrobca)
ABB (distribútor)

umývadlo od SAPHIRKERAMIK

Dizajnéri kúpeľní často snívajú o možnosti...

Phoenix Design (autor)
LAUFEN Bathrooms AG (výrobca)
LAUFEN SK s.r.o. (distribútor)

CITY moduly

Designový mestský mobiliár v merítku drobnej...

KOMA Modular s.r.o. (výrobca)
KOMA Modular s.r.o. (distribútor)

Multizóny

Chýba vám uzavretý priestor, kde môžete...

TECHO, s.r.o. (výrobca)
TECHO, s.r.o. (distribútor)

PANORAMA CELOPRESKLENÉ OKNO HX 300

OTVORENÉ. SVETLÉ. VOĽNÉ.
Veľkoplošné...

Internorm (výrobca)
Internorm (distribútor)

POSUVNÉ DVERE HI-FINITY

Ultra tenký design posuvných dverí HI-FINITY...

Reynaers systems spol. s r.o. (výrobca)
Reynaers systems spol. s r.o. (distribútor)

Hore
Parkovací dom Panenská, Brno

Parkovací dom Panenská, Brno

Autoriprof. Ing. arch. Petr Hrůša
SpoluprácaIng. Igor Bielik
Ing. arch. Vít Zenkl
InvestorBrněnské komunikace
Plocha pozemku1400 m2 
Zastavaná plocha1485 m2
Podlažná plocha11.800 m2 
Obostavaný objem38.350 m3
Investičný náklad250 mil. Kč
Návrh2009 - 2014
Realizácia2016 - 2016
AdresaPanenská 1,
Brno,
Česká republika
Garáže ako integrálna súčasť mestskej štruktúry. Zastavaním prieluky bol uzatvorený blok radnice.

Parkovací dom sa sa nachádza v okrajovej časti centra Brna, v nadväznosti na historický areál Novej radnice (v minulosti Krajinského snemu). Objekt, ktorý vyrástol v prieluke uzatvára kompaktný mestský blok. Novostavba susedí s pamiatkovo chránenými stavbami. Príklad, ako sa aj nie veľmi vítaná, ale potrebná funkcia, môže vhodne začleniť do ucelenej mestskej štruktúry.

Foto: Jiří Hloušek

Parkovací dom má kapacitu 360 vozidiel v dvoch viacpodlažných blokoch parkovacích státí. Bloky sú voči sebe posunuté o pol podlažia. Jednosmernú prevádzku zabezpečuje systém polorámp.

Foto: Filip Šlapal

Konštrukciu budovy tvorí železobetónový monolitický skelet založený na pilótach. Stavba má dve podzemné a osem nadzemných podlaží. Dvojdielne otvory v parkovacích podlažiach zabezpečujú prirodzené vetranie priestorov. Fasáda je omietnutá dvojvrstvovou vápennou omietkou s jemnou nepravidelnou textúrou. Veľké monochromatické plochy oživujú prvky z prírodného kameňa - okenné stĺpiky, parapety, krytie atík, ríms a sokle. takmer klasické remeselné detaily odkazujú na susediace objekty. 

Foto: Filip Šlapal
Foto: Filip Šlapal
Foto: Filip Šlapal
Foto: Filip Šlapal
Foto: Filip Šlapal
Foto: Filip Šlapal
Foto: Filip Šlapal
Foto: Filip Šlapal
Foto: Filip Šlapal
Foto: Filip Šlapal

Na prízemí je v nároži umiestnené Turistické informačné centrum mesta Brna a ďalšie komerčné priestory. Na najvyššom podlaží s výhľadom na vedutu mesta je situovaný nájomný priestor, ktorý disponuje terasou na streche.

Foto: Filip Šlapal
Celková situácia
Celková situáciaAutor: Architekti Hrůša
Pôdorys 2.PP
Pôdorys 2.PPAutor: Architekti Hrůša
Pôdorys 1.NP
Pôdorys 1.NPAutor: Architekti Hrůša
Pôdorys 2.NP
Pôdorys 2.NPAutor: Architekti Hrůša
Pôdorys 3.NP - typické podlažie
Pôdorys 3.NP - typické podlažieAutor: Architekti Hrůša
Pôdorys 8.NP
Pôdorys 8.NPAutor: Architekti Hrůša
Pohľady
PohľadyAutor: Architekti Hrůša
Rez
RezAutor: Architekti Hrůša
Prieluka v roku 2008
Prieluka v roku 2008Foto: archív ateliéru Hrůša

Poloha diela

prof. Ing. arch. Petr Hrůša

Súvisiace články

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím