IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...
"Interiér jsme navrhli pro klienta s ohledem na jeho módní produkty - převážně košile, obleky a saka. Tak jako JANEK 'šije na míru', navrhovali jsme pro něj nový showroom stejným způsobem. Minimální vybavení je navrženo, aby nechalo vyniknout látkám, košilím, doplňkům, avšak v precizním detailu a elegantním provedení," opisujú koncept architekti z ateliéru NOW HOW.
Projekt rieši dizajnový prerod obchodu s konfekčnými košeľami na showroom zákazkového krajčírstva s omnoho širším sortimentom. Nová predajňa v historickom centre Prahy sa má stať novou vlajkovou loďou obchodnej siete firmy JANEK. Snahou architektov bolo predstaviť produktové portfólio firmy elegantným a efektným spôsobom. Sortimentom firmy je pánska spoločenská móda: košele, obleky, svetre, kabáty ale i rôzne doplnky a zákazkové topánky. Architekti pri návrhu kládli dôraz na predstavovanie jednotlivých kusov tovaru ako solitérnych objektov, ktoré majú v priestore vyniknúť.
Interiér predajne je rozdelený na dva prevádzkové celky. Smerom do ulice je orientovaný showroom prístupný všetkým návštevníkom. V "zadnej" časti obchodu je miestnosť, ktorá slúži ako krajčírsky salón pre zadávanie zákaziek s objednanými klientmi.
Hlavným výtvarným motívom v interiéri je stena z vertikálne usporiadaných valcov rôznych priemerov, na ktorých sú navinuté látky používané pri výrobe košieľ. "Jednoduše jsme použili charakteristický prvek známý ze všech krejčovských dílen. Stěna s logem tvoří pomyslná záda a sjednocuje celý prostor showroomu," vysvetľujú autori.
Charakteristickým prvkom v interiéri sú ploché klenby, ktoré dávajú priestoru osobitý charakter a odlišujú ho od "generických" predajní v nákupných centrách.
Na prezentáciu produktov architekti navrhli subtílny systém políc, ktoré sú kotvené do štíhlych stojok. Strohú kombináciu bielych stien a čiernych oceľových konštrukcií oživili dvoma solitérnymi stolmi so sklenenými vitrínami. Nábytok je potiahnutý prírodnou dubovou dyhou.
Steny predajne sú pokryté svetlou tapetou s jemným motívom pripomínajúcim látku. "Zadná" miestnosť pre zadávanie zákaziek je farebne neutrálnejšia. Architekti v priestore používajú iba odtiene sivej, aby zákazník nebol pri výbere najrôznejších látok a ladení "odevných komponentov" zbytočne rušený.
Skice:
Podklady: NEW HOW