Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Hra o mladých ľuďoch bez rešpektu k autoritám a hodnotám vznikla v rámci projektu Mladá Nová scéna v spolupráci s Fakultou architektúry a dizajnu STU v Bratislave. Hrá sa v študentskom klube priamo na fakulte, kde sa v minulosti nachádzala kotolňa. Scéna prezentuje hotelovú izbu, javisko je od zvyšku priestoru oddelené čiernou priestorovou konštrukciou, ktorá definuje izbu. Špecifiká kotolne sú plnohodnotnou súčasťou scény. Diváci, sediaci len v štyroch radoch, neobvykle pozdĺž dlhšej strany priestoru prežívajú príbeh z bezprostrednej blízkosti panoramatického javiska.
Dielo Karolíny Bujdákovej bolo ocenené v kategórii študentský koncept v rámci INSAID AWARDS 2022. Scénografický návrh čerstvej laureátky Ceny prof. Jozefa Lacka bol vybraný spomedzi desiatky študentských prác a realizovaný v rámci inscenácie, ktorá mala premiéru 24. februára. Východiská realizácie približuje rozhovor s autorkou na stránke FAD STU.
Viac v autorskom texte:
Elektrický anjel je hra z repertoáru Divadla Nová scéna o troch mladých ľuďoch bez rešpektu k autoritám a hodnotám. Nevedia na koho sa majú obrátiť, ku komu vzhliadať a ako žiť v dnešnom zvrátenom svete plnom televíznych stupidít, v bezútešnom rodinnom prostredí a tak sa rozhodnú spáchať samovraždu v hotelovej izbe.
Príbeh je založený na kontrastoch. Hra je chladná a krutá ale ukazuje aj určité zveličenie, prikrášlenie. A také je aj scénografické riešenie.
Scéna prezentuje hotelovú izbu ako pravdu reality ktorú sa častokrát snažíme odprezentovať lepšiu ako v skutočnosti je.
Javisko je od zvyšku kotolne oddelené čiernou priestorovou konštrukciou z uzavretých profilov, ktorá definuje izbu. Konštrukcia je navrhnutá pozdĺž jednej z dlhších stien kotolne. Tento priestor je následne náznakovo priečne delený na časti hotelovej izby ako kúpeľňa, wc spacia časť a oddychová zóna s TV.
Do konštrukcie sú integrované existujúce prvky kotolne a to dve staré pece a konštrukcia platformy umiestnená o 3 metre vyššie ako podlaha kotolne. Špecifiká kotolne sú plnohodnotnou súčasťou scény, sú priznané a plnia rôzne funkcie.
V návrhu je použitých 5 prvkov ktoré sú v kontraste s charakterom kotolne a zároveň vytvárajú charakter hotela: veľký krištáľový luster, orientálny koberec, vaňa na zlatých nožičkách, zlatý rám obrazu a zlatočervené stoličky. Povrchy kotolne sa tiež v plnej miere priznávajú a tak podporujú ideu hotelovej izby ktorá je na prvý pohľad luxusná avšak reálne je vybývaná a poznačená nielen časom.
Pri tomto projekte sa nejednalo len o scénografické poňatie priestoru javiska aj o priestorové riešenie, tvarovanie a usporiadanie hľadiska voči javisku. Zvolené dispozičné riešenie zabezpečuje sedenie divákov len v štyroch radoch a tak sú viac vtiahnutý do deja - sú viac jeho súčasťou.
Autorské fotografie: