Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Je váš projekt dostatočne silný, aby sa stal projektom Prefarenzen?
Do celosvetovej súťaže je možné prihlásiť diela zrealizované po roku 2022. Podmienkou je významná časť stavby realizovaná...
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Areál vznikol prestavbou komplexu bývalej tabakovej továrne z roku 1936, v ktorom sa v súčasnosti nachádzajú objekty Pedagogickej fakulty, Fakulty Stredoeurópskych štúdií, Univerzitnej knižnice a Pastoračného centra. Objekty vznikli prestavbami a dostavbami pôvodných budov.
Pavilón hudby je novostavba situovaná na mieste bytového objektu, ktorý bol nevyhovujúci na prestavbu pre Katedru hudby Pedagogickej fakulty. Umiestnením a rozmermi Pavilón hudby potvrdzuje pôvodný koncept dvoch vstupných objektov do areálu. Druhým objektom je objekt Fakulty stredoeurópskych štúdií. Vstupy do oboch objektov sú oproti sebe z pôvodnej prístupovej komunikácie.
Hlavnou ideou architektonického riešenia Pavilónu hudby je jednoduchá hmotová skladba - prienik dvoch hranolov odlišných materiálov a farby. Základný hranol v tmavej farbe pevne osadený na zemi, potvrdzuje svojimi rozmermi pôvodný urbanistický koncept areálu.
Druhý hranol v živej farbe vznášajúci sa nad zemou v zeleni, prenikajúci cez základnú hmotu, odľahčuje objekt a odpútava ho od zeme. Druhým dôvodom takéhoto riešenia bolo umiestnenie cvičební na hudobné nástroje mimo hlavnú hmotu a ich ponorenie do zelene. Zároveň táto hmota prekrýva predpriestor baletnej sály umiestnenej v suteréne, ale prepojenej s exteriérom a zeleňou areálu prostredníctvom exteriérovej terasy s malým príležitostným auditóriom.
Hlavná hmota je otvorená presklenými fasádami do zelene a do ústredného priestoru areálu.
Objekt má 3 nadzemné a jedno podzemné podlažie. Na najnižšom podlaží je umiestnená baletná sála s príslušnými priestormi.
Nástupné podlažie s veľkou didaktickou miestnosťou je bezbariérovo prístupné a prepojené s ostatnými podlažiami preskleným výťahom aj pre imobilných návštevníkov.
Na druhom nadzemnom podlaží sú učebne, nahrávacie štúdio a cvičebne na hudobné nástroje vystupujúce 15 metrov do zelene.
Na najvyššom podlaží sú kancelárie pedagógov. Vnútorné komunikácie objektu sú presvetlené svetlíkom a sklenou podlahou medzi podlažiami. Titánzinková fasáda Rheinzink a presklené plochy vytvárajú materiálovú väzbu na už zrealizované objekty. Vzhľadom na špecifickú prevádzku objektu sú všetky výukové priestory akusticky upravené akustickými obkladmi a podhľadmi.
Interiér objektu je v jednoduchej farebnosti bielej (steny), čiernej (dvere a podlahy komunikácií), sivej (akustický obklad), modrej (akustické závesy a stoličky), béžovej (podlahy výučbových priestorov) a bledé drevo (nábytok, sedenie na chodbách a podlaha baletnej sály).
Podklady: architektonická kencelária SAN-HUMA´90, fotografie: Pavel Meluš a Juraj Marko