Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Predstavené produkty, spájajú premyslený dizajn, funkčnosť a udržateľnosť. Nábytok Materia vzniká s cieľom podporiť inšpiratívne stretnutia...
Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Hra o mladých ľuďoch bez rešpektu k autoritám a hodnotám vznikla v rámci projektu Mladá Nová scéna v spolupráci s Fakultou architektúry a dizajnu STU v Bratislave. Hrá sa v študentskom klube priamo na fakulte, kde sa v minulosti nachádzala kotolňa. Scéna prezentuje hotelovú izbu, javisko je od zvyšku priestoru oddelené čiernou priestorovou konštrukciou, ktorá definuje izbu. Špecifiká kotolne sú plnohodnotnou súčasťou scény. Diváci, sediaci len v štyroch radoch, neobvykle pozdĺž dlhšej strany priestoru prežívajú príbeh z bezprostrednej blízkosti panoramatického javiska.
Dielo Karolíny Bujdákovej bolo ocenené v kategórii študentský koncept v rámci INSAID AWARDS 2022. Scénografický návrh čerstvej laureátky Ceny prof. Jozefa Lacka bol vybraný spomedzi desiatky študentských prác a realizovaný v rámci inscenácie, ktorá mala premiéru 24. februára. Východiská realizácie približuje rozhovor s autorkou na stránke FAD STU.
Viac v autorskom texte:
Elektrický anjel je hra z repertoáru Divadla Nová scéna o troch mladých ľuďoch bez rešpektu k autoritám a hodnotám. Nevedia na koho sa majú obrátiť, ku komu vzhliadať a ako žiť v dnešnom zvrátenom svete plnom televíznych stupidít, v bezútešnom rodinnom prostredí a tak sa rozhodnú spáchať samovraždu v hotelovej izbe.
Príbeh je založený na kontrastoch. Hra je chladná a krutá ale ukazuje aj určité zveličenie, prikrášlenie. A také je aj scénografické riešenie.
Scéna prezentuje hotelovú izbu ako pravdu reality ktorú sa častokrát snažíme odprezentovať lepšiu ako v skutočnosti je.
Javisko je od zvyšku kotolne oddelené čiernou priestorovou konštrukciou z uzavretých profilov, ktorá definuje izbu. Konštrukcia je navrhnutá pozdĺž jednej z dlhších stien kotolne. Tento priestor je následne náznakovo priečne delený na časti hotelovej izby ako kúpeľňa, wc spacia časť a oddychová zóna s TV.
Do konštrukcie sú integrované existujúce prvky kotolne a to dve staré pece a konštrukcia platformy umiestnená o 3 metre vyššie ako podlaha kotolne. Špecifiká kotolne sú plnohodnotnou súčasťou scény, sú priznané a plnia rôzne funkcie.
V návrhu je použitých 5 prvkov ktoré sú v kontraste s charakterom kotolne a zároveň vytvárajú charakter hotela: veľký krištáľový luster, orientálny koberec, vaňa na zlatých nožičkách, zlatý rám obrazu a zlatočervené stoličky. Povrchy kotolne sa tiež v plnej miere priznávajú a tak podporujú ideu hotelovej izby ktorá je na prvý pohľad luxusná avšak reálne je vybývaná a poznačená nielen časom.
Pri tomto projekte sa nejednalo len o scénografické poňatie priestoru javiska aj o priestorové riešenie, tvarovanie a usporiadanie hľadiska voči javisku. Zvolené dispozičné riešenie zabezpečuje sedenie divákov len v štyroch radoch a tak sú viac vtiahnutý do deja - sú viac jeho súčasťou.
Autorské fotografie: