Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Presahy do príbuzných oblastí potešia. Najmä, keď výsledok je zvládnutý s prehľadom, čisto a presvedčivo. Márius Žitňanský a Peter Gonda prezentujú svoj rukopis pracujúc s motívmi tmy, svetla a módy v prostredí historického objektu.
FASHION LIVE!2017 je najväčší módny festival na Slovensku. Prehliadka prevažne slovenská, ale zároveň aj svetová. Široký verejný dosah. Módna šou odprezentovala počas štyroch dní 51 dizajnérov zo Slovenska, Čiech, Poľska, Maďarska, Ukrajiny a Nemecka. Podujate sa konalo v priestoroch bývalej Starej tržnice, ktorá je kultúrnou technickou národnou pamiatkou.
Funkčne je podujatie delené na tri hlavné celky:
Podujatie každoročne pracuje s témou, ktorá sa odvíja od kolekcie víťazného dizajnéra z predchádzajúceho ročníka a má navodiť atmosféru festivalu. Ročníkom 2017 sa niesla téma „Z tmy do Svetla“, ktorá vychádzala z kolekcie NOIR od Andrey Pojezdálovej. Do scény sa téma ročníka preniesla vo viacerých aspektoch. Priestorom sa niesla minimalistická oceľová konštrukcia “kolonáda“ so svetelnou inštaláciou v tvare kríža, ktorá v čelnom pohľade vytvárala dojem svetelného tunela. Z bočných pohľadov kolonáda svojimi prienikmi vytvárala dojem svetelnej krajiny, ktorá pomáhala navodiť surrealistický podtón jednotlivých kolekcií. Tvar kríža sa neodvoláva na kresťanské symboly, ale funkčné vychádza s priestorových danosti interiéru Starej Tržnice. Pozdĺžna os scény víta diváka od hlavného vstupu a zdôrazňuje hlavnú os celého priestoru. Priečna os scény prepája vstupný portál a vyúsťuje do press zóny. Súčasťou vstupného portálu je prehliadkový backstage, ktorý slúžil na prípravu modeliek a modeliek na aktuálnu prehliadku.
Špeciálnou požiadavkou na scénu bola nevyhnutnosť jednoduchého manipulovania a zloženia na mieste konania podujatia. Takisto jednotlivé prvky scény v zloženom stave museli zaberať čo najmenší možný rozmer. V konečnom dôsledku celková montáž scény trvala 2 dni a demontáž 3 hodiny. Celkový objem pre uskladnenie je len 7 m3. Dôležitým sociálnym aspektom pri realizácii bol fakt, že celá konštrukcia aj svetelná inštalácia bola realizovaná v spolupráci so študentami fakulty architektúry STU a študentami scénografie VŠMU.
Typický fotografický výstup z prehliadky:
Spolupráca pri realizácii: Brigi Teplanová - Bjorgi, Dorota Volfová, Soňa Havlíková, Katarína Nedelská, Kristína Hochsteigerová, Soňa Hochsteigerová, Martin Kolcún, Kristián Burger, Viktor Mikovčák, Michal Kostroš, Martin Puškár, Romvn Mikláš, Martin Bakoš, Adam Mravík, Márk Mátis, Tibor Kuna
Riešená plocha: 1090 m2
Plocha mólo: 83 m2
Plocha backstage: 120 m2
Podklady: Žitňanský Gonda Architects
Video: Ľuboš Vasilko