IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
Hra o mladých ľuďoch bez rešpektu k autoritám a hodnotám vznikla v rámci projektu Mladá Nová scéna v spolupráci s Fakultou architektúry a dizajnu STU v Bratislave. Hrá sa v študentskom klube priamo na fakulte, kde sa v minulosti nachádzala kotolňa. Scéna prezentuje hotelovú izbu, javisko je od zvyšku priestoru oddelené čiernou priestorovou konštrukciou, ktorá definuje izbu. Špecifiká kotolne sú plnohodnotnou súčasťou scény. Diváci, sediaci len v štyroch radoch, neobvykle pozdĺž dlhšej strany priestoru prežívajú príbeh z bezprostrednej blízkosti panoramatického javiska.
Dielo Karolíny Bujdákovej bolo ocenené v kategórii študentský koncept v rámci INSAID AWARDS 2022. Scénografický návrh čerstvej laureátky Ceny prof. Jozefa Lacka bol vybraný spomedzi desiatky študentských prác a realizovaný v rámci inscenácie, ktorá mala premiéru 24. februára. Východiská realizácie približuje rozhovor s autorkou na stránke FAD STU.
Viac v autorskom texte:
Elektrický anjel je hra z repertoáru Divadla Nová scéna o troch mladých ľuďoch bez rešpektu k autoritám a hodnotám. Nevedia na koho sa majú obrátiť, ku komu vzhliadať a ako žiť v dnešnom zvrátenom svete plnom televíznych stupidít, v bezútešnom rodinnom prostredí a tak sa rozhodnú spáchať samovraždu v hotelovej izbe.
Príbeh je založený na kontrastoch. Hra je chladná a krutá ale ukazuje aj určité zveličenie, prikrášlenie. A také je aj scénografické riešenie.
Scéna prezentuje hotelovú izbu ako pravdu reality ktorú sa častokrát snažíme odprezentovať lepšiu ako v skutočnosti je.
Javisko je od zvyšku kotolne oddelené čiernou priestorovou konštrukciou z uzavretých profilov, ktorá definuje izbu. Konštrukcia je navrhnutá pozdĺž jednej z dlhších stien kotolne. Tento priestor je následne náznakovo priečne delený na časti hotelovej izby ako kúpeľňa, wc spacia časť a oddychová zóna s TV.
Do konštrukcie sú integrované existujúce prvky kotolne a to dve staré pece a konštrukcia platformy umiestnená o 3 metre vyššie ako podlaha kotolne. Špecifiká kotolne sú plnohodnotnou súčasťou scény, sú priznané a plnia rôzne funkcie.
V návrhu je použitých 5 prvkov ktoré sú v kontraste s charakterom kotolne a zároveň vytvárajú charakter hotela: veľký krištáľový luster, orientálny koberec, vaňa na zlatých nožičkách, zlatý rám obrazu a zlatočervené stoličky. Povrchy kotolne sa tiež v plnej miere priznávajú a tak podporujú ideu hotelovej izby ktorá je na prvý pohľad luxusná avšak reálne je vybývaná a poznačená nielen časom.
Pri tomto projekte sa nejednalo len o scénografické poňatie priestoru javiska aj o priestorové riešenie, tvarovanie a usporiadanie hľadiska voči javisku. Zvolené dispozičné riešenie zabezpečuje sedenie divákov len v štyroch radoch a tak sú viac vtiahnutý do deja - sú viac jeho súčasťou.
Autorské fotografie: