IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.
Spoločnosť Internorm odteraz stavia na novej variante tepelnoizolačného skla od AGC, ktorá v produkcii ročne ušetrí 10...
Jubilejný 20. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže pre študentov architektúry priniesol...
Otočné a posuvné dvere MASTER od podlahy až po strop, ponúkajú mimoriadnu variabilitu výšky, materiálu a zladenia so skrytými...

Kiosk samoobslužnej prevádzky s občerstvením ako prototyp budúcej siete predajných miest.
Pod pojmami, stánok alebo kiosk si mnohí možno predstavia typizované stánky PNS a drobného predaja. Prvé kusy, ktoré sa na našom území začali objavovať v 60. rokch, vznikli podľa návrhu architekta Višňáka. Nasledoval známy typ Super D3 so zamrežovanými oknami, alebo neskoršie modely, realizované od 80. rokov už z dieľne brnianskeho Stavoprojektu.
Presuňme sa však do tretej dekády 21. storočia, ku konceptu nonstop samoobslužného predaja. Autori majú k dispozícii široký výber materiálov, pracujú s novými technológiami, koncept prispôsobujú konkrétnemu klientovi. Koncového užívateľa však takisto nepoznajú, rovnako ako budúcu lokalitu, kde stánky vyrastú. Ako sa popasovať s takýmto zadaním? Ako vytvoriť trvácny a flexibilný koncept, ktorý sa dokáže prispôsobiť rôznym miestam a klientele? Uvažovanie autorov z Kutlik Design Studio ozrejmí ich sprievodný text. Jasné však je, že nič nenechali na náhodu a riešili (aj v spolupráci s architektmi a dizajnérmi) projekt do detailu.
Pilotnú realizáciu v Sládkovičove bližšie predstavia autori:
Pierre Baguette je najväčším slovenským výrobcom balených chladených snackov. Pôsobí na piatich európskych trhoch a denne vyrobí viac ako 250 000 hotovych produktov, z ktorých časť predáva v automatoch.
Našu firmu oslovil s odvážnym zadaním: navrhnúť stánok pre tri predajné automaty, prototyp budúcej siete vlastných predajní bez obsluhy. Výsledkom našej spolupráce je bistro otvorené 24 hodín denne.
Počas celého tvorivého procesu nás inšpirovala atmosféra kaviarne a markíza s farebnými pásmi. Objekt kiosku sme významovo rozdelili na tri časti - kaviarenskú pod markízou, čiernu stenu s automatmi a zázemie za stenou. Kiosku dominuje práve markíza z trapézového plechu, prisadená k čiernej stene. Automaty zapustené v rovine steny tvoria prirodzené zákulisie kiosku.
V interiéri sme použili tmavé monochromatické farby, ktoré nechávajú vyniknúť predávané produkty. Kompaktný dizajn objektu sme podporili jeho odsadením od zeme. Kiosk je prototypom budúcej siete predajní, pre ktoré na Slovensku neexistuje porovnateľná referencia.
Počas navrhovania sme sa držali týchto cieľov:
"Ako dostať do nášho návrhu príjemnú atmosféru bistra, alebo kaviarne? Čo majú tieto miesta spoločné? Rozhodli sme sa inšpirovať charakteristickou markízou s farebnými pásmi..."
"...V priebehu navrhovania sme používali postupy servisného dizajnu. Jeho cieľom je pochopiť potreby zákazníka a nastaviť riešenie tak, aby mal s produktom čo najlepší zážitok. Kedy sa bude cítiť v bezpečí a pohodlí? Čo na neho zapôsobí, aby sa rád vrátil? Pri návrhu sme mysleli na zákaznícku cestu, jednotlivé body jeho ´stretnutia´ s produktom," vysvetľujú autori základné princípy návrhu.
Rozmery kiosku:
Výška: 405 cm
Šírka: 380 cm
Hĺbka: 300 cm
Podklady: Kutlik Design Studio
Fotografie: Matej Hakár a Dušan Kutlík