Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Areál vznikol prestavbou komplexu bývalej tabakovej továrne z roku 1936, v ktorom sa v súčasnosti nachádzajú objekty Pedagogickej fakulty, Fakulty Stredoeurópskych štúdií, Univerzitnej knižnice a Pastoračného centra. Objekty vznikli prestavbami a dostavbami pôvodných budov.
Pavilón hudby je novostavba situovaná na mieste bytového objektu, ktorý bol nevyhovujúci na prestavbu pre Katedru hudby Pedagogickej fakulty. Umiestnením a rozmermi Pavilón hudby potvrdzuje pôvodný koncept dvoch vstupných objektov do areálu. Druhým objektom je objekt Fakulty stredoeurópskych štúdií. Vstupy do oboch objektov sú oproti sebe z pôvodnej prístupovej komunikácie.
Hlavnou ideou architektonického riešenia Pavilónu hudby je jednoduchá hmotová skladba - prienik dvoch hranolov odlišných materiálov a farby. Základný hranol v tmavej farbe pevne osadený na zemi, potvrdzuje svojimi rozmermi pôvodný urbanistický koncept areálu.
Druhý hranol v živej farbe vznášajúci sa nad zemou v zeleni, prenikajúci cez základnú hmotu, odľahčuje objekt a odpútava ho od zeme. Druhým dôvodom takéhoto riešenia bolo umiestnenie cvičební na hudobné nástroje mimo hlavnú hmotu a ich ponorenie do zelene. Zároveň táto hmota prekrýva predpriestor baletnej sály umiestnenej v suteréne, ale prepojenej s exteriérom a zeleňou areálu prostredníctvom exteriérovej terasy s malým príležitostným auditóriom.
Hlavná hmota je otvorená presklenými fasádami do zelene a do ústredného priestoru areálu.
Objekt má 3 nadzemné a jedno podzemné podlažie. Na najnižšom podlaží je umiestnená baletná sála s príslušnými priestormi.
Nástupné podlažie s veľkou didaktickou miestnosťou je bezbariérovo prístupné a prepojené s ostatnými podlažiami preskleným výťahom aj pre imobilných návštevníkov.
Na druhom nadzemnom podlaží sú učebne, nahrávacie štúdio a cvičebne na hudobné nástroje vystupujúce 15 metrov do zelene.
Na najvyššom podlaží sú kancelárie pedagógov. Vnútorné komunikácie objektu sú presvetlené svetlíkom a sklenou podlahou medzi podlažiami. Titánzinková fasáda Rheinzink a presklené plochy vytvárajú materiálovú väzbu na už zrealizované objekty. Vzhľadom na špecifickú prevádzku objektu sú všetky výukové priestory akusticky upravené akustickými obkladmi a podhľadmi.
Interiér objektu je v jednoduchej farebnosti bielej (steny), čiernej (dvere a podlahy komunikácií), sivej (akustický obklad), modrej (akustické závesy a stoličky), béžovej (podlahy výučbových priestorov) a bledé drevo (nábytok, sedenie na chodbách a podlaha baletnej sály).
Podklady: architektonická kencelária SAN-HUMA´90, fotografie: Pavel Meluš a Juraj Marko