Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Už samotné miesto nesie silný architektonický odkaz. Optika sídli v parteri funkcionalistického Živnostenského domu (dnes Nová scéna). Architekt Klement Šilinger navrhol v roku 1928 jednu z najväčších budov na Slovensku (v tej dobe), ktorá pozostáva z dvoch blokov prepojených mostíkom v úrovni prvého poschodia. Dynamiku objektov zvýrazňuje zatočená stredná ulička, ktorá spája Vysokú ulicu s Kollárovým námestím. Práve Živnostenská ulica napriek svojmu súčasnému stavu nesie silný genius loci, ktorý ovplyvnil aj výsledný návrh.
Andrej Olah s Filipom Marčákom rešpektujú danosti miesta. Otvorená dispozícia nie je preplnená vitrínami. Vystavené je len to podstatné. Nekomplikovaný, a funkčný priestor pôsobí nenútene, bez snahy o samoúčelnú exibíciu. Táto jednoduchosť a “ľahkosť” však skrýva množstvo náročných detailov, ktoré na prvý pohľad nie sú zrejmé. Umožňujú však plnohodnotné využitie priestoru. Architekti sa „vyhrali“ so zariadením, ktoré očividne harmonizuje s koncepciou interiéru.
Materiál v prirodzenej forme dopĺňa v interiéri optiky výrazný farebný motív. Farba, ktorá lemuje časť stien oživuje priestor, vystupuje v príjemnom kontraste k triezvej čistote bielej omietky a liatej podlahy.
Viac slovami architektov z ateliéru GRAU:
Zita, mala byť od začiatku rodinná firma. Náš priateľ Daniel, jeden zo zakladateľov, nás oslovil s novým konceptom, ktorý sa mal výrazne odlíšiť od ostatných optík svojou čistotou a jednoduchosťou, s dôrazom na precízny výber dioptrických rámov. Oslovil nás už pri hľadaní miesta, čo bolo určujúce aj pri samotnom návrhu interiéru. Nakoniec sme našli nie úplne ideálny priestor, v ktorom práve skončila prevádzka kaviarne.
Podstatným zásahom bolo vybúranie priečky rozdeľujúcej interiér na dva samostatné celky. Keďže bol priestor značne členitý, bolo potrebné ho najprv vyčistiť a zjednodušiť, vytvoriť takzvanú pohľadovú stenu, ktorá rozdelila interiér na časť zázemia a vyšetrovne zraku, a časť samotného obchodu, kde sú vystavené dioptrické rámy.
Interiér optiky Zita je založený na jednoduchej farebnej bordúre, ktorá lemuje časť stien a opticky tak zjednocuje interiér do jedného celku. Podlaha je z cementového samonivelizačného poteru s priznanou vlastnou farebnosťou.
Koncept dotvárajú čierne vložené nábytky a masívny pult s dubovou dyhou.
Snažili sme sa zámerne potlačiť samotný dizajn, tak aby hlavnou dominantou priestoru boli samotné rámy okuliarov.
Podklady: GRAU