Sumarizácia najdôležitejších inovácií, ktoré redefinujúcich využitie tohto energetického zdroja.
AMPHIBIA 3000 GRIP 1.3 od spoločnosti ATRO predstavuje modernú hydroizolačnú technológiu, ktorá spája vysokú odolnosť,...
Ambiciózne plány EK narazili na ekonomické možnosti domácností v jednotlivých členských štátoch –...
IDEA DOOR od spoločnosti JAP prináša do interiéru čistý minimalistický vzhľad vďaka bezrámovému riešeniu a precíznej...
Nástenné nadomietkové armatúry Vitus sú mimoriadne vhodné pre rýchlu a efektívnu...
Okenné profily z kompozitného materiálu RAU-FIPRO X od spoločnosti Rehau sú v porovnaní s tradičnými plastovými profilmi mnohonásobne...
Najnovší sortiment stolov pre zariadenie interiérov...
Spojenie moderného dizajnu, funkčnosti a svetla do harmonického architektonického prvku.
Kancelárska budova Baumit v slovinskom Trzine prešla premenou na moderné a udržateľné pracovisko. Architekti kládli dôraz...
Mottom šiesteho ročníku on-line konferencie odborníkov Xella Dialóg je Efektívny návrh budov 2025+: zmeny a riešenia
Robot WLTR predstavuje moderný prístup k murovaným konštrukciám. Vďaka automatizácii dokáže rýchlo, presne a bezpečne realizovať...
Okrem bezpečnosti majú okná aj elegantný vzhľad, pretože nie sú viditeľné žiadne uzamykacie časti kovania.
Dvere MASTER v skrytej zárubni AKTIVE je možné vyrobiť až do výšky 3 700 mm
Internorm stavia na energetickú efektívnosť a inteligentné tieniace riešenia.
Slovensko vo výbere zastupuje šesť realizácií.

Nedávno ukončená výstava sa tento rok konala v Múzeu dopravy v Bratislave, kde boli predstavené exponáty, ktoré sú smerované do doby budúcej. Naznačujú však smer, ktorý za niekoľko rokov nemusí byť len ideou. Po prvý raz sa stretli všetky popredné designérske školy z Čiech a Slovenska, k výstave se pripojil aj ateliér Štefana Kleina na VŠVU v Bratislave a FAVU VUT Brno.
Prehliadky sa zúčastnili aj práce, ktoré boli v rámci projektu Design v pohybe ocenené. Odborná medzinárodná komisia vybrala 5 návrhov, ktoré získali ceny dekanov a mimoriadnu Cena Františka Pelikána, nedávno zosnulého pedagóga a dizajnéra z Plzne.
Podrobný profil každého z ocenených návrhov si môžete pozrieť po kliknutí na link uvedený za dielom, alebo priamo kliknutím na profilovú fotografiu (jednotlivé diela predstavujeme aj v samostatných článkoch):
Cena dekana Fakulty designu a umenia Ladislava Sutnara - Martina Beinhauer
Sklízecí mlátička - kombajn (prácu sme predstavili v tomto článku)
Diplomová práca 2013, UMPRUM Praha
"V práci jsem chtěl posunout tvarosloví stroje tak aby pusobil jako 'supersport' mezi ostatními mlátičkami. "
Cena Františka Pelikána, ZČU Plzeň - Miro Hrdý
Škoda - Fit to future (prácu sme predstavili v tomto článku)
Diplomová práca 2014, FA STU Bratislava
"Koncept automobilu vznikol v rámci projektu Fit2future, ktorý zadala automobilka Škoda a ktorého cieľom bolo vytvoriť víziu mobility zajtrajška. Koncept malého a ľahkého elektromobilu je ušitý na mieru požiadavkám mesta."
Cena dekanky Fakulty architektúry Slovenskej technickej univerzity Bratislava - Štěpán Král
Synesthesia (prácu sme predstavili v tomto článku)
Bakalárska práca 2016, FDU LS ZUČ Plzeň
"Jedná se o sportovní adrenalinový vůz, situovaný do roku 2050. Používal by se na uzavřených komunikacích v krátkém časovém horizontu. Cílovou skupinou je „automobilový nadšenec”, který chce zažít z jízdy nový druh zábavy, dobrodružství a adrenalinu. Tomuto pocitu napomáhá otevřená konstrukce a možnost ovládat vůz celoplošným zapojením těla."
Cena riaditeľa Ústavu konštrukcií ÚK FSI VUT Brno - Stanislav Sabo
Interiér automobilu škoda pre rok 2025 (prácu sme predstavili v tomto článku)
Diplomová práca 2016, FA STU Bratislava
"Diplomová práca bola realizovaná počas stáže v dizajn centre automobilky Škoda. Hlavným cieľom bolo navrhnúť interiér automobilu značky Škoda triedy A pre rok 2025."
Cena Únie profesionálnych designérov Českej republiky Radek Štěpán + tím: Josef Ludvík Böhm, Daniel Hájek, Michal Hladík, Karel Polomis a Jaroslav Prchal
Vozík na reálném základu - YO! (prácu sme predstavili v tomto článku)
Semestrálna práca 2015, FDU LS ZUČ Plzeň
"Vozidla vznikala podobným procesem na základě interní soutěže vyhlášené doc. Františkem Pelikánem pro studenty bakalářského i magisterského studia v ateliérech Produktový design a Průmyslový design. Studentské týmy v rámci tohoto projektu pracovaly prakticky stejným způsobem jako designéři kterékoli současné renomované automobilky."
Výstavy môžu motivovať k znovunaplneniu vízie, ktorú naznačil československý teoretik priemyselného designu Zdeno Kolesár v katalógu k výstave: „Československo bývalo strojárskou veľmocou a výroba dopravných prostriedkov sa najmä na území Čiech a Moravy rozvíjala už za existencie rakúsko-uhorskej monarchie. Medzivojnové Československo v tomto smere patrilo k popredným krajinám sveta... “